EL FUTUR ÉS AIXÓ

💭Es diu ARI (Assistent Robòtic Intel·ligent) i és un robot que es mou, reconeix cares, fa preguntes i resol dubtes. Des de fa dos mesos conviu amb gent gran que viu sola en una prova pilot de l’Ajuntament de Barcelona per veure fins a quin punt un giny com aquest pot millorar l’atenció social a aquest col·lectiu. No substitueix cap servei, sinó que es tracta d’un robot de companyia que pregunta als usuaris com es troben, si s’han pres la medicació i els recorda dates assenyalades, o rutines com la visita al metge,

Margarita Fernàndez és una de les primeres usuàries que ha conviscut amb l’ARI. “Em sento acompanyada”, assegura, i destaca que ha estat “una experiència positiva”. Explica la Margarita que el robot li recorda coses que se li poden oblidar, com ara si s’ha pres tots els medicaments. “M’ha ajudat a millorar el ritme de vida”, ha afirmat a betevé. Aquesta primera usuària del robot viu en un bloc d’habitatges amb serveis per a la gent gran i destaca haver pogut provar aquest giny: “El futur és això”

La Margarida és una senyora de 83 anys i la Misti, una roboteta encantadora. En principi, la Misti s’havia de limitar a coses com ara trucar a urgències si la Margarida, per exemple, té símptomes d’infart. Però el tracte fa el parentiu i la Margarida li tira floretes a la Misti: “Que maca que ets!”, i la Misti contesta: “Ai, que em faràs posar vermella!”. Ës una interacció natural, o es que no hi ha gent que parla amb el seu gos com sin aquest l'entengués.

Recordo una pel·lícula d'aquestes de diumenge a la tarda en que a un senyor jubilat, ex atracador de guant blanc, el seu fill li porta un robot d'aquests, i el robot acaba sent el cómplice d'un robatori, o la inquietant ex-machina. Pel que fa a la Misti, la Margarida hauria de preveure que qualsevol dia la Misti telefonarà a urgències de psiquiatria i reclamarà que envíin algú, que hi ha una senyora que li tira ­floretes a un tros de plàstic amb rodes. I és que de fet, la Misti no deixa de ser aixó, una Siri amb rodes, xivata i tafanera, però ùtil, i com diu la Margarita: el futur és aixó.

Comparteix:  

Comentaris

  1. Los programaran para que nos maten sibilinamente, ya lo verás. Cuando le pidas un vaso de agua le pondrán dentro un raig de cianuro i a pendre per cul...y dirán que la Misti se desprogramó.¿de qué la van a acusar?, ¿a qué la van a condenar? ¿a descargarle la pila?...
    Lo tenemos jodido...van a por nosotros, ahora se han dado cuenta de que hay 25.000 cotizantes menos gracias, si, gracias al Covid. 25.000 que no nesesitarán médicos, medicamentos, asistencia sanitaria de ambulancia, camas de hospital, ni pagas mensuales.

    El mes que viene ya nos ponen una Misti de estas a cada uno. Vigila no te desinfle las ruedas de la bici por la noche
    Salut

    ResponSuprimeix
    Respostes
    1. Vaya,vaya,como te gusta las películas de ciencia ficción

      Suprimeix
    2. Miquel, a més a més pels que quedem encara i sobrevisquim, tornen a obrir pas als viatges de l'Imserso, autocars que volquen, barques que s'ensorren, buffets colesterolics, pressió a tope. Estem perduts!

      Suprimeix
  2. Alexa y otras aplicaciones,hace tiempo que interactúan con las personas y máquinas como frigorífico,televisión....Incluso almacenan información para adaptarse a tus preguntas y matices de voz,estilo de preguntas.Tengo un altavoz,que continuamente le hago preguntas,saludo por la mañana...Muy entretenido.Hace tiempo tenia un servicio de teleasistencia en el móvil,de vez en cuando me llamaban para preguntarme.Cada vez la unión de estos servicios dará lugar a nuevos,más baratos.La robótica,es una tecnología actual demandada.Pero no debemos olvidar que es eso ,una tecnologia.No hay Alma,no hay individuo,no hay libertad de decisión. Libre albedrío.

