Yo nací un día que Dios estuvo enfermo - César Vallejo

El dia que jo vaig néixer era dilluns, un 12 de març de 1945, el meu pare i la meva mare alguna vegada ja de gran, quan ho havia preguntat no recordaven quin dia de la setmana havia nascut, només recordaven que m'havia costat molt sortir.
Ho he trobat a google. El dia que jo vaig néixer va morir Ana Frank, i un dotze de març va néixer gent tan dispar com Lizza Minelli, Jack Kerouac, Jesus Gil i Gil i tal, Javier Clemente, Al Jarreau i el meu admirat Miguel Gila.
A la vista del variat mostrari de personal nascut el mateix dia, diria o gosaria afirmar que això dels horòscops és una llit, encara que per ser un geni, es veu que s'ha de néixer un dilluns a la tarda, un dimarts o un dissabte al matí, segons ha estudiat un estudiós rus amb poca feina. També es veu que `per a ser un crack del fútbol has de nèixer el més de Gener. De poc no compleixo un dels requisits per ser un geni, jo vaig néixer dilluns a la matinada i al mes de març.
El dia que jo vaig néixer el món ja existia i el futur també..., només faltava escriure'l en un diari, com Anna Frank, i Miguel Gila que segons ell, el dia que va néixer la seva mare no era a casa, persistirà eternament a la nostra memòria. 
El dia que jo vaig néixer, una setmana abans de Sant Josep, encara no se celebrava el dia del Pare, ni el dia de les persones especials. El dia que jo vaig néixer, la gent encara era normal, pobra, però normal, encara no estava posseïda pels eufemismes progre-gilipuá.