Maria Teresa Bonet, de 73 anys, és una veïna del barri d’Horta de Barcelona que ha rebut una multa surrealista: un radar de tram de la Ronda de Dalt diu que el vehicle de Bonet, un Audi Q2, circulava a 298 km/h, de mitjana, per un tram en el qual el límit és de 60 km/h. La dona ha recorregut i ha argumentat que és impossible que el seu turisme arribi als 298 km/h, una velocitat pròxima a la màxima de l’AVE, que és de 310 km/h. Tot i així, l’Ajuntament de Barcelona no ha acceptat el seu recurs i Bonet, angoixada, ha recorregut a l’emissora RAC1 per donar a conèixer el seu cas.
Bonet es desplaça diàriament des del seu domicili a Barcelona a la farmàcia que regenta a Sabadell. Ho va fer també dimarts 28 d’abril del 2020. «Tothom estava confinat però jo soc una farmacèutica compromesa i convençuda de la meva feina», ha explicat en el programa ‘El món a RAC1’, on ha explicat que no li agrada córrer quan condueix i que fins i tot el seu entorn es burla d’ella per anar massa a poc a poc. «Fins fa quatre dies no podia parlar del tema sense posar-me a plorar. Em sembla tan increïble», ha assenyalat. Després de rebre la multa, va veure clar que era un error i va presentar un recurs. Van adjuntar la fitxa tècnica de l’Audi Q2, que indica que el vehicle no pot superar els 218 km/h. L’Ajuntament de Barcelona ha rebutjat el recurs amb l’argument que el radar «està homologat» i que «hi ha constància fotogràfica del vehicle identificat».
Per al fill de la Maria Teresa, Manel Fernández, que s’ha encarregat de tota la paperassa burocràtica, ningú s’ha mirat el recurs. «És una resposta genèrica, no pot ser. Hi hauria d’haver una persona que veiés que aquesta velocitat és impossible». I denuncia els problemes que té per contactar amb algú del departament de multes: «Cada vegada que intento parlar amb algú és impossible. Em diuen que presenti un recurs». De moment, la família ha hagut de pagar 600 euros i acceptar la retirada de 6 punts del carnet perquè han exhaurit la via administrativa. No volen rendir-se i asseguren que portaran el cas a judici.
És el que té quan xoques amb la burrocracia administrativa, d'entrada ets culpable i has de demostrar la teva innocència, i en el cas de la Maria Teresa, la burocracia ha actuat amb una indolencia digna d'encomi, diu la burrocracia que el radar està homologat, i que hi ha constància fotogràfica del vehicle identificat, llàstima que no es pugui identificar al brillant funcionari de l'Ajuntament que ha arribat a aquesta deducció, apunta maneres, fins al punt que ara que Elsa Artadi ha renunciat al seu càrrec de vicepresidenta de la Generalitat republicana, per passar a ser el cap de la oposició, aquest probe funcionari reuneix les condicions idónies per aspirar a ocupar aquest càrrec. Mèrits més que suficients n'ha fet, la seva ineficàcia és palesa.
Por eso y más, hay que ir en bici a trabajar.
ResponEliminaAprende, Fernando Alonso !
ResponEliminaYa, pero de Barcelona hasta Sabadell a los 73 años, como no vaya MARIA TERESA con una bici eléctrica, lo tiene complicado.
ResponEliminaSiguiendo el Besos, después el Ripoll, hasta Barbera y Sabadell, según donde viva 1h y media, chupao. Si no puede en eléctrica, que trabaje el litio. Y no contamina.Ruta verde
ResponEliminaDesde Esplugues suelo ir hasta el final del Besos, San Adrián, no llego a la hora. Ponle un motor a la bici y alegría, alegria
EliminaYo sigo a pinrelillo, bajo normalmente hasta Montcada y luego vuelvo por Cerdanyola hasta Badia. Es un recorrido llano que me va bien.
EliminaYo bajaba hasta el año pasado de Sabadell a las 3 chimeneas cada otoño. Este año me lo estoy pensando.
ResponElimina