Serà el teu millor amic. El teu millor assistent. T'organitzarà les cites, et reservarà taula als restaurants, enviarà els teus missatges a la cangur, et demanarà un Uber sense que hagis d'entrar a l'app, o trobarà per tu el regal adequat per a cada persona (de vegades és molt complicat) i fins i tot ho encarregarà, ho pagarà i ho enviarà. Convenientment embolicat. I encertaràs. És la nova Alexa i el seu nou nom és com el de tantes coses que milloren les seves prestacions: Alexa+.
La va presentar en societat dimecres a Nova York el cap de nous dispositius i serveis d'Amazon, Panos Panay, que la va definir com a “més intel·ligent, conversacional i personal”. També és més llesta i divertida. Connectada a un televisor (igual d'intel·ligent) Alexa+ pot reproduir música però també busca l'escena concreta d'una pel·lícula en què soni aquella mateixa cançó, i la veus a la pantalla.
A la presentació, Panay va fer sonar la cançó Shallow, de Lady Gaga i Bradley Cooper, mentre es veien imatges de la pel·lícula A star is born, del 2018. No és meravellós?
Alexa+ estarà disponible als Estats Units les properes setmanes per 19'99 dòlars al mes, però serà gratis per als socis d'Amazon Prime; segur que poc després arribarà a Europa, i lliure d'aranzels.
Ha de ser casualitat que aquesta presentació es fes només una setmana després que un estudi de la Universitat de Michigan alertés dels riscos que per a la privadesa i per a la seguretat individual tenen dispositius com Alexa i altres sistemes d'IA com Google Assistant o Siri, d'Apple.
No és el primer informe d'aquest tipus. El de l'altre dia explicava que es pot manipular o enganyar l'Alexa des de l'exterior d'una casa perquè, per exemple, s'obri la porta del pàrquing.
Només cal preguntar a un altre tipus d'IA com ChatGPT pels riscos d'Alexa i trastos similars per qüestionar-ne la necessitat, amb + o sense: l'escolta s'activa fàcilment per error; es coneixen casos en què Amazon va enregistrar sense el consentiment de l'usuari; els enregistraments, encara consentits, poden contenir informació personal sensible; és hackejable; està vinculada a contactes, calendaris o compres; algunes apps o skills a les quals vas autoritzar (“acceptar”, recordes?) poden recopilar (i utilitzar, o vendre) dades delicades.
Pocs dies abans de conèixer-se aquell informe universitari, va ser la mateixa National Security Agency nord-americana la que va llançar dues recomanacions clau als usuaris d'Alexa. Una, evitar converses confidencials al seu voltant. I dos, recordar-te de silenciar el micròfon quan no la necessitis.
La Universitat de Michigan va encara més enllà, i desaconsella ubicar-la a dormitoris i banys, per qüestions d'intimitat i d'humitat, respectivament. I a prop de finestres. I de televisors, on es pugui escoltar per atzar la paraula Alexa. I de fonts de calor, com escalfadors, radiadors o estufes, pel risc que s'incendiïn. I de zones molt transitades, on la confusió de veus la pugui activar involuntàriament. I de zones de treball, ja que podria posar en risc, atès tot això, qualsevol informació laboral.
En un domicili estàndard, quedaria disponible la sala d'estar, sempre que no tingui finestres, no estigui gaire concorreguda i tinguis el televisor apagat. Amb amics com Alexa+, qui necessita enemics.
Todas esas cosas para qué las quiero,si me quedan pocos dientes.Alexa no será mi amor de mi vida.
Saludos
Mi hija nos trajo una ALEXA, no llegamos a conectarla.
Ya te comenté que un teleco italiano abrió una Rommba de esas de aspirar los suelos y se encontró con un mini chip que envía toda la información d tu piso. Ubicación, m2, habitaciones, distribución...así tienen toda la información de donde vives y como vives.
No necesito la Jessica esta.
salut
SI, la ROOMBA també t'espia, i alguna aplicació que hagis baixat al mòbil pels teus nets, també.
Hombre te espían desde todos los frentes,cuando te dicen los de los cokis(si das el permiso),luego lo venden a las compañías de la luz,para que te den la lata.Te espían cuando picas en un link,para que veas algo,sales de la página y entras en otra .Si es que no paran.Hay mil maneras.
Hace un par de días,me llaman y me preguntan si me llamo tal y si mi DNI es tal.Silencio ,cuelgo.
El banco,no para de darte consejos y casos de lo que ocurre,algunos son finos de pelotas
Saludos
Saludos
Llevo unos días que no para de llamarme lo de ibertrola ...les digo que soy de Endesa y ellos quieren convencerme para que cambie y me dan mil tarifas...pero yo ya juego..les comento que tengo muchísimas acciones de Endesa y que me interesa de que sea cara...entonces me cuelgan
Jo no agafo cap trucada si no sé qui és.
El banco da consejos, pero cuando quieren los hackers te vacían la cuenta y el banco ni se entera.
Jo,Miquel que valor tienes,entras en conversación con ellos,que luego pueden trucar y un Si lo pueden convertir,en que sí quieres pasarte a su compañía. Son trileros del diálogo. Yo me quedo en silencio ,ellos hablan,cuando me doy cuenta de lo que venden,corto.Ya he tenido mis malas experiencias.
Saludos
Llámalo coincidencia, llámalo como quieras, pero vivo en un bloque donde en los bajos vive una tipeja, que es más efectiva en darte (y robarte) información que cualquier IA. Está al corriente de cosas de cualquier vecino y del pueblo en general. Digo lo de coincidencia, porque ¿sabes como se llama la tipeja? —Se llama Alexia.
La casualidad le ha añadido una I a su nombre. ¿Será la I de inteligencia chafardera?
No serà la Putellas?