💭Una de les preguntes corrents en els exàmens pràctics d'automòbil és com s'ha de muntar i col·locar el triangle d'emergència. Aquest triangle està col·locat en la part posterior del vehicle i s'ha de posar a 50 metres d'aquest quan tenim una avaria o contratemps. El triangle d'emergència ha estat al costat dels conductors durant dècades, però ara sembla que desapareixerà. Així ho ha anunciat la DGT (Direcció General de Trànsit). Les autoritats vials pretenen eliminar el triangle d'emergència, no perquè sigui inútil sinó perquè es pretén que el conductor no baixi del seu vehicle. Quan una persona té un problema amb el seu cotxe i ha de baixar del mateix corre el perill que tingui un accident amb un altre vehicle que no el vegi, etc. Ara es vol augmentar la seguretat del conductor.

La solució a el triangle d'emergència seran senyals lluminosos. Aquestes serien produïdes per un dispositiu que es col·locaria amb la mà sobre de l'automòbil accidentat. És sens dubte una idea original. Al llarg d'aquests anys 117 conductors han estat atropellats per altres vehicles a l'abaixar-se dels seus automòbils, una xifra alta sense dubte. Ara amb aquesta idea es pretendrà baixar aquesta xifra a 0.

Pot ser una idea original, però de dubtós compliment. S'imaginen vostès estar esperant la grua una hora sense sortir de el cotxe, si a sobre portes dins la dona, els nens, la sogra i el gos?, impossible mantenir-los quiets dins el vehicle, al cap i a la fi l'accident que intenta evitar la DGT es pot evitar d'una manera tan senzilla com mirar pel retrovisor abans de baixar-se de el vehicle, segur que no atropellen a cap conductor. És que si d'això es tracta, el que caldria prohibir és obrir la porta pel costat del conductor en tots els casos, en el meu, i ja van dues vegades, ha succeit que just passar amb la bici pel costat d'un vehicle normalment mal aparcat, el conductor d'aquest ha obert la porta just en el moment de passar jo; afortunadament les dues vegades n'he sortit il·lès, però em pregunto quants morts ha provocat aquesta imprudència que es dona cada dia.

També pot succeir que tinguem una rebentada (o pinxasu). No podrem baixar del nostre vehicle per canviar la roda?, i per cert, ¿No porten els vehicles incorporades 4 llums intermitents de color vermell o taronja, dos davant i dos darrere precisament per quan estan detinguts per alguna emergència?. Per que un dispositiu que es col·locaria amb la mà sobre de l'automòbil accidentat. No serà algún negoci per algú com ho varen ser al seu dia ens triangles que ara volen eradicar.?

La DGT hauria de reflexionar i en comptes de dictar normes de difícil compliment, el que hauria de fer és alliçonar els conductors a comportar cívicament, i si no es comporten, amb el seu pa s'ho mengin.