"Cal qüestionar-se a un mateix i a la pròpia raó" Ho explica un profesor de Filosofía: "Ho recordo com si fos ara: estava explicant la metafísica d'Aristòtil a alumnes de segon de batxillerat. Una noia, que estava al final de la classe, mirava per la finestra. I em va posar nerviós. Sí.

"Què és això tan interessant que estàs mirant? -li vaig preguntar-. Imagino que serà més important que el pròxim examen"...
"La vida", em va respondre. "

Va ser com una bufetada. Em vaig adonar que estava convertint la filosofia en alguna cosa totalment desconnectada de la vida i de la realitat dels meus alumnes".

Eduardo Infante és mestre de l'institut Sant Eutiquio La Salle de Gijón i el seu mètode per ensenyar filosofia als seus alumnes causa sensació: utilitza Twitter per proposar-los reptes d'aprenentatge i perquè descobreixin més sobre els grans filòsofs de la història. A educació 3.0 parlen amb ell sobre aquesta iniciativa i sobre el que suposa portar la innovació al'aula a 280 caràcters.