L'ART DE LA POLÍTICA


Sovint solem ballestrejar contra els nostres polítics; que si són mentiders compulsius, que si ens enganyen, que si s'inventen noticies falses, que si manipulen, que si roben, etc. Però nois i noies, són els que ens han tocat per quota, de la mateixa manera que ens ha tocat ser catòlics, la culpa o la sort, és simplement per questió del lloc de naixença, i val més que no ens queixem, o almenys jo no em queixo, si hagués nascut al Marroc, ara seria barber jubilat (que no bereber), i no podria menjar carn de porc, amb la seva derivada d'embotits i pernil ibèric.

Pero no cal escarrassar-se gaire per definir el que són els nostres polítics, Marx, Groucho, ho va fer en 3 senzills aforismes.

1.- La política és l'art de buscar problemes, trobar-los, fer un diagnòstic fals i aplicar després els remeis equivocats.

2.- Ell pot semblar un idiota i actuar com un idiota. Però no es deixi enganyar. És realment un idiota.

3.- Només hi ha una manera de saber si un home és honest: preguntar-ho. I si respon sí, llavors saps que és corrupte.

... I després hi ha Quim Torra (Gandalf)
Comparteix:  

Comentaris

  1. No Quim Torra es simplemente un fanático de la "seva". No creo tenga maldad, pero se piensa que es simplemente "diferente"; que el entorno se aprovecha de él; que le roban y que solos y alejados del mundo, Catalunya sería insuperable. Es un romántico conduciendo un barco hacia el rompeolas.
    Hoy guste o no, somos mil leches y acabaremos casándonos con gente de Urano, al tiempo.

    ResponElimina
  2. Potser perquè Torra no és un polític convencional, sino un activista. M'agrada la definició: és un romàntic conduint un vaixell cap l'escullera.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada