Fa més d’una dècada, Estrella Damm havia convertit el seu anunci d’estiu en l’himne de les vacances gràcies a les seves cançons alegres i enganxoses, encara recordades i taral·lejades (des de la inaugural ‘Summercat, de Billie the Vision&The Dancers, amb aquella tornada imbatible, ‘tonight tonight’, fins al ‘Fantastic shine’ de Love of Lesbian). Anys després, es va posar en mans de gent del món del cine, com Isabel Coixet, Julio Medem, Alejandro Amenábar, Dakota Johnson, Quim Gutiérrez, Natalia Tena, Michelle Jenner, Dani de la Torre, Raúl Arévalo, Jean Reno, Laia Costa... per compartir històries amb el Mediterrani de fons.
Aquest estiu aposta - diuen, diuen - per la sostenibilitat per conscienciar sobre la necessitat de protegir els mars (segons WWF, el plàstic representa el 95% dels residus que floten al Mediterrani i, malgrat tenir l’1% de l’aigua del món, acumula el 7% dels microplàstics globals). La mateixa Damm s’ha aplicat el missatge eliminant les anelles de plàstic i els plàstics decorats que embolicaven els paquets de llaunes. Tot un hipócrita detall.
Amb ‘Amor a primera vista’ posa la cirereta unint el missatge mediambiental, un enamorament sobtat entre dos joves, la invitació a disfrutar de l'stil de vida mediterrani i una reivindicació de la cultura, en aquest cas, en format teatral, ja que el guió és en vers, com si fos obra de Calderón de la Barca i l’última escena es desenvolupa al Teatre Principal de Maó. Tot passa a Menorca, com ja va passar el 2010, quan l’illa balear va ser el plató de ‘Sant Joan, amb el tema ‘Applejack’ dels australians The Triangles, i el 2018, quan va allotjar el rodatge de ‘Cyrano’, amb Alberto Chicote, Anna Castillo i Oriol Pla....bla, bla, bla, bibliobús.
Fins aqui la informació, llàstima que l'anunci sigui, dit curt i ras un 'truñu', fregant el ridícul, preten emular Shakespeare in love i acaba sent un skecth dels Vienesos de Franz Johan. No li trobo cap gracia, mal recitats els versos, amb una impostació exagerada, no arriba el seu misatge, si és que n'hi ha, es veu que ens parla de la sostenibilitat del medi ambient. La música de Rigoberta Bandini es soseta també, acorde amb la resta de l'anunci. En fi, aquest any no!, més que amor a primera vista, m'ha provocat desamor a primera vista. Mediterraniàment, aixó si.
Es diferente,desde luego,pero bueno hay que buscar otras metas,otros recorridos.El fondo sigue siendo el mismo,cuidar lo nuestro el Mediterráneo,que el pobre lo tenemos muy guarrote,basta entrar medio metro con gafas apropiadas y verlo.
ResponEliminaSi la supervivencia del Mediterráneo depende de este anuncio y otros parecidos como el del año pasado, el Mediterráneo tiene un problema. Al menos el del año pasado tenia una estética creativa y actual en la línea de la Fura dels Baus.
ResponEliminaHay una palabra relativamente traducible para referir-se al anuncio de este año, és: carrincló. Digo relativamente porqué en castellano seria ramplón, y no es este exactamente el sentido en catalán, quizás ñoño seria más adecuado.
https://www.reasonwhy.es/actualidad/anuncio-estrella-damm-2020
Ese fue muy bueno,pero este tiene unas fotografias muy buenas,con la cala de aguas transparentes.El rollito de los actores y la decisión de la chica hacia el voluntario,es un guiño a los jóvenes,que al final son los que consumen cerveza.La mayoría de anuncios de TV,no me llega el mensaje,porque estoy fuera órbita,ese es el problema,excepto el de Santa Lucía,el Ocaso.
ResponEliminaHay uno peor, que tendría que prohibirse o censurarlo en una parte, es el de Gaes cuando un hombre en la playa dice que le encanta oír a los grillos por la noche, gracias a los audífonos.
ResponEliminaJoooooooooo, pero si falta Chanquete ¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡
ResponEliminaSE parece al Verano Azul de todos los veranos azules de las trescientas mil veces que lo han puesto ¡¡
Me paso a la Heineken, esa que quitan los deportistas malotes del tablero
Ah! Jo sempre he estat de San Miguel, si, si si, San Miguel.
ResponElimina