En el meu entorn, veig cada vegada més persones que utilitzen aquests assistents per fer la feina més ràpid. Com un accelerador per dur a terme projectes de tota mena, des de plans empresarials fins a treballs acadèmics, passant per la creació d’un canal de YouTube sobre la cura d’aquaris. Aquesta acceleració (a força de descarregar-nos de tasques repetitives, ordenar informació i obtenir esborranys que resulten més ràpids de corregir que començar de zero) també fa que molts s’animin a posar en marxa projectes nous. Idees que ara sí que es veuen capaços de dur a la pràctica, perquè saben que necessitaran menys temps per fer-ho.
Crida l’atenció, però, veure com allà on abans anomenàvem Occident estem a la cua en la disposició a aprofitar aquest potencial. Un estudi encarregat per la Universitat de Stanford mostra com els ciutadans d’alguns dels països més punters d’Àsia, com la Xina, Indonèsia, Corea del Sud i Tailàndia, són els que asseguren amb més rotunditat (entre el 70% i el 80%) que els productes basats en IA han canviat la seva vida i que estan molt emocionats amb el que els depara aquesta tecnologia.
Entre els enquestats europeus i nord-americans, en canvi, tant l’impacte en la vida diària com l’entusiasme es redueix aproximadament a la meitat. Malgrat les cauteles necessàries que hem de tenir davant la IA, tot fa pensar que la capacitat de les persones d’interactuar-hi serà una de les habilitats més importants per a qualsevol professional, empresa i país en el futur immediat.
A la Xina, el Govern ja ha donat directrius per impulsar l’educació en IA (educació pràctica i crítica) des de l’escola primària fins a les universitats. L’objectiu és que l’alumnat surti preparat per treure el màxim profit de la col·laboració entre els humans i les màquines. Als EUA, són les empreses com OpenAI i Anthropic les que estan implementant plans d’alfabetització en IA i regalen subscripcions gratuïtes als estudiants d’universitat.
La cursa per dominar aquesta nova alfabetització digital ja ha començat. I pot ser la diferència entre accelerar o quedar-se enrere. Em sembla que aquí, com diria l'inefable M. Rajoy, ens quedarem amb la segona opció.
En China, Corea y Japón ya están contemplando la creación de titulaciones académicas relacionadas con la aplicación y el uso de la IA en diferentes áreas, como la construcción, la industrial, el comercio, etc.etc. Mientras tanto, aquí seguimos navegando, tratando de descubrir el sexo de los ángeles, incapaces de elaborar reglamentaciones y/o unificar criterios.
ResponEliminaSi, els xinesos ho tenen clar, clar que ells funcionen amb el pensament únic.
EliminaY Singapur. Lo comento porque tengo un conocido que trabaja allí y ha venido de vacaciones quince días. Nos ha explicado muy por encima las directrices con las que trabaja el gobierno, que es poco pluralista y van todos a una siendo un país democrático. Allí hay pocas historias y se pena con cárcel incluso el orinar en la calle. La corrupción está penada con la pena d muerte.
ResponEliminaSalut
Es un tema sobre el que ni tengo ni me atrevo a tener opinión hoy por hoy. Pero a tenor de informaciones y grandes esperanzas empresariales en la IA no sé qué va a suceder con los millones de pobladores del planeta si reprecute, como parece, con la actividad tradicional y obrera. Como siempreo, la lucha de clases está abierta y se ahondará más. (Al final he arriesgado opinión acaso no muy fundada y solo intuida)
ResponEliminaEsto de la transmutación de trabajadores sucede a cada cambio radical, y se acaba absorbiéndolos en otros sectores, sucedió con la revolución industrial, y sucederá con la Revolución tecnológica.
EliminaMi experiencia de ayer,para pasar un rato, mientras no para de llover. Compré una tablet en El Corte Inglés online,financiado a 3 meses.Cuando termino la compra, me voy a su página Financiera,compruebo que sale repetida la financiación (como si en lugar de una,hubiera comprado dos)Venga a quejarme.,llamo y me sale una voz muy dulce:soy Fulana,seguro que nos entenderemos.Vale,empieza el diálogo, no nos entendimos después de un buen rato.Me pasa a un humano,que de inmediato se entero de mi problema.Por lo que se ve,pagan a varias fulanas y siguen con sus humanos.No le veo la gracia.Entiendo que algún día despediran a los padres de familia ,pero por ahora molesta mucho el asunto,al comprador
ResponEliminaEntenderse con una IA vía teléfono o correo electrónico es tarea ardua que pocas veces acaban fructificando. Se agradece una voz humana que te atienda porque sabes que te solucionará el problema, pero debemos hacernos a la idea de que cada vez habrá menos voces humanas que puedan atendernos. De hecho, la palabra "Atención al cliente" hoy en día es un oxímoron.
ResponElimina