La festa d'aniversari de Lamine Yamal ha estat com una tempesta de les quals inunden el clavegueram obligant les rates a deixar-se veure en la superfície. Els fastos de la majoria d'edat del davanter blaugrana han causat el mateix efecte entre els apòstols de la moralitat. Qui més, qui menys, ha trobat l'excusa per a saltar a l'arena dels discursos per a sermonejar al xaval sobre com ha de manejar la seva vida si vol convertir-se en un home de profit.
Viu dins de molts de nosaltres un inquisidor. Un jo moralista gens indulgent. Se li han recriminat a Yamal pecats venials i pecats capitals. Fins al govern d'Espanya l'ha reconvenit per haver convidat a la seva festa a individus amb nanisme. De res ha servit que aquestes mateixes persones hagin sortit a explicar que s'ho van passar en gran i que van ser tractades amb respecte. Que la realitat no t'espatlli un bon titular progressista de solidaritat amb les víctimes, encara que hagis d'inventar-te-les!
També se li enlletgeix la contractació de senyoretes d'imatge, un eufemisme de dones florer –a vegades una mica més– el treball del qual consisteix a embellir amb els seus cossos més que amb els seus cervells els llocs als quals acudeixen. Res que no vagi a succeir aquesta mateixa nit en els llocs d'oci preferits i freqüentats per molts dels quals han aparegut en tromba per a criticar a Yamal. Ai, com a costa d'advertir la biga en l'ull propi!
Per criticar, al pobre Yamal fins li han caigut pals pel mal gust en l'elecció de regals, per l'exhibicionisme impúdic de l'excés o per tornar a casa trigui i amb cotxe amb amics que no portaven posat el cinturó de seguretat. I continuarem menjant festa de Yamal durant setmanes. Són molts els inquisidors que encara estan en la cuina aprofitant qualsevol sobra per a servir-nos més plats.
Espanya sencera aspira a ser el tutor de Lamine Yamal. Incapaços d'educar raonablement bé als propis fills – fer-los aixecar quan una persona major puja a l'autobús i altres coses d'allò més bàsic–, ara resulta que el país sencer ha trobat en Yamal la possibilitat de redimir-se dels seus propis fracassos. Un clàssic entre els clàssics: consells venc que per a mi no tinc. Deixem al xaval en pau. No ens necessita. No a nosaltres. Josep Martí Blanch.
Si tenir opinió, formar-se un criteri i sentit crític, és ser inquisidor, servidor bé podria ser Tomás de Torquemada.
ResponEliminaNo ens necessita... ¿segur?
La pregunta és ¿el necessitem nosaltres a ell?— Jo, per a res de res.
Ell no ens necessita, però els cules el necessitem, i som els qui ens hauriem de preocupar per si s'escantilla, els exemples de Neymar o Ronaldinho, s'han de tenir en compte.
EliminaDoncs... molt malament. A mi més aviat, em sembla que no hi ha ningú imprescindible. I posaria la mà dins el foc, que aquest noi s'acabarà escantillant (escantellant, segons el corrector. M'ha agradat la paraula) com els altres esmentats. Tant de bo, m'equivoqui.
EliminaAquest és un dubte raonable, i el que preocupa als culés, sembla tenir el cap ben moblat, i crec que es mereix un marge de confiança. Escantellar (amb e) és català preForum.
EliminaEso, que lo dejen en paz, la cantidad de inquisidor es, moralistas, que ni siquiera les gusta el fútbol. Que no se dan cuenta que es joven,que de emigrante pobre ha pasado a manejar mucho dinero, regalos alabanzas. Ya tendrá tiempo para madurar y darse cuenta de la mala leche, envidia reinante.
ResponEliminaMe he cabreado un montón, quizás porque tengo nietos de su edad y juegan bien al fútbol
Mi nieto Roberto se lleva solo dos días con él, también juega al futbol en juveniles. Le apodan 'el chupa chupa' porque no pasa la pelota ni por casualidad. Aunque él lo niega.
EliminaEl señor Martí Blanch solo parece ver el tema desde un punto de vista para desmarcarse de otros. A mí sin pretender ser moralista me produce asco todo lo de los fastos, sean de un jugador que se va enriqueciendo o d eun rey, verdaderos modelos de conducta, sí señor. Si yo pudiese también lo haría, podríamos pensar todos, ¿no?
ResponEliminaTampoco se desmarca de tantos, al menos de mil. Lamine no tiene que ser (aunque lo acaba siendo) ejemplo de nada, pero en cierto sentido lo és, y un buen ejemplo, se ha integrado perfectamente, juega como nadie, habla catalan, castellano, amazig y algo de inglés. Adora a su abuela y quizás ahí estaría la clave. Lamine ha cumplido el sueño americano y eso hay gente a la que le molesta.
EliminaA los únicos que nos debería preocupar su comportamiento es a los culés, más que nada recordando los casos de Ronaldinho o Neymar.
A mi lo que me interesa es que no le afecte los inquisidor es y envidiosos, que este invierno marque esos maravillosos goles con baile y gestos, que el Barça gane la champion y yo lo disfrute. Lo demás tururu, tururu..
ResponEliminaMeter más goles és lo único que le falta, ¡ah! y cambiar de peluquero.
ResponElimina