{ads}

# BLOC D'EN FRANCESC PUIGCARBÓ - ACTUALITAT - INFORMACIÓ - OPINIÓ - POLÍTICA - COLLONADES - NOTICIES CURIOSES - CONTEXTO - SUE...

LA NOTICIA DE L'ANY. . ., DE LA PICOR

 


Des d'aquest 1 de setembre, l'esperat enllaç que ha d'unir l'A-2 amb l'AP-7, al municipi de Castellbisbal, ja és una realitat, després de quinze anys d'obres i diverses aturades per les retallades. És un pont de poc més de 2 quilòmetres (ANOMENAT EL PONT DE LA VERGONYA) pensat per estalviar als conductors haver de passar pel peatge de Martorell, fins ara de pagament, i que feia que un gran volum de vehicles busqués recorreguts alternatius per carreteres secundàries, que es col·lapsaven cada dia a les hores punta. Llástima que el vial arriba arriba 15 anys després, just quan ha caigut el peatge.

La inauguració de l'obra, que arriba justament quan aquest peatge s'ha alliberat, suposa una important millora en les comunicacions entre el Baix Llobregat i el Vallès Occidental i s'espera que descongestioni carreteres comarcals com la de Rubí. Tot i que inicialment l'obra es va projectar amb un pressupost de 65 milions d'euros, el cost total ha acabat pujant als 88,2, segons ha detallat aquest dimecres la ministra de Transports i Mobilitat, Raquel Sánchez, que ha encapçalat l'acte d'inauguració del vial, amb la descoberta d'un monòlit commemoratiu.

Les digníssimes autoritats en el moment històric de la inauguració del vial

Publica un comentari a l'entrada

6 Comentaris

  1. En Burgos se retrasaron 15 años en quitar los peajes de la A-68. Mientras se gastaban el dinero en reformar la N-I de un solo carril por sentido, pero como el dinero publico no es de nadie..
    En breve nos volverán a cobrar, no lo dudes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. En principio (me rio de Janeiro) sólo pagaran los que usen las autopistas, sólo los de aquí, como en Austria 90 euros al año como máximo, pero no está claro que pasará con los que sean foráneos como los turistas. Total que lo acabaremos pagando entre todos, como siempre.

      Elimina
  2. Ummm DANIEL, yo pregunto, sólo pregunto...las autopistas no se cobran. Vale
    Entonces...¿los que no tenemos coche, moto, camión, triciclo ni bici que circule por la misma...habremos de contribuir con los impuestos directos a su mantenimiento?.
    Porque , claro, no se autorepararán solas, ni se asfaltarán, ni arreglaran los postes, ni las señales, ni los arcenes como por arte de magia...y si yo, ni el vecino las utiliza...¿habremos de pagar el coste de quien las disfruta teniendo las carreteras que si pago de mis impuestos directos e indirectos?

    Esto no lo veo clarinete.

    ResponElimina
  3. En Josep Martí ja avisaba que a Tarragona trams que varen deixar de ser de peatge fa temps, estan molt deteriorats per manca de manteniment. La versió oficial li he deixat a la resposta al Daniel.


    https://www.lavanguardia.com/encatala/20210823/7676010/seguiu-pagant-poca-soltes.html

    ResponElimina
  4. Es una buena noticia, hace tiempo que se cumplió el contrato, pero le dieron largas.

    ResponElimina
  5. 15 años han tardado, muy largas lo fiaron.

    ResponElimina