CLUBHOUSE



💭L'espai per a una xarxa social nova és cada vegada més escàs. Amb les ja establertes ocupant gairebé tots els formats imaginables, ha nascut una centrada en un totalment inesperat: l'àudio. Clubhouse és una xarxa social que gira al voltant de la veu i on el que importa és el que expliques amb el teu micròfon. De moment, Clubhouse és exclusiu per a iPhone. Un cop s'expandeixi prou, el més probable és que sorgeixi una versió per Android en el futur. Com a afegit, només s'accepten altes mitjançant invitació. Al tractar-se d'una nova startup la app està generant expectació, això els permet controlar el creixement sense veure's desbordats, però també afegeix un component d'exclusivitat que l'ajudarà a prendre tracció.

Amb Twitter, Facebook, Instagram, snapchat i LinkedIn tenim cobert el text, fotos, vídeos, GIFs, enllaços i treball. Amb l'auge del podcasting dels últims anys, era qüestió de temps que algú unís els punts, s'adonés del buit i optés per crear una xarxa social d'àudio. Clubhouse és precisament això, una nova forma de connectar amb persones de tot el món. Això sí, Clubhouse no segueix l'estructura habitual d'una xarxa social. Aquí les converses es produeixen en sales obertes o privades, entre dues o més persones. I en elles pots estar parlant entre tots o només un grup de persones, mentre altres només poden escoltar.

El funcionament és bastant caòtic a el principi. En el procés de onboarding l'app et demanarà que li donis accés als teus contactes per ajudar-te a trobar persones a les que seguir. I també et preguntarà quines temàtiques t'interessen, per a proposar-les a les que atendre. També hi ha clubs, una mena de grups on els usuaris s'agrupen segons els seus interessos. Aquests clubs estan revisats abans de la seva aprovació, de manera que no els pots crear de forma automàtica.

Al principi, Clubhouse pot resultar confús. No hi ha un botó amb el qual crear una publicació, enviar un missatge o llançar un vídeo. A la home veurem totes les converses que estiguin en marxa amb els nostres contactes. I a sota ens trobem amb un botó "+" per crear una sala des de la qual convidar a més usuaris i començar a retransmetre. Com és lògic, Clubhouse et demanarà accés al micròfon. En qualsevol de les nostres comunicacions podrem silenciar-lo amb la icona corresponent, situat a baix a la dreta. I si ens unim a una sala nova sense invitació, el més probable és que ho fem sense permís per parlar. Només escoltarem.

Quant als clubs, es tracta de sales però més "organitzades". Aquí ens trobarem amb les normes que s'hagin creat i que haurem de seguir perquè no ens expulsin. Ara mateix, Clubhouse està donant els seus primers passos. Encara que hi ha sales i clubs interessants, altres no ho són tant. I hi ha molts usuaris que encara estan esbrinant per què serveix aquesta nova xarxa social.

A l'igual que a Twitter, Clubhouse et permet saber què pensen des celebritats a persones rellevants de determinats sectors a l'altre costat del món. És important triar bé a qui segueixes, per assabentar-ye amb una notificació quan comencin a retransmetre. Hi ha sales que especifiquen una hora i dia concrets on els usuaris poden esperar una emissió sobre la seva temàtica. Però en general és difícil trobar temes adequats al que un busca.

També és cert que en espanyol encara hi ha poc material al tractar-se d'una xarxa social nord-americana. És un punt que en hauria de solucionar-se a mesura que avanci la seva expansió, si és que no s'atura. De moment, sembla una xarxa social prometedora. Explora un format fins ara verge, que espera recolzar-se en l'èxit (relativament) recent del podcasting.

Jo crec que un se sent gran quan es troba amb fenòmens com aquest de Clubhouse, i és que tot passa molt ràpid, Facebook o Youtube ja estan desfasats, els blocs són reliquies del segle passat, ara toca Instagram i Tiktok, que al seu torn aviat es veuran sobrepassats per altres 'app' més sofisticades. En el fons Clubhouse no deixa de ser un concepte antic, parlar per telèfon amb altres persones. Si tenim en compte que un va créixer demanant conferència per trucar per telèfon al poble del costat, ja ha cobert fa temps la seva capacitat de sorpresa davant d'aquests avenços tecnològics, Viure per veure i escoltar, mentre esperem a la següent xarxa social que no sabem quina serà, però eñ que si sabem, és que la última, serà el tam tam.

Publica un comentari a l'entrada

3 Comentaris

  1. tendrá sus partícipes, no lo dudes...

    ResponElimina
  2. Empecé con los chats de señores y señoras,con los característicos privados,que acababan irremediablemente en sexo virtual y en falsos amoríos.Los dejé,luego los blog,que terminan por la idealización política del interesado,fueron desaparecieron.Ya quedamos pocos.Luego los grupos de Facebook,me gusta con temas,como fotos de una ciudad,pero al final,en los comentarios se vuelve con la intencionalidad y la politización,parece que no hay manera que simplemente se establezca un intercambio de opiniones,con gustos y deseos de cada uno.Es difícil lo de las redes sociales.

    ResponElimina
  3. TWITTER, al principio microblogging, iba de eso, de intercambio de opiniones, con gustos y deseos de cada uno y mucha cultura, pero se pervirtió enseguida y acabó en la olla de grillos de haters que es ahora. Por cierto, ahora que estamos en campaña electoral, ha aumentado mucho el tráfico en Twitter

    ResponElimina