Fa més d’una dècada, Estrella Damm havia convertit el seu anunci d’estiu en l’himne de les vacances gràcies a les seves cançons alegres i enganxoses, encara recordades i taral·lejades (des de la inaugural ‘Summercat, de Billie the Vision&The Dancers, amb aquella tornada imbatible, ‘tonight tonight’, fins al ‘Fantastic shine’ de Love of Lesbian). Anys després, es va posar en mans de gent del món del cine, com Isabel Coixet, Julio Medem, Alejandro Amenábar, Dakota Johnson, Quim Gutiérrez, Natalia Tena, Michelle Jenner, Dani de la Torre, Raúl Arévalo, Jean Reno, Laia Costa... per compartir històries amb el Mediterrani de fons.

Aquest estiu aposta - diuen, diuen - per la sostenibilitat per conscienciar sobre la necessitat de protegir els mars (segons WWF, el plàstic representa el 95% dels residus que floten al Mediterrani i, malgrat tenir l’1% de l’aigua del món, acumula el 7% dels microplàstics globals). La mateixa Damm s’ha aplicat el missatge eliminant les anelles de plàstic i els plàstics decorats que embolicaven els paquets de llaunes. Tot un hipócrita detall.

Amb ‘Amor a primera vista’ posa la cirereta unint el missatge mediambiental, un enamorament sobtat entre dos joves, la invitació a disfrutar de l'stil de vida mediterrani i una reivindicació de la cultura, en aquest cas, en format teatral, ja que el guió és en vers, com si fos obra de Calderón de la Barca i l’última escena es desenvolupa al Teatre Principal de Maó. Tot passa a Menorca, com ja va passar el 2010, quan l’illa balear va ser el plató de ‘Sant Joan, amb el tema ‘Applejack’ dels australians The Triangles, i el 2018, quan va allotjar el rodatge de ‘Cyrano’, amb Alberto Chicote, Anna Castillo i Oriol Pla....bla, bla, bla, bibliobús.

Fins aqui la informació, llàstima que l'anunci sigui, dit curt i ras un 'truñu', fregant el ridícul, preten emular Shakespeare in love i acaba sent un skecth dels Vienesos de Franz Johan. No li trobo cap gracia, mal recitats els versos, amb una impostació exagerada, no arriba el seu misatge, si és que n'hi ha, es veu que ens parla de la sostenibilitat del medi ambient. La música de Rigoberta Bandini es soseta també, acorde amb la resta de l'anunci. En fi, aquest any no!, més que amor a primera vista, m'ha provocat desamor a primera vista. Mediterraniàment, aixó si.