Després d'un llarg i enverinat litigi judicial, un centenar d'obres procedents de Santa Maria de Sixena que es conservaven i exposaven al MNAC i el Museu de Lleida van ser tornades, el 2016 i el 2017, al monestir aragonès. Però des de fa dos anys aquest disputat conjunt artístic està fora de la mirada del públic, ja que la sala on s'exhibien es troba tancada des d'agost del 2022 per unes obres de remodelació que haurien d'haver finalitzat el 2023, coincidint amb la commemoració del centenari de la declaració de Sixena com a Monument Nacional. La situació ha fet que fins i tot la responsable del Justícia d'Aragó, Concepción Gimeno, hagi obert un expedient d'ofici sol·licitant informació al govern aragonès ia l'Ajuntament de Vilanova de Sixena sobre els béns que ja han estat recuperats, el règim de visites i la política de difusió d‟un lloc tan emblemàtic”. De moment, els organismes responsables atribueixen el retard a la complexitat dels treballs i n'han reubicat l'obertura per al 2025. En realitat el que passa és que les obres de les què es va apropiar al·legalment, al Govern d'Aragó els importen un rave, el que volien era que no les tinguessin al Museu de LLeida, malgrat haver-les pagat religiosament a les Monges de Valldoreix. Aquest lamentable succés, que no s'hauria d'haver produït mai, només és el triomf de l'odi desmesurat d'un individu mesquí i menyspreable contra Catalunya, una vergonya per al seu propi partit. Les obres no importen. Només importa fer mal. El veieu ara el seu odi.