Quan dic que no ens hem de refiar dels presumptes experts, no hi dic per què si, ni per epatar, és que no existeixen, ho vàrem comprobar amb la pandèmia, després amb els experts vulcanòlegs a l'illa de la Palma, a continuació amb la guerra d'Ucraïna. Són tots presumptes experts, i no parlem dels experts economistes que tampoc encerten mai en les seves previsions. Hom arriba a la conclusió qjue els únics experts que l'encerten són els forenses.

Tots són una farsa, com Eric Jackson que fa 10 anys vaticinava que Google i Facebook desapareixerien en cinc anys, aixó publicaba a RT el 2012. Llegiu, veieu i pasmeu-vos. Jackson no és l'únic il·luminat, si escriviu a Google: google y facebook desapareceran en 5 años, veureu que el 2012 estava ple d'iluminats com Erik Jackson. Jo, només em refio d'Adam Driver a 'els morts no es moren', quan  calmós li diu a Bill Murray: aixó acabará malament. Com ho saps li pregunta Murray. Doncs per què m'he llegit el guió de la pel·lícula.

Google i Facebook desapareixeran en cinc anys - (Erik Jackson al 2012)

Els gegants d'Internet Google i Facebook cauran en l'oblit en entre cinc i vuit anys, segons l'especialista en gestió estratègica Eric Jackson, que desenvolupa la seva tesi en un recent article publicat a la revista Forbes. I no és la fallida el que farà desaparèixer a les companyies, sinó la pèrdua de popularitat, com va passar amb MySpace, i la seva incapacitat d'adaptar a noves formes d'intercanvi d'informació al món dels cel·lulars. L'analista ha estudiat la velocitat del desenvolupament actual de la indústria tecnològica i afirma que aquesta conclusió té prou base científica. Segons la teoria de la 'ecologia de la població' o 'ecologia organitzacional', establerta per un grup de sociòlegs en els anys setanta, l'èxit d'una companyia depèn més de la lògica del desenvolupament de la indústria, que de les decisions que pren la direcció general de la mateixa. En analitzar les estadístiques de l'ascens i la caiguda de les organitzacions i l'impacte de l'edat, la competència i l'assignació de recursos en la durada de la seva existència, Jackson afirma que a llarg termini la viabilitat de les empreses a Internet depèn del moment de seu naixement.

"En el món d'Internet hem tingut el canvi de tres generacions: web 1.0 (empreses fundades entre 1994 i 2001, com Netscape, Yahoo!, AOL, Google, Amazon i eBay), Web 2.0 o generació social (empreses fundades entre 2002 i 2009, incloent Facebook, LinkedIn i Groupon) i l'actual generació del mòbil (a partir de 2010 i fins avui, incloent Instagram) ", s'afirma en l'article.

I amb l'aparició de la nova generació, l'anterior ja no pot adaptar-se als canvis. El fracàs de les companyies de la versió web 1.0 en l'adaptació al món de xarxes socials fa creure que Facebook fracassarà igualment en el procés de l'adaptació al mòbil. El més important és que en els propers 5-8 anys el sector serà molt dinàmic. És molt possible que aquest temps Facebook i Google siguin només pàl·lides ombres del que són avui en dia o desapareguin del tot. Google té el 76% del mercat, Facebook té 900 milions d'usuaris, "però no són tan insubstituïbles com sembla". És molt més fàcil preguntar a Siri, que escriure cada paraula en el cercador, destaca Jackson. Amb tota probabilitat, el nou món del mòbil es pot convertir en una forma completament nova de recopilació d'informació i d'interacció, de publicitat completament diferent d'aquella a la qual estem acostumats. "Mai tindrem la Web 3.0, perquè la web està morta", afirma l'expert. 

Jackson com a expert d'estar per casa, no va encertar i tampoc va preveure fenòmens com el Metavers o Tilk Tok, clar que Tik Tok es patrimoni de la Generació Z, no és per a boomers.

Mentrestant us deixo unes quantes prediccions fallides de suposats gurus, experts o entessos en la matèria.

En la seva intervenció al Fòrum Econòmic Mundial a Davos, Suïssa , el fundador de Microsoft Bill Gates va dir que el correu brossa o spam desapareixeria en dos anys.

Robert Metcalfe no és un tecnòfob, de fet és un enginyer molt respectat que va ser un dels inventors de la tecnologia de xarxes Ethernet. Però a Metcalfe el preocupava que l'adopció massiva d'Internet la pogués sobrecarregar. Conforme més i més gent es connectava, Metcalfe va dir que Internet “es tornaria una supernova i el 1996 col·lapsaria catastròficament.”


La Web significa la fi del Gran Germà. - Columbia Journalism Review, 1995


L?advocat i investigador Peter Huber era un optimista digital. La facilitat creixent de les comunicacions a l'era d'Internet, va predir, faria impossible que els governs o les corporacions controlessin el flux d'informació.

"El món d'Orwell, el món dels monopolis informàtics i de comunicacions, no es tornarà a veure a la nostra vida", va escriure Huber. “Els caps solts i els racons oblidats han pres el relleu.”


i la darrera predicció que no va encertar: Ningú no comprarà res a través d'Internet. - Newsweek, 1995


Tornem amb Stoll per a aquesta darrera predicció fallida. Se les va enginyar per equivocar-se molt en un text de diversos centenars de paraules. Es va burlar de la idea de “comunitats virtuals”, va dubtar que la Web pogués tenir aplicacions pràctiques per al govern, i va qüestionar que algú pogués investigar-hi el laberint d'informació en línia.

Però pel que fa a les vendes, Stoll pensava que la manca de contacte humà condemnaria la Web com un mitjà per vendre. L'evidència? El seu centre comercial local “fa més negocis en una tarda que no pas el que fa tota Internet en un mes”.

"Fins i tot si hi hagués una manera fiable d'enviar diners a través d'Internet -que no n'hi ha- la xarxa no té un ingredient essencialíssim del capitalisme: els venedors".