Carta adreçada a la Universitat Ben-Gurion del Nèguev, declinant una invitació acadèmica en solidaritat amb el poble palestí, rebuda el juliol de 2010. Manuel Delgado va enviar aquesta carta a la Universitat Ben-Gurion fa tretze anys. En aquest temps, els israelians han assassinat entre homes, dones i nens a 2000 palestins, a banda que la mortalitat a Gaza és més alta que a altres llocs no ja de la zona, sinó en general.
Ara que tothom es posa del costat d'Israel, davant el brutal atac patit ahir, caldria condicionar el suport que se li dona d'acord amb els antecedents. De fet, el més beneficiat d'aquest atac, és el Govern Netanyahu, en comptes de tenir centenars de colons protestant pels carrers ara els ha transformat en soldats. I Hamas que ha guanyat el pols a l'autoritat Palestina. Potser els serveis secrets d'Israel no han estat tan ineficients com pugui semblar. No ha estat un atac de falsa bandera, però potser si que ha estat un atac consentit..
LA CARTA:
Dani Filc
Department of Politics and Government
Ben-Gurion University of the Negev
He estat pensant en la teva amable invitació per participar al taller que la Universitat Ben-Gurion està preparant per al proper hivern, sota el títol “La geografia urbana de la salut: migració, espai i política”. Per molt que m'agradaria col·laborar en aquest esdeveniment, em temo que els darrers esdeveniments relacionats amb el conflicte de Gaza m'han fet reconsiderar la meva decisió. Declinar públicament la vostra invitació és, de fet, l'única cosa que puc fer per contribuir a la condemna del bloqueig criminal al qual està sotmetent l'Estat d'Israel la població civil de Palestina. Si us plau, entengueu la meva posició com una expressió de crítica cap al vostre govern, no cap a vosaltres mateixos o els organitzadors de l'esdeveniment. Estic segur que hi haurà més oportunitats de conèixer-vos, tant de bo en un Israel menys cruel i injust que l'actual.
Us envio una cordial salutació i us desitjo tota la sort en la vostra iniciativa.
Manuel Delgado, Departament d'Antropologia Cultural i d'Història d'Amèrica i Àfrica de la Universitat de Barcelona
Ya sabemos cómo se las gasta el Estado isaraelí y sobre todos los sectores sionistas y ultraortodoxos. Pero cuando veo el fanatismo del islamismo de Hamás no me lleva a simpatía alguna. Y lo que hay detrás de lo iniciado ayer es alta política -Irán moviendo sus peones e Israel y Arabia Saudí en sus jugadas particulares- que involucra a más agentes políticos. Al final, siempre la destrucción. Viejos odios, en cadena, viejas víctimas, viejos verdugos. No se libra ni los Alá ni los Jehová ni los Dios.
ResponEliminaY Irán, frotándose las manos, mientras tiene una erección.
Elimina¿Le falta razón a Zelensky, cuando insinúa veladamente quién está en este concierto, con la batuta en la mano?
EliminaSon dos caras de la misma moneda, este conflicto está enquistado y no tiene solución. De momento ya van por 700 muertos, pocos de ellos soldados.
EliminaNo, ja va be, res no passa per casualitat. Putin és molt putin.
ResponEliminajejejejeje....justa la fusta.
EliminaA) Involucra a las palomas del gobierno de Israel a posicionarse junto los halcones
B) mete a la población que estaba a favor de un alto el fuego en la vorágine de la guerra
C) Pocisiona a EEUU a ayudar a Israel porque son aliados y así baja la ayuda a Ucrania, porque la población de EEUU y la economía no están a favor de dos guerras simultáneas y el lobby judío mete presión a favor de los suyos.
D) Ayuda a distraer el problema de Putin en su casa
Y más cosas que nos inducen a pensar que hay gato encerrado. ¿A ver si el Mossad no sabía que los de Hamas tenían una colección de misiles almacenados...
En fin...la sombra es muy alargada.
.. y el Mosad no me creo que estuviera en la inopia.
EliminaA esta hora, aún no se ha movido la manifestación y sigue llegando gente. Muchos Vivas a España
ResponEliminaUnos diez mil no mas, digan lo que digan. los de demás. Mucho hater suelto con el Vivaespaññña. Acaso está muerta.... alomojó si.
EliminaPaice que los de VOX han traído ganado en autocares, los deben haber pagado con el dinero que han desviado a la fundación de Abascal.
EliminaAhora el grito es Puigdemont a prisión, ya se ha puesto en marcha
ResponEliminaCuan gritan estos malditos
ResponEliminapero mal rayo me parta
si por estas Navidades
Puigdemont está en España
limpio de polvo y paja.
Que se jodan los malditos
que en otros tiempos bramaban
Tarancòn al paredon
pues igual de malditos son.
^
¿Cómo dices 10 000 si no has estado? Ay. Ay. Te pierde el partidismo. Son muchísimos más
ResponEliminaCincuenta mil dicen los de la Urbana y 300 mil los organizadores, ¿Y? qué más da. No creo en las manifestaciones y menos en su utilidad, solo he ido a dos en mi vida, una no evitó la ejecución Miguel Ángel Blanco y la otra no evitó la Guerra del Golfo. Y esta no evitará lo que tenga que suceder. Lo de diez mil lo han comentado los de Rac1 a eso de las doce a la vista de las imágenes de aquel momento del paseo de Gracia. Lo más divertido de esta mani es lo de Puigdemont a prisión. Una obsesión que igual se queda en nada. Curioso que quieran mandar a prisión al hombre que salvo la unidad de España con el aborto de la DUI de Schrodinger. Pues nada, que sigan gritando los malditos sin enterarse de nada.
ResponEliminaHo diu molt bé: Mucha "gente". Persones, poques. Totes elles «espanyols» perque això canten. Fàstic.
ResponEliminaHi havia de tot com passa amb totes les manifestacions, del signe que siguin, destrosses incloses al final.
ResponElimina