{ads}

# BLOC D'EN FRANCESC PUIGCARBÓ - ACTUALITAT - INFORMACIÓ - OPINIÓ - POLÍTICA - COLLONADES - NOTICIES CURIOSES - CONTEXTO - SUE...

DEIXEM COLOM EN PAU


Cal felicitar l’alcaldessa Ada Colau per la decisió d’impedir la demolició de la icònica estàtua de Cristòfor Colom al final de la Rambla de Barcelona. Quan Jordi Basté va preguntar ahir a RAC1 a Colau sobre què s’hauria de fer amb l’escultura del descobridor d’ Amèrica, no vaig poder fer altra cosa que contenir l’ alè tement-me el pitjor. Les declaracions prèvies de la seva companya de formació, Jéssica Albiach, i la campanya desfermada a les xarxes socials per centenars d’usuaris en contra de l’estàtua, presagiava un mal final per al monument. L’alcaldessa va fer una finta i va proposar la col·locació d’una placa “amb una explicació crítica sobre a quina ciutat responia, amb un poder burgès, amb una determinada visió del món...”. Però li va salvar la vida a Colom. Per sort.

El revisionisme de la història ens pot portar a prendre deci­sions que van molt més enllà del sentit comú i freguen el ridícul. L'estàtua de Colom, un símbol mític de la ciutat, no pot ser ara dinamitat per protestar contra el racisme existent en la nostra societat. Tot el nostre esforç i suport per erradicar aquesta xenofòbia del present però no perdem l’energia en accions propagandístiques que miren al passat. Deixem Colom amb el seu dit assenyalant cap a la bocana del port i preocupem-nos pels sis mossos d’esquadra que presumptament van vexar, van insultar i van agredir un jove negre a Manresa. Els agents, com expliquem a la secció de Viure, haurien atacat el jove de forma absolutament gratuïta fa més d’un any i no s’ha pogut aclarir encara la seva identitat. Els sis agents es van negar a declarar i davant el dubte dels seus comandaments per determinar qui havia estat l’autor concret, es va prendre la decisió de canviar-los a tots de destinació. El conseller Miquel Buch va deplorar ahir aquests fets i va anunciar que anirà al Parlament a petició pròpia per informar-ne.

Jéssica Albiach que ja ha fet marxa enrere, no sap on s'ha ficat. I tot per la seva ignorància i desconeixement de la historia. Que no sap la senyora Albiach que Cristòfor Colom era Català? Català de sóc arrel, nascut a Rupit, o entre Blanes i Cadaquès, com molt bé ens va informar al seu dia el doctor no doctorat Jordi Bilbeny. Clar que aquest senyor fa català a qui faci falta, desde Santa Teresa de Jesús de Natzaret del Vallès, a Cervantes, Da Vinci, el sumsum i el corda. 
El descendent directe de Cristòfol Colom, l'Àngel, nascut tambè a Rupit, actualment en parador desconegut, fundador del PI de les dues branques, -l'altre era la Rahola -, podria corroborar la versió de Bilbeny, però en no saber on para, no ha estat possible preguntar-li si és cert o no l'origen del seu antecessor. Per cert, parlant de la Rahola, és l'ùnica persona dins del món tertulià, que aconsegueix que apagui la radio o canviï de canal a la tele amb la seva molesta i verborreica aparició.

Francament, començo a estar una mica fart de puristes de cap de setmana, amos del políticament correcte i defensors de les essències pàtries. El millor que podrien fer es deixar tranquil a Colom al seu lloc i que es vagin cagant al seu cap els seus homònims alats, pels segles dels segles. Amén.

Publica un comentari a l'entrada

10 Comentaris

  1. El passat, en general, s'hauria de deixar en pau, i també els monuments, producte d'un temps i d'una situació, però la iconoclàstia política fa forat. Per cert, el senyor Colom va aconseguir malmetre una pobre caravel·la que teníem al port de Barcelona i que era una atraccio turística, havia sortit en una peli sobre Colom, de la meva infantesa. Amb els seus la van pintar de rosa, li van fer les mil i una, i, al capdavall se la van endur i ningú no sap on para, se suposa que al fons del mar pel cantó de Palamós. Van treure l'estàtua del Comillas i, en cavi, la del Güell, que és qui li va facilitar negocis i, al capdavall, va heretar-ne la fortuna, es molt respectat. A veure qui és el maco que li canvia el nom al Parc Güell. Un altre tema és el dels negreros, que sempre surt, quan un munt de gent, a tot Espanya, va fer negocis amb el tema, en el seu temps. I els mateixos negres d'unes tribus facilitaven esclaus d'altres tribus als europeus. Si és que no hi ha un pam de net i millor no revisar, ni tan sols, la pròpia història familiar, ves a saber què et pots trobar, com a mínim, algun esquelet oblidat.

    ResponElimina
    Respostes
    1. de negrers en tenim uns quants cognoms molt catalans, com Mas o Vidal Quadras entre d'altres. Quan a la caravel·la pensava que encara era al port, i ja veig que ha fet una mala fi.

      Elimina
  2. Per cert, el Buch segur que sabia tot això i va fer l'orni, fins que la cosa no ha sortit als mitjans, no ha existit, com sol passar.

    ResponElimina
  3. Hay que ser muy imbécil (en la acepción de comportarse con poca inteligencia) para hacer unas declaraciones de este tipo.
    Me refiero a la señora Jéssica Albiach que en algo ha de demostrar que se gana el sueldo, y encontró este monedero.

    Si a eso vamos, digámoslo todo, y en el todo entra que gracias a Colón tenemos hoy, ya ves, ya ves...LA FAGEDA, fábrica de yogurts donde trabajan 342 empleados con discapacidad manifiesta. Y si, su creador, benefactor, ponedor de pasta, elemento básico de la estructura, ideólogo y directivo, no es otro que don Cristobal Colón, 17 heredero del apellido en linea directa y sanguínea del descubridor de América.

