“No l’he sentit”, “el tenia en silenci” o “hi havia poca cobertura” són les tres excuses principals d’un millennial o un membre de la generació Z per no agafar la trucada, segons un article de Núria Bigas. Quina paradoxa! Sent els màxims usuaris d’aplicacions van i escullen, en massa, les asíncrones i els enganxen una etiqueta: generació muda .
El 81% de joves senten ansietat abans de trucar, segons investigadors d’ Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació de la UOC. En paral·lel, augmenten els casos de Zoom anxiety : percepció que una videotrucada és una pèrdua de temps. Tres, també, són les pors que els acompanyen abans de trucar: que els demanin un favor, no estar a l’altura o intuir la bronca, una tempesta verbal. Que els busquin els ofèn i inoportuna i ho eviten tant sí com no. Millor una emoticona.
Malgrat tot, els entenc. Jo també m’altero quan sona el telèfon (perdonin, no penso mai que seran bones notícies), una intromissió de la qual només et salves si ets a missa o al cinema. Però l’altre dia va ser caure WhatsApp i ens vam atabalar. Més que quan pidolàvem monedes perquè la conversa no es tallés a la cabina, més que davant el telèfon negre de baquelita o a la porta del locutori: allò sí que era esperar amb emoció una trucada!. Potser caldria retrocedir a abans. Durant la postguerra, i fins i tot més endavant, quan en aquest país encara no érem 2.0 ni wassapejavem i altres foteses modernes, per trucar de Sabadell a Sant Feliu de Codines - per exemple - s'havia de despenjar el telèfon negre i demanar conferència (podien ser dues o tres hores) Aleshores, s'hi posava la telefonista - Conxita es deia - i li demanaves que et poses amb el 42 (els telèfons eren de dos dígits), o directament li demanaves que et poses amb el Dorsé que en aquest cas és en qui volia parlar el meu pare, 'i era un gran adelantu', pero clar, el jovent tot aixó ho desconeix, si ni tan sols saben marcar amb un telefon de marcador circular. Perquè resulta que tenim la generació més preparada de la historia i a la práctica resulta que són d'una ignorància supina, només cal peguntar si saben on és l'Illa de la Palma, i ja està armada, que si Palma de Mallorca, que si las Palmas, només faltaría Palma del rio. Ningú els hi ha ensenyat cultura general, o sia que no és culpa d'ells, però no sé perquè estan preparats a banda de no trobar feina, que tampoc és culpa d'ells, però que podria explicar la seva rebelía etílica i el seu nihilisme.
Només menysprees el que no t’ha faltat mai. Per erradicar el temor de parlar dels adolescents con recomana Núria Escur, portin-los a veure Maixabel: aprendran la importància de les paraules per guarir ferides que no es tanquen fins que es pronuncien en veu alta.
Hola Francesc!!! Te echo de menos. Te acuerdas de nuestras entradas en los blogs! Tu me enseñaste tanta cosa, como poner música en las entradas y tantas otras cosas. Fueron tiempos divertidos verdad? Una abraçada!!!!
ResponEliminahace tiempo, claro que me acuerdo, andábamos a comentario diario. Ahora te puedo ver en Facebook, pero me paso poco por allí. Cuidate.
ResponEliminaUn abrazo.
"portin-los a veure Maixabel: aprendran la importància de les paraules per guarir ferides que no es tanquen fins que es pronuncien en veu alta"
ResponEliminaEste es el quit del meollo, tito. Ahí le has dao. Yo, que soy tan bueno, tan guapo y tan de TdC, resulta que no se si sabría perdonar. Creo que no.
Es una peli para que todos aprendamos, yo el primero.
Una abraçada
La tinc pendent de veure, pero no me la penso perdre.
ResponEliminaSalut.
Prefiero el WhatsApp a las palabras, incluso con mis hijos. Da tiempo a pensar, a no cabrearse, ni enfadarse. A mucha gente le he tenido que decir, que a partir de mañana nos comunicamos sólo por ese medio. Me va muy bien para la presión, que la tengo alta. Hay mucha mala leche por ahí fuera.
ResponEliminaEn eso no habia caído, de todos modos, prefiero hablar frente a frente que Whatsapp o por teléfono. Nunca me ha gustado hablar por teléfono, de hecho entiendo que su función deberia estar limitada como Twitter, con un límite de tiempo corto, que es lo que le da una utilidad real.
ResponEliminaYo recibo información y demandas a diario por el "guasap", por correo electrónico y por teléfono, Me quedo con el teléfono, tengo clientes que me mandan "guasap" a las 7:30 de la mañana y otros a las 22: 00 de la noche y como te han dejado el mensaje escrito y ya se creen con derecho a todo si no les respondes negativamente, hoy me ha pasado, sin ir más lejos. el "guasap" como notario, ¡¡¡Señor llévame pronto!!!
ResponEliminaCuando empecé a vender maquinaria agrícola allá por el 89-90, en muchos pueblos el teléfono publico estaba en casa de una "señora" y digo "señora" por que en esas casas nunca me recibió un "señor", tenia un "cuenta pasos" y según los pasos te cobraba. Aunque soy un ciudadano muy joven, eso lo he conocido.
Un saludo