Ara que, amb l'ajut europeu cal pensar en la reindustrialització, Antoni Puigverd explica una anècdota molt significativa que defineix, lamentablement on i com estem a l'hora de reindustrialitzar el país: "Fa més o menys un any, empresaris de la Garrotxa (l'èxit industrial dels quals és espectacular) van visitar una ciutat de la perifèria barcelonina, buscant personal especialitzat per a les seves fàbriques. Repeteixo: personal per treballar. Van descobrir, estupefactes, que a la ciutat no hi havia un sol institut que oferís especialitzacions industrials. Predominava l'hostaleria. Amb les exigències de la robòtica del món actual, la reindustrialització serà impossible, si els centres d'ensenyament estan a la lluna.
Estem patint, desmoralitzats, la ubiqua presència d'uns dirigents polítics i tècnics als quals, com diu el tòpic, no confiaríem nostres estalvis. Els hem hagut de confiar coses molt més importants: les nostres vides i el nostre futur.
La depriment realitat que estem vivint xoca amb un mur sectari. Per raons emotives o d'identitat, són molts els catalans cecs a la incompetència descrita. De manera que, passat el tòrrid i estrany agost de la Covid-19, haurem d'enfrontar-nos a una tria diàfana. O deixar-nos arrossegar pel teatre identitari fins al pou de la decadència, o armar-nos de valor i, com han fet sempre els catalans al llarg de la història, tornar a fer de les pedres pans sense confiar més que en les forces de sempre: iniciativa privada, sentit del deure civil, mutualització, cooperativisme. I amb els valors de sempre: constància, sobrietat, suor. On està el bé, hi ha la pàtria, deien els antics. La resta és comèdia.
A 'el periódico' han publicat una interessant entrevista a Eduard Vallory i Gregori Luri, que dona pistes sobre el problema en l'ensenyament que denuncia Puigverd.
En tiempos del sargento Paco, había en Barcelona la Escuela Industrial ( en la cual hice gratis el bachillerato nocturno, de 7 a 10 de la noche durante 6 años, después del curro); La escuela Laboral de El Clot; la Pegaso; la escuela de Formación profesional de La Sagrera...Artes y oficios y Técnicas. En las artes, lo que quisieras. En oficios salían maestros industriales; en técnicas salían todos de la EITI.
ResponEliminaYo conocí esas cuatro, se que habían más.
Ahora todos saben de todo y ninguno homologado, has de creer lo que dicen, y todos dicen que han pescado un mero cuando en realidad es una sardinilla.
Y vamos peleando por la poltrona, mientras los del Pais Vasco se posicionan, y nada mal por cierto.
Aquí la Escuela de Turismo...allí Investigación y Desarrollo.
Vamos para Bingo ¡
Y sin pagar un duro, un duro.
Els bascs van sempre un tros davant nostre.
EliminaMolt interessant, Puigverd, ara em llegiré el que diu el Luri que de vegades penso que predica en el desert.
ResponEliminaA este señor, J Luis López Bulla, lo tengo en la columna de "Entradas que me aportan conocimientos".
ResponEliminaAllí tengo a quien de un modo u otro, y aunque no comulgue con sus ideas, aportan argumentos que no me son indiferentes. De todos se aprende, aunque cambiar de manera de pensar cueste lo suyo.
Va a colación por lo de el País Vasco y Catalunya.
¿Qué es lo prioritario, la industria o el turismo?
Nos deja un punto de vista muy, a mi criterio, acertado.
Salut
https://lopezbulla.blogspot.com/2020/07/lo-prioritario-la-industria-o-el-turismo.html
JA M'HE LLEGIT L'ARTICLE DE BULLA. Hi toca, encara que no se jo si el Govern li farà gaire cas, s'ha dit reiteradament que de les crisis sorgeixen noves oportunitats, i és cert, pero tinc dubtes de que Espanya les sápìga aprofitar.
EliminaFinalmente habrá inyección de dinero europeo y hasta subvenciones a fondo perdido para amortiguar la crisis, ya sabemos, aunque supeditado a la realización de determinadas reformas (reindustrialización, educación, sostenibilidad de las pensiones, y todo lo demás que pone en el acuerdo) Ya era hora. La necesidad de ciertas reformas en el caso de España viene arrastrándose desde hace mucho tiempo. Por ejemplo, hay que devolverle a los sindicatos sus atribuciones y su peso. Esa es también una de las tareas a realizar que constan en el pacto europeo. Imposible, poeta. Imposible otra vez para mí ceñirme al texto.
ResponEliminaEso que dices es lo que se deberia de hacer, aunque tengo dudas de que sean capaces de hacerlo.
EliminaYa hace años que la industria catalana entró en decadencia, algo que aún no se ha detenido.
ResponEliminaAl contrario que en el país vasco, donde el gobierno ha fomentado tras cada crisis, el mantenimiento de la industria, y su modernización. Son conscientes de que la especialización y el conocimiento que se pierden tras cada cierre con los despidos masivos es muy difícil de recuperar a posteriori. No se forma mano de obra especializada de un dia para otro. Un buen tornero fresador puede reconvertirse en camarero, pero un camarero no puede ser un tornero fresador al día siguiente.
Asesoramiento empresarial, prestamos a coste cero para renovar maquinaria, centros de formación de calidad.......todo esto lo ha facilitado el gobierno vasco en los últimos treinta años a su industria.
¿ Y aquí ?..... estaban por otra cosa, que aún no han sabido explicar muy bien.
El procés ha fet molt de mal, Madrid cada vegada fa més gran la bretxa industrial i tecnológica amb Barcelona, i aqui van matant mosquits a canonades i perdent el temps.
Elimina