    PD: Dar las gracias desde esta página a mi buena amiga Ester C. V. del equipo directivo de La Fageda área de planificación.

    Nos siguen llegando con regularidad quincenal los yogurts en el comedor de Teresa (y eso desde hace dos años que estuvimos en contacto) . Sabemos del esfuerzo de la fábrica y de vuestros operarios. Gracias mil, Ester.

    PD:Cada vez que escucho bobadas del estilo de la señora Jessica me dan las nauseas, es por el olor a fétido a como se manifiestan. Si abriéramos los libros de todos, todos nuestros próceres, desde El Cid hasta Rafael de Casanova, (por cierto con los bienes retornados -1725-, su trabajo de jurista y la casa pairal de su hijoen San Boi, según Pilar Paloma Casanova , descendiente directa en una entrevista en Historia y Vida del 2013); cada vez que escucho unas declaraciones de ese estilo y que hablan en representación de todo un Consistorio, veo que quien nos gobierna aprobó las asignaturas por simpatía, porque abrir un libro, como que no.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Conec la fàbrica de la fageda a través dels pares d'un noi que hi treballa, fan una gran tasca i uns iogurs molt bons.
      Quan al tema, es que no donen per a mes aquesta patuleia de polítics que tenim de tercera divisió.

      Elimina
  4. FRancesc:
    ¿Te acuerdas que hace un par de años hablamos de que la Nissan cerraba?
    ¿Y te acuerdas que te comenté que la Seat iba por el mismo camino pero que se dedicaría a montar motos para cerrar el pico al Ay untamiento y ponerlo todo en Polonia pues ya tenían los terrenos allí y estaban montando la logística poco a poco? y que tardaría un par de años más después de Nissan?
    Mira hoy algo de motos y de Seat:

    Lo que parecía un abandono de la movilidad compartida tras la salida de Respiro ha resultado ser un cambio de estrategia por parte de Seat. La compañía ha aparcado por el momento el alquiler de coches pero apostará por la moto eléctrica como alternativa. El lanzamiento de Seat Mó, la nueva marca urbana de la firma, tendrá calado en el motosharing con un nuevo modelo de scooter y el aprovisionamiento de 348 licencias en Barcelona.

    La presentación de Casa Seat, el nuevo espacio de la firma en el centro de Barcelona, ha venido acompañada de nuevos productos de micromovilidad urbana: un patinete, dos motos y un microcoche. Todos ellos pensados para la venta a particulares, aunque con un modelo destinado para el uso compartido, la eScooter 125, cuya puesta de largo estaba prevista para el pasado Mobile World Congress. Así, será en los próximos días cuando la compañía lance la nueva plataforma centrada en el motosharing.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ho recordo, i ara que ho comentes, si que vaig llegir que SEAT fabricaria motos i patinets elèctrics. Es la llei del mercat, aquestes multinacionals varen venir d'un lloc on eren abans d'aterrar aqui i ara van a un altre que els hi convé més. De totes maneres, la industria de l'automòbil té mala peça al teler arreu.

      Elimina
  5. Nadie sabe nada de Seat y la moto modelo destinado para el uso compartido, la eScooter 125...
    ¿esto que indica? Ya te digo que nos ocultan más que nos dicen
    Salut

    ResponElimina
  6. SEAT ha tenido un par de avisos serios de que la producción de coches en Cataluña se podría complicar seriamente con todos los "cacaos" del "prucessss".

    Un corte de comunicaciones que dure un par de días ya les pone en números rojos si después no pactan con la plantilla el recuperar el tiempo perdido de alguna manera.

    Y por otra parte, Polonia está muy cerca de Alemania, y de Bratislava, Républica Checa, con el consiguiente ahorro en logística para el grupo, por no mencionar los salarios en Polonia.

    Aquí solo les queda dos alternativas : la división "Cupra" de coches deportivos y muy exclusivos, de poca producción ( diseñados en el centro de diseño de Sitges ) y las motocicletas eléctricas y patinetes.

    Ayer pude leer una entrevista con un joven técnico alemán enviado aquí hace un par de años desde la central de Wolfsburg. El tipo estaba encantado de la vida aquí, y solo resaltaba la lentitud del tráfico en la ciudad, muy lento comparado con Múnich.

    Alguien tendrá que explicarle al caballero, que la alcaldesa ColaCau le ha jurado odio eterno al automóvil, y que hace todo lo posible por complicar el tráfico en Barcelona, por muy preocupada que se declare por la contaminación. Y que no pierda de vista la maleta, porque posiblemente acabará pronto en Polonia.

    La primera industria por facturación y empleados de Cataluña ha entrado en la cuenta atrás para su traslado a pagos mas benévolos y baratos, dejando en la estacada a trabajadores y empresas proveedoras.

    Los del "prucesssss", hoy mismo volvían a enzarzarse entre ellos en el Parlament sobre si volver a convocar un referendum. Harían mejor en preocuparse por SEAT, visto lo que ha pasado con Nissan, porque susbtituir los ingresos generados por los impuestos de Seat va a ser muy, muy complicado.

    Por no hablar del drama del paro en el sector industrial.

    Pero nada, ellos a los suyo, a su cuota de memeces como retirar estatuas, o mas referendums.

    Que la realidad no les joda la burbuja tan bonita donde ellos viven.

    ResponElimina
    Respostes
    1. SEAT em temo que també té els mesos comptats, tot l'entorn de l'automoció anirà Polonia o Txequia, com bé dius, sous més baixos i proximitat, els dona tots els números per fer-se amb la producció.

      Elimina