Els avis ja poden acollir-se a Suècia a la prestació parental retribuïda per a la cura dels seus néts per un màxim de tres mesos durant el primer any de vida del menor, després que dilluns entrés en vigor la corresponent llei, segons informa la televisió pública sueca SVT. Així, des de l'1 de juliol queden modificades les normes de prestació parental, de manera que més persones, a més dels cuidadors o els progenitors, poden percebre aquesta ajuda. En total, es poden transferir un màxim de 45 dies per progenitor o cuidador i de 90 dies en el cas de les famílies monoparentals. "Serà més flexible i oferirà més opcions, sobretot a les famílies monoparentals", va declarar Alexandra Wallin, cap del departament d'infància i família de l'Agència Sueca de Seguretat Social. A Suècia els pares tenen dret a una excedència per naixement d'un nen de fins a 480 dies o uns 16 mesos, dels quals la retribució rebuda durant 390 es calcula basant-se en els ingressos de la persona receptora i en els 90 restants se'n rep una quantitat fixa de 180 corones (uns 16 euros o uns 17 dòlars) per dia.
VINE A SUÈCIA ABUELU! Llàstima que aquesta prestació no sigui per a quan els nets ja tenen quatre o cinc anys.
No,no,no quiero más ingresos,luego viene Sánchez y me aumenta los impuestos en la declaración de la renta.
ResponEliminaSaludos
De hecho, los abuelos deberíamos pagar por cuidar de los nietos. Bueno, en cierto modo ya lo hacemos.
EliminaSaludos.
Pues a mi me parece además de fantástico, muy justo, es más, con el tiempo esta remuneración seguro que se extiende durante más años del menor, porque lo cierto y tú sabes de esto mucho más que yo, cuando son muy pequeños, no se les endosa tanto a los abuelos, es a apartir de que hablan y anda, es decir de los 2 años, cuando más se recurre a los abuelitos... se os remunere o no, vuestra labor es imapagable ; ) un abrazo!
ResponEliminaDe momento son tres meses durante el primer año de vida del menor. Igual más adelante se amplía. Tienes razón, pero los primeros dos, tres años no se endosan tanto, pero a mí dos de los cinco nietos que tenemos, me los endosaron con menos de un año, por cuestiones del trabajo de los `padres.
EliminaUn abrazo!
Ahora mismo tengo al bebé que lo he tenido en los brazos y se lo he pasado a mi mujer. El tío es un comilon.
ResponEliminaSaludos
Joderrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...me hago rico ¡¡¡¡
ResponEliminaHoy, el de diez años, ya ha pasado a las ocho y media de la mañana para llevarse el juego de ajedrez a una reunión (ayer quedamos dos a dos), el capullo me hizo una jugada que ensayó con el ordenador y me dejó pasmao. Y vendrán a la tarde. Seguramente a cenar y a dormir..
EliminaNo te quejes que se te cae la baba, como a mi. Ahir en Biel va fer cinc anys.
EliminaLo que se pueden permitir los países más ricos...
ResponEliminaNo se permiten solo eso, sino muchas más ayudas sociales en general.
Elimina