OMEGAPRO, UNA MACRO ESTAFA DE TRES MIL MILIONS EN CRIPTOMONEDES

Centenars de víctimes d'una estafa piramidal amb criptomonedes a escala global demanaran una vintena de futbolistes i exfutbolistes per fer propaganda, segons una investigació que publica El Diario.es. L'empresa anomenada Omegapro va embutxacar 3.000 milions d'euros amb la promesa d'una rendibilitat d'un 300% en només 14 mesos per invertir en criptomonedes. Ho van aconseguir a través d'una campanya de màrqueting agressiva en què van participar jugadors d'alt nivell. Els futbolistes que van fer publicitat van ser Vinicius, Ronaldinho, Kaká, Luis Figo, Iker Casillas, Carles Puyol, Roberto Carlos i Fernando Hierro, entre d'altres, segons el butlletí. Alguns van participar en actes de promoció d'aquest frau internacional i d'altres el van publicitar a les xarxes socials.

Tres dels principals responsables de la companyia han acabat a la presó, encara que encara hi ha dos fugitius. Ara, un advocat que representa les víctimes assegura que portaran davant del jutge els futbolistes i exfutbolistes professionals que, per exemple, van compartir missatges a les xarxes parlant del projecte o van participar en partits d'exhibició per promocionar-lo. Els reguladors de diversos països (també els de l'estat espanyol) ja havien advertit que no era cap empresa de fiar. El frau va passar durant el 2022, i la Comissió Espanyola del Mercat de Valors ja havia afegit Omegapro a la seva llista de negocis financers poc transparents dos anys abans, el 2020.

El Diario ha entrevistat una vintena de víctimes d'aquesta estafa a escala global, mitja dotzena a Espanya, i també antics treballadors de l'estafa piramidal. Tots els estafats admeten que els grans actes que feia l'empresa, així com la participació de celebritats, els van fer confiar en el projecte.

“Com havia de ser una estafa? ¡Si hi estaven ficats els futbolistes i el logo de l'empresa es va projectar al gratacel est de Dubai!”, es pregunta Dolores, una de les víctimes, que va perdre els 18.000 euros que va estalviar durant anys encadenant feines precàries. Doncs perquè (ho sento) Dolores és tonta, com tots els que han estat enganyats per Omegapro. Com es pot ser tan innocent per caure en aquesta trampa que ho és tot menys saducea, més aviat és l'estafa de l'estampeta 5G. Circulaven dos vídeos falsos, un de Jordi Évole i un altre de Pablo, Pablito Pablete Motos entrevistant (ja ja ja) Amancio Ortega, quan el magnat gallec no concedeix ni una entrevista, i menys a un tipus com Motos. El que molesta és que aquest tipus de vídeos o notícies surten implementades en digitals seriosos, i no és nou, Risto Mejide també fou utilitzat en aquesta estafa el 2019, juntament amb Pablo Motos. Ponzi estaria orgullós de com han millorat el seu esquema.

24 Comentaris

  1. Toy folloso

    Tot just es posen en marxa les estafes "I.A.". Amaguem ben amagada la cartera...

    Reply Delete 21 d’octubre, 2024
    1. Francesc Puigcarbó

      No hi ha res de nou, l'enllaç que afecta a Risto Mejide es de 2019

      Reply Delete 21 d’octubre, 2024
  2. Rodericus

    Las técnicas de las estafas se remontan al principio de la humanidad. Tan solo hay que localizar a algunos crédulos y engatusarlos con alguna historia que parezca sofisticada y no acaben de entender demasiado bién. Y el oscurantismo que rodea a las criptomonedas ha contribuido a esta tomadura de pelo. Los estafados no han cumplido una regla de oro : desconfiar de las "altas rentabilidades". Pero como la codicia es un mal transversal. . . . solo hay que recordar las estafas filatélicas, o la ultima emisión de bonos de Ruiz Mateos. . . que respaldaba su solvencia con miles y miles de litros de brandy Cardenal Mendoza, a pesar de estar demostrado que Rumasa II jugaba con la pirámide de Ponzi. Nunca faltaran codiciosos ni incautos.

    Saludos.

    Reply Delete 21 d’octubre, 2024
    1. Francesc Puigcarbó

      Duros a quatre peles no n'hi ha, pero incauts ni ha a cabassos.

      Reply Delete 21 d’octubre, 2024
  3. car res

    La Comisión Nacional de Valores,realiza avisos continuos sobre chiringuitos financieros,basta entrar en su página e informarse.Para ser mediador en cuestiones financieras,igualmente en criptomonedas,se ha de tener un número de registro oficial como cualquier banco en la CNMV. Las criptomonedas,están reguladas,como cualquier tipo de patrimonio ,se trata de comprar y vender,en un regulador oficial.Pero por lo que se ve,hacen más caso a lo que digan unos futbolistas a lo que aconsejan los organismos oficiales.Todo,por la promesa de grandes beneficios.
    Saludos

    Reply Delete 21 d’octubre, 2024
    1. Francesc Puigcarbó

      Lo más preocupante es que este tipo de anuncios de Risto, Evole, u otros, puedan salir sin su consentimiento en cualquier digital, digamos que, serio, o en el Mundo o la Razón.
      Saludos.

      Reply Delete 21 d’octubre, 2024
  4. Ricard

    Lo seres vivos más abundantes en este planeta, son las bacterias. Al parecer, le siguen los gilipollas.

    Reply Delete 21 d’octubre, 2024
    1. Francesc Puigcarbó

      M'agrada més el terme gilipuá. fa fe fi.

      Reply Delete 21 d’octubre, 2024
    2. Ricard

      Ja, però jo de fi, no tinc gran cosa. També o podem deixar en "gilipilis"

      Reply Delete 21 d’octubre, 2024
  5. Tot Barcelona

    No sé como funciona lo de las cripto monedas, ni como se compra, ni que es lo que hace que suba o baje de valor, no sé nada de nada, quizá porque nunca me he preocupado, pero bien podrías hacer una entrada de que es lo que es y como funciona, para gilis como yo, tan gilis que no comprarían nunca nada que no conocen, al igual me salvo por ahí.
    Ya lo sabes, una entradilla explicando como suben o bajan y mediante que medios...es que no tengo NPI de como va eso.
    salut

    Reply Delete 21 d’octubre, 2024
Més recent Anterior