No se per que (no li ho he preguntat) però Maria, la meva neta m'ha demanat si tenia  la novel·la Viven, entenc que a causa de la pel·lícula de JJ Bayona, 'la sociedad de la Nieve'. Em sembla que la té la teva mare li he dit, però la Maria és tossuda. Total que he remenat tots els llibres que tinc guardats per les prestatgeries de casa, i no l'he trobat. Però, he trobat algunes curiositats que havia mig oblidat:

El món Feliç d'Aldous Huxley, en una edició de 1935

Cinquanta poemes de Joan Salvat Papasseit en català i castellà de 1972

Un país que creix, de Jordi Pujol i Soley del 1999

Antologia poètica de Jaime Gil de Biedma de 1981

En el Camino de Jack Kerouac del 1955

Incerta Gloria de Joan Sales, de 1956

Màximes y Pensamientos de Chamfort de 1966

En dir-li a Maria que no el trobava, m'ha dit que havia vist la pel·lícula de Bayona i volia llegir el llibre, sa mare li ha demanat a Amazon, però tardarà tres o quatre dies a rebre'l, i clar, avui en dia tot ha de ser a l'instant, i el volia llegir ja. Doncs Maria haurà d'esperar, costa d'aprendre avui en dia això d'esperar, tot ha de ser a l'instant, i calmar-se no cap en l'imaginari actual. Llegir precisament vol això, calma i tranquil·litat, és per això que el jovent no llegeix i té dificultats de comprensió lectora, són nadius digitals i llegir es cosa d'analògics.