Agradi o no a la patronal, una majoria de vianants, ciclistes, o simplement habitants aplaudeix amb entusiasme que es vagi apartant al cotxe contaminant, sorollós i perillós dels carrers, i es comenci a prioritzar per fi la vida sostenible i sana per sobre dels interessos de qualsevol indústria. - Ernest Folch - elperiòdico.
"Les 'superilles' de Barcelona portaran a l'atur 25.000 persones i causaran pèrdues a la restauració per valor de 3.500 milions d'euros". Encara que ho sembli, aquest no és el titular d'un tabloide groc digital qualsevol sinó el comunicat oficial que va fer públic dissabte passat una institució centenària com Foment del Treball, convertit de sobte en un agitador, per no dir en un opositor. Perquè és normal i comprensible que una entitat privada com Foment, que representa centenars d'empresaris, vulgui actuar com a 'lobby' i no estigui d'acord amb el que decideix un govern a les seues antípodes ideològics. El que no és normal és que faci servir un to sorprenentment radical, bel·ligerant i catastrofista, impropi de gent que s'autodenomina d'ordre. És fins a cert punt normal que Foment, com és tradicional, protegeixi el cotxe i l'economia tradicional. El que no és normal és que ignori la realitat obviant deliberadament que, a l'últim baròmetre de la ciutat, un espectacular 75% dels barcelonins enquestats es mostraven a favor de reduir el trànsit motoritzat, com tampoc és normal ometre que un informe recent de l'ONU va posar aquestes suposadament terrorífiques 'superilles' com un "exemple" de cara al món contra el canvi climàtic, o que l'actuació a favor de la sostenibilitat a Barcelona ha rebut mencions notables a diaris poc sospitosos com 'The Guardian' o 'The New York Times'. I és molt normal que Foment opini sobre l'esdevenir de la ciutat, però no és normal que es dediqui a fer futurologia barata, acientífica i impossible de provar sobre les conseqüències d'una cosa que encara no existeix, com la superilla de l'Eixample, i ometi dades objectives, com ara que Barcelona és avui la 18a ciutat més competitiva del món i la 7a d'Europa (segons el prestigios Global Power City Index), un Índex que curiosament no cita i que és impossible que desconegui.
Diguem que les profecies de Nostradamus contrasten amb la visió que una part influent del món té de la ciutat. És a dir: es protesta de manera reaccionària contra qualsevol canvi en la mobilitat, però es passa per alt que una clara majoria dels que viuen a Barcelona, a diferència dels que només vénen a treballar, està a favor de limitar el cotxe i de prendre mesures a favor de la sostenibilitat. No deixa de ser curiós que siguin uns representants dels empresaris (els que sempre ens diuen que els missatges radicals són enemics dels negocis) els que llisquen deliberadament la imatge d'una Barcelona apocalíptica. Agradi o no a la patronal, una majoria de vianants, ciclistes, o simplement habitants aplaudeix amb entusiasme que es vagi apartant al cotxe contaminant, sorollós i perillós dels carrers, i es comenci a prioritzar per fi la vida sostenible i sana per sobre de els interessos de qualsevol indústria.
No, Barcelona no és avui cap 'rara avis': les solucions que està proposant s'assemblen molt a les que ja han pres i estan prenent ciutats com París, Nova York, Berlín o Copenhaguen. Això no vol dir que no es prenguin decisions equivocades (com per exemple, el desconcertant espai de vianants de la Via Laietana o el pèssimament comunicat carril de Consell de Cent), però és difícilment discutible que el rumb que ha emprès Barcelona cap a la mobilitat sostenible és imprescindible per augmentar la qualitat de vida dels seus habitants, i està en consonància amb allò que fan les altres grans urbs del món, prova encert, prova error fins encertar en la decisió. Potser el que demostra tot això és que quan neix un nou món n'hi ha sempre un altre que es resisteix a morir.
La foto pertenece a la calle Borrell esquina Parlament, barrio de Sant Antoni.
ResponEliminaTe regalo la confluencia. Imposible dormir, porque es imposible que una calle que tiene cuatro manzanas y casi cuarenta terrazas con aforos de más de cincuenta sillas en el exterior en diez y siete bares, se pueda dormir sino es a partir de la una de la madrugada.
Es una calle para beber, no para dormir.
Te lo digo porque he sido durante casi trenta años de la AAVV, y se de que hablo.
Ah la calle no cuenta más que con ochenta y pico fincas.
Ahí no viviría ningún edil!!!
Y le llaman calle pacificada !!!
Jo tinc dos terrases sota casa i la carretera al costat. A l'estiu deixem la finestra oberta i dormo com un tronc tota la nit, vuit hores seguides. Baricelona és bona si la Colau Governa. I si, és un carrer pacificat. i més que n'hi haurà en un futur.
ResponEliminaNo se lo que durará esa isla,si cuando cambie el color de la alcaldia,la reforman o la eliminan,que todo puede ocurrir,como pasa con el cambio de nombre de las calles.Como primer intento no está mal,para seguir las normativas europeas,Particularmente,la veo un poco cateta,le falta diseño,pero con el tiempo veremos cambios,lo importante es que un espacio de dominio del coche ahora lo es de las personas del barrio,para disfrutarla peatonalmente.Como hay aparatos que miden el nivel de ruidos,es fácil comprobar el antes y después.Lo que pasa,lo digo por experiencia,que nos hemos acostumbrado al ruido del coche,cuando el emisor(ahora el murmullo de las personas)cambia,puede resultar molesto.En Córdoba vivo en calle peatonal silenciosa de coches,pero en la noche dos peatones que pasen hablando fuerte,resulta molesto.Tendremos que acostumbrarnos al silencio.
ResponEliminaLo peor de la vida es el silencio, el ruido es vida. Estaba pensando que si tuvieras o tuviese algun amigo o familiar en Madrid Te podrías aprovechar de los 600 euros de ayuda para las bicis eléctricas. Se lo podríamos pedir a Cayetano.
ResponEliminaEl Area Metropolitana,ya ha puesto en marcha otras veces esta campaña.En una de ellas compré una bici de 1250 euros,que con la subvención de 250 euros(el papeleo lo hizo la tienda),quedó en 1000 euros.Bici que a los dos años ,me robaron.Hay que tener en cuenta que en la declaración de la renta,hay que declarar este ingreso.Si mal no recuerdo,pedían una fotocopia del DNI,para demostrar que vivias en el área.Hay bicis en Amazon por 600 euros,que están bien,hay que estar atentos a las subvenciones que pueden ser de distintos organismos.Ahora priman los coches eléctricos,pero de vez en cuando,las bicis.
ResponEliminaSi vives en piso,lo mejor una plegable que pesa poco.En Sabadell hay varias tiendas,prueba alguna,sin compromiso,para que veas la sensación,con subvención y a plazos ni lo notas.
ResponEliminaLa mía no pesa nada, aparte que la puedo subir en el ascensor, y la bici la uso mas (no en invierno que soy muy friolero) para ir por el campo y por ahí.
ResponEliminaQuizás sigo pedaleando porque aun me quedan fuerzas y la verdad es que ando mejor que antes cuando fumaba. Lo que sucede es que al paso que voy igual paso de la bici a pedales al taca taca.
Una buena solución para la "España Vaciada".
ResponEliminaEn el Eixample no va a quedar residiendo ni el "tato", o si no, que le pregunten a los residentes de la calle parlamento o de Enric Granados, o mejor dicho, a los ex-residentes.
Com a la City de Londres, Manhattan o el centre de Paris. I a BCN aixó està per veure, temps al temps.
ResponElimina