“No tenim vida, ni somnis, ni esperança. Morim amb cada atac aeri israelià. Si sobrevivim a un atac, és probable que els nostres familiars, amics o éssers estimats hi morin”. El meu amic Abdullah em va enviar aquest missatge per WhatsApp després d'haver perdut el contacte amb ell durant dies. Mahmoud Mushtaha Ciutat de Gaza. a ctxt.es.

Li vaig respondre: “Aquest dolor i aquest patiment acabaran aviat”. Fins ara no ha rebut aquest missatge i no el rebrà perquè Israel ho ha matat. Israel va matar el meu amic Abdullah Baghdadi. El sentiment de perdre els teus amics i familiars és insuportable i no ho puc descriure.

No sé per què algú com Abood, una persona molt pacífica i lluitadora, va ser assassinat per Israel. Es va graduar en odontologia fa només uns mesos. Encara recordo el seu somriure ampli a l'escenari de la graduació. Encara recordo la seva mare abraçant-lo amb força i dient: “El meu fill és metge”. Estudiar medicina a Gaza no és gens fàcil, ja que la família ha de suportar una gran càrrega econòmica, però als pares d'Abdullah només els importava veure el seu fill amb la bata de metge i sentir-se'n orgullosos. Israel va acabar amb el somni dels pares d'Abood.

Vivim enmig d'un malson amb els ulls ben oberts mentre Israel llança bombes per tota Gaza i destrueix blocs sencers de cases i mata centenars de persones a cada atac. [El 45% dels habitatges han estat destruïts o danyats i la xifra de morts puja avui dia almenys a 11.078, segons dades de l'ONU facilitades per Hamàs].

Ara estic vivint a un pis amb 39 persones. Algú es pot imaginar això? Algú es pot imaginar com transcorre la nostra vida en aquests moments? Necessito que el món sàpiga que no tenim aigua potable: estem bevent aigua salada.

Israel ataca fleques i dipòsits d'aigua, entre altres abastaments essencials, cosa que està provocant el patiment de 2,3 milions de persones a la Franja de Gaza. Morirem de gana i deshidratació si no morim sota les bombes.

Abans ens preocupava que Israel matés els nostres éssers estimats, ens matés a nosaltres o destruís les nostres cases l'endemà. Ara ens preocupa que arribi l'endemà i no tinguem què menjar. Tots els forns de la ciutat de Gaza estan tancats. Depenem d'un àpat al dia.

Morim en silenci. Si estàs ferit, no pots trucar a una ambulància perquè et socorri, i si tens sort i segueixes viu sota la runa, no pots trucar a Defensa Civil, així que t'espera una mort sota la runa, asfixiat i amb dolor.

Ahir vaig parlar amb un amic i em va dir que l'única cosa que espera si Israel bombardeja casa seva és que tota la família mori. No vol seguir viu per no patir per la pèrdua dels seus éssers estimats, i no vol quedar sota la runa i morir lentament. Ell i la seva família resen per morir tots junts alhora.

En despertar-me cada matí, em dic a mi mateix que potser avui la guerra arribi al final i cessin els bombardejos. Tot i això, encara no ha arribat aquell dia.

A la ciutat de Gaza, desenes de milers de persones han decidit no abandonar la ciutat, negant-se a suportar una segona Nakba. Abandonats pel món, estem encarant una catàstrofe, matances, patiment, set i gana sota les forces d'ocupació israelianes.

Tot i això, enmig de les diverses formes de mort a Gaza, persistim en els nostres esforços per viure i somiar. Sempre hem tingut somnis i seguim decidits a fer-los.

Vaig escriure aquesta història amb l'esperança de poder transmetre alguna cosa sobre el patiment del meu poble. Potser trobi algú que llegeixi la història i la comparteixi. Estic acostumat a escriure les històries dels altres, però mai no vaig imaginar que algun dia escriuria la meva pròpia història.