Qui no ha perdut uns segons de la seva vida intentant desxifrar una recepta escrita a mà? La raó de la lletra il·legible de tants metges no deixa de ser un misteri. Potser les presses, l'estrès... En el pitjor dels casos, una certa falta de respecte envers el pacient, un “tu no ets a l'alçada dels meus coneixements”. El conseller de Salut, Josep Maria Argimon, va demanar no acudir als CAP per a la impressió del passaport covid i va reconèixer que “hi haurà gent que necessitarà l'ajuda de la seva xarxa propera per descarregar el document”. Evident. Aquest desemparament ha estat una flagrant mostra de la bretxa digital que exclou els grans. Un 'busca't la vida' que produeix enrojolament. Però, només són els grans, i només en el tema còvid, que la burocràcia institucional presumeix de mala lletra i falta de respecte a la ciutadania?..., opina Emma Riverola al seu article, o això podria semblar.
Caldria aclarir que la bretxa digital de la gent gran és per la seva pròpia ignorància i deixadesa, perquè no s'han molestat a posar-se al dia, temps han tingut de sobres. No és un problema doncs d'edat i per tant de manca de respecte a la ciutadania per part de la Generalitat. No! la culpa no és de l'altre, sinó pròpia. El meu pare amb 90 anys va aprendre a fer servir l'ordinador i se'n va sortir força bé i jugava a videojocs amb la cònsola, dins de les limitacions pròpies de la seva avançada edat i la seva tardana incorporació al món digital.
Parlava l'altre dia d'analfabets digitals, que n'hi ha, i són molts, però no és culpa del Govern, o com a molt si que se li podria retreure una insistència més gran en què la gent es preparés per a la digitilització que se'ls venia a sobre i fa temps avisada, perquè no és només el certificat covid, és que tot el procés de tracte amb els CAP serà digital, i el mateix passa amb els Bancs. Seria, doncs, interessant que la Generalitat posés en marxa un pla de formació digitital de la gent gran, algunes de les quals ja ho han fet, en tenir fills i nets fora delseu entorn i poder així mantenir contacte visual amb ells. Perquè si no és així, em veig a venir un col·lapse important a curt termini. "Piove porco Governo, no piove porco Governo", aquesta vegada no val. A estudiar...
En ocasiones me ayuda mí hijo.
ResponEliminaAhora mismo entro al bloc via movil, y es complejo, pero lo hago.
Y sí, hace falta un poco de enseñanza básica para todo esto.
Tampoc es tan complicat Miquel, cal voluntat, ganes d'aprendre, de viure al moment que ens toca, d'adaptar-se a les novetats que se'ns ofereixen.
EliminaPartamos de la base de que Argimón es un incompetente y además un idiota.
ResponEliminaPara estar dado de alta en "la meva salut", el personal administrativo del CAP de referencia ha de introducir los datos del interesado, darlo de alta en el sistema, y que el usuario disponga de correo electrónico y un teléfono móvil con conexión. a internet, para validar todo esto y disponer de su archivo personal
¿ Cuantos de los mayores disponen de todo esto ?.
Si los del CAP imprimiesen los "pasaportes" directamente, se ahorrarían problemas, disgustos y tiempo. O bien, en las estaciones de vacunación una vez vacunados los usuarios.
Me gustaría conocer el cociente intelectual de este tipo, ya que parece desconocer el funcionamiento del sistema que el gestiona.
Argimón empra el sentit comú, i es limita a aplicar a la vida quotidiana les noves tecnologies, que no són noves, sino velles. Collons! jo treballo amb ordinadors des de 1970, vol dir que el problema no és d'Argimón, sinó de la gent gran que ha estat incapaç de posar-se al dia, d'entendre que viuen al segle XXI, i mira que han tingut temps per fer-ho. La prova és que als qui ens ha convingut no hem tingut cap problema en adaptar-nos a aQuestes tecnologies.
ResponEliminaEl CAP està per altres coses que per suplir les deficiencies dels seus afiliats, val més que espavilin aquests, car totes les gestions amb els CAP aviat seràn telemátiques. Quan al coeficient intelectual d'Argimón, segur que és bastant més alt que el teu o el meu.
Bien Francesc. ¿ Tu crees que todos los de tu generación y la mía han trabajado con ordenadores desde hace décadas y están familiarizados con internet y con las aplicaciones móviles ?.
ResponEliminaUna buena parte, NO.
Caes en el mismo pecado que el conseller, suponer.
Temps han tingut per adaptar-se a les noves tecnologies, que no són tant noves, i és que s'ha de saber en quin temps i moment es viu, aquest és el problema, hi ha molta gent que encara no viu al segle XXI, s'ha quedat en el XX. Aquest pecat és d'ells no del Conseller o meu.
EliminaEn Andalucía además de las diferentes posibilidades por internet,la cita previa se puede hacer directamente por teléfono,tecnología más dominada por los que ya tienen muchos años,han sufrido lo suyo y se merecen todo el respeto y darles todas las opurtunidades. Además en España tenemos el DNI,que nos identifica plenamente,para todo,incluido el pasaporte Covid.
ResponEliminaAqui la cita previa aún se hace por teléfono o personalmente, pero acabará siendo telemática, más cómodo, más rápido y mas eficaz. El DNI también cambiará y acabará siendo digital, tiempo al tiempo.
Elimina