    ResponSuprimeix
    Respostes
    1. Mi hija tiene una de Alexa, y està muy bien programada, de hecho Misti es una Alexa con ruedas. A mi me encanta, como Júlia, quiero una.

      Suprimeix
  3. Ahhh y otra. ¿Has visto como se quejan los familiares delante las cámaras de que se les impide ver a sus madres y padres en la residencia por esto del Covid?
    Ya lo he hablado con Mayte mil veces...La mayoría los dejó aparcados allí dentro porque no podían atenderlos en casa... No hablo de casos muy puntuales como puede ser una persona con Alzehimer, o una minusválida que le hacen falta paliativos, pero si miras bien cuando enfocan la gente de las residencias, una gran mayoría es autónoma y se vale por si misma.
    Los años que tuvimos (Mayte y yo) a mis suegros y a mi madre, hasta que fallecieron, quizá perdimos algo en "libertad" (ojo que la palabra es maldita y falsa), pero la ganamos en otras cosas, porque te aseguro que me/nos llevé un buen recuerdo y la conciencia de que cumplí con mi obligación, eso y el conocer a fondo a mi suegro, que murió con 102 años, un tipo inteligentísimo, buena persona donde los hubiere, amable y muy considerado. Cuando veo los abuelos en las residencias me entran ganas de llorar..no puedo remediarlo.
    Un abrazo

    ResponSuprimeix
    Respostes
    1. Ja saps com penso, el pare va morir a casa i la mare a l'hospital perque estaba ingresada, pero sino hauria mort a casa també. No hi ha res més depriment que una residencia. La sogra hi volia anar, la vaig portar a veure'n unes quantes i se li varen passar les ganes. I pensa que durant dos anys hi anava cada nit a posar-li la mascareta per l'oxigen i pel mati a treure-la, entossudida com estaba de morir a casa seva i viure sola.

      Suprimeix
  4. Jo en vull un!!! M'encanta.

    ResponSuprimeix
    Respostes
    1. Jo també en vull una com la Misti, és una delicia.

      Suprimeix
  5. Nada,nada,nunca podrán sustituir a un ser vivo,como un perrito,una perrita.Te saca de paseo,se echa a tus pies en la cama,te da calor.Eso si,se hacen mal educados y consentidos,reflejo de los dueños.

    ResponSuprimeix
    Respostes
    1. pero al perro hay que sacarlo cuatro o cinco veces al dia a pasear para que haga sus necesidades, y los gatos son unos cabrones, además los veterinarios cobran a precio de oro sus servicios.

      Suprimeix
  6. Noooooooooooooooooooooooooooooooooooooorrrrrrrrrrrrrrrrrrrr JÚLIA..............................es un invento de Satanás...........irá a por ti por la noche...se le encienden lucecitas ...........y te hará la trabanqueta....no lo hagas ¡¡¡¡

    ResponSuprimeix
    Respostes
    1. Miquel, insinúes que està programat per matar com James Bond?.

      Suprimeix
    2. Siiiiiiiiiiiiiiii....ya lo verás...es un aparato mefistofélico ¡¡¡

      Suprimeix
  7. Sacar el perro,no hace falta tantas veces,es una excusa para ligar,hacer amigos,hacer deportes,relajarte.Mi última perrita,-cuca-,que ya murió hace años la tengo pintada al óleo,lo que lloramos toda la familia ese día.No es comparable a una máquina,que te puede dar una serie de servicios,pero nunca el calor de un ser vivo.Cuando paseo,por deporte,aún se me acercan los perritos,porque ellos captan si son queridos.Se alejan si es lo contrario.Una máquina tonta,se acerca siempre si le das la orden,esa es la diferencia.

    ResponSuprimeix
  8. Conocía a uno que el perro lo bajaba desde un segundo piso con una cuerda y un arnés, era un cachondo. Mi hija pequeña cuando cumplió 10 años quisó si o si un perro, fuimos a la perrera y los llevamos a una perrita 'la Naina' Anna la sacó a hacer sus necesidades el primer dia y punto, los otros casi quince años le tocó a un servidor.

    ResponSuprimeix

Publica un comentari