L'estudi de la universitat de Carfdiff  que es va inventar la fórmula segons la qual ahir era el dia més trist de l'any (blue monday) no va calcular que la majoria dels mitjans amplificarien la seva bestiesa. L'actualitat cultiva continguts frívols, però si n'abusem, acaben cansant. De fet, el mateix creador del blue monday es va voler redimir liderant la campanya “Stop Blue Monday”, tan estúpida com l'original. Conclusió: tots sabem que ahir no va ser el dia més trist de l'any i que vindran dies tan terribles que ningú no s'atrevirà a convertir en banalitat recreativa. Poc després de conèixer la notícia i que es viralitzés, la Universitat de Cardiff se'n va desmarcar. A través del diari The Guardian, la universitat va assegurar que l'estudi no tenia cap fonament i que el professor en qüestió havia abandonat el centre universitari mesos abans de crear el concepte de Blue Monday. Tot plegat era una campanya publicitària que es va presentar com un estudi científic. L'empresa que estava darrere tot plegat era Sky Travel, una agència de viatges que volia promocionar les seves ofertes. "Les agències poden convertir una data fosca en una data plena d'alegries", deia el mateix estudi. El concepte, però, s'ha mantingut amb el pas dels anys i, per molts, aquest és el dia més trist de l'any.

I com cada dia és el dia d'alguna cosa o bestiesa, avui és el dia internacional de la Croqueta, que hauríem d'aprofitar per denunciar l'escandalosa proliferació de croquetes de tota mena, que traeixen l'estructura genuïna d'un dels pitjors invents de la humanitat, d'un autèntic genocidi del bon menjar. No us sorprengueu, crec que dec ser de les poques`persones del món a qui no li agraden gens les croquetes, com a molt, tolero les de bacallà. Tot plegat, llevat d'algunes celebracions serioses, la majoria són collonades, un dia d'aquests era el dia mundial d'abraçar pèl-rojos.

I l'última bestiesa: Per què totes les actrius de cinema que m'agraden son canadencas o australianas?. Cate Blanchett la primera de la llista.