L'Institut Nacional de l'Aigua i Investigació Atmosfèrica de Nova Zelanda ha informat que el forat de la capa d'ozó s'ha anat reduint darrerament fins arribar al tamany actual, el més petit dels últims 5 anys. Els científics, segons informava l'agència EFE, calculen que la mida del forat és de 22 milions de quilòmetres quadrats, mentre que l'any passat era de 24 i el 2000 era de 29 milions, la bretxa més gran mai registrada.
I un ja no entén res. Ens varen espantar amb aquest forat, dient que el pitjor estava per arribar atès el gas CFC dels aerosols tardava 70 anys a arribar a l'alçada del forat. Ens varen ensenyar imatges de nens a Nova Zelanda que avaven a l'escola amb ulleres de sol i barret al cap per a protegir-se dels raigs ultraviolats que penetràvem pel forat de la capa d'ozó, avisant-nos que aqui acabariem també així. Durant molt de temps ens varen estar entabanant amb la capa d'ozó i tot el de dolent que ens passaria en un futur no molt llunyà, fins que es dedicaren a parlar d'una altra cosa com sol passar.
I ara com aquell qui res, diuen que pel 2080 ja estarà tancat, i és precisament pel 2080 o una mica abans, quan tots els gasos que diuen provocaven el forat a la capa d'ozó hauràn arribat al seu lloc.
No hi entenc res de l'ozó, ni de CFC, ni de Grip N1H1, ni de controladors que ara contraataquen, ni hi entenc gairebé de res, però em temo que ens estàn prenent el pel, o ells tampoc hi entenen un borrall de res, i en aquest apartat s'hi poden incloure els del canvi i els del climàtic.
aqui trobareu un que parlava dels problemes de la capa d'ozó, de manera catastrofista, clar. Com sinó!
No em crec res, ni de canvis climàtics ni de forats d'ozó, també deien que ja no feia fred com abans i, mira. El deuen apedaçar de tant en tant. Abans t'amenaçaven amb l'infern i ara amb aquesta mena de coses.
ResponEliminaNo tengo mucha idea de quimica, pero creo que si se deja de emitir los famosos cloro-fluor- carbonos a la atmósfera tampoco pasa nada. Yo vendo camiones (últimamente pocos) y la administración ha obligado ha reducir emisiones a los fabricantes. Desde 2001 a ahora un camión contamina un 98% menos, si un 98% menos, una de las medidas para contaminar menos es quemar menos gas-oíl, así que hemos obtenido, todos, beneficios, menos consumo, más ahorro, menor contaminación (todo va unido)
ResponEliminaOcurre y aquí si que estoy de acuerdo con tu enfoque, que estas cosas hay que hacerlas fomentando la RESPONSABILIDAD, no desde el miedo. Que uno empieza a cansarse de que le metan miedo por todo...
Es que fomenten l'escepticis-me dels ciutadans, i arriba un moment en que no ens creiem ja res.
ResponEliminaY es que encima Temujin, como paso con la gripe N1h1, te meten el miedo encima y luego no pasa nada, y al final la gente ya no hace caso ni se cree nada, pasando de todo. Nihilistas, quizás, però nihilistas bién informados.
ResponElimina