Entre el més de gener i el de maig d'enguany, les quatre primeres cadenes espanyoles, més l'autonòmica catalana, van emetre prop de 80.000 espots menys que el mateix període del 2010. Segons un informe realitzat per Barlovento Comunicación, sobre dades de Kantar Media, la cadena que més ha perdut en aquests cinc mesos ha estat Antena 3 TV: un 18,9% d'insercions publicitàries menys que l'any passat. Molt a prop de la televisió de Planeta hi ha Tele 5, que ha tancat aquests cinc primers mesos amb un 18% menys d'anuncis que l'any passat.
La noticia és preocupant, car sense la publicitat, el món retornaria a l'Edat Mitjana, o gairebé. No estic dient cap bajanada, només cal adonar-se que, sense publicitat no hi hauria esports d’elit com la Fórmula 1, Motos, rallyes, Futbol, Basquet, Tennis, ciclisme, atletisme, etc etc. Tampoc tindríem diaris, ni de paper ni digitals, ni Televisió, tampoc o a penes hi haurien ràdios, llevat d'alguna d'àmbit local. Si realment sobrevivia algun d'aquests medis seria amb diner públic i per tant controlat per l'aparell de l'Estat. Molts dels productes de consum actuals desapareixerien en no poder fer publicitat, i malgrat l'estalvi no se jo si baixarien de preu els productes de consum en estalviar-se les despeses de publicitat atès els hi baixarien les vendes i possiblement encara s'hauria d'augmentar el seu preu de PVP. Tot plegat significaria un profund canvi en els nostres hàbits, havent de renunciar a moltes banalitats de les que actualment fruïm, lo qual ben mirat tampoc estaria tan malament.
Doncs llegint això que dius, jo apostaria per retornar a l'època medieval. Si desapareix la Fórmula 1, el Barça i demés, estaria la mar de content. Vull dir que em quedaria igual, però en el fons més content.
ResponElimina¡Imaginaba tu respuesta forastero!
ResponEliminaPues a mí, como a Lluís, me daría igual, o incluso me alegraría que desapareciesen todas esas cosas que enumeras; sin embargo, lamentaría que desapareciese la propia publicidad, que es lo más interesante de la tele, entre programas infumables. Sin embargo, lamentablemente en mi opinión, la publi está ahora tomada por argentinos. Desde aquel anuncio de coca-cola -"para los altos, para los bajos, para los gordos, para los flacos, para los etc"- debajo de muchos anuncios -corales y sensibleros- adivino el acento argentino del creativo, y que conste que no es porque sea argentino, sino por ser así.
ResponEliminaDoncs endavant.
ResponEliminaEl capitalisme ha estat una còpia dolenta, o nefasta, del feudalisme.
PEPE. Te gusta conducir. Confieso que lo único que veo de la tele és el Fútbol y el Intermedio, ciertamente veo muy poca TV.
ResponEliminaseguin emcara en el feudalisme Jordi, disfressat d'aparent modernitat, però encara no ens n'hem mogut.
ResponEliminaAunque parezca extraño, creo que en el 33 hay poca publicidad...Es que es el que tenemos sintonizado siempre en casa, o es que a lo mejor ni nos damos cuenta que la ponen ¡¡¡salut
ResponEliminaCom feia la cançó, és una llàstima que tallin la publicitat per posar programes.
ResponEliminaAra, de la involució cap a l'edat mitjana en tenim molts referents. I tampoc et pensis. Acabo d'imaginar un cavaller abans de la justa, amb l'armadura plena d'adhesius plubicitaris, com la barda del cavall. No gaire diferent d'un pilot de MotoGP, em temo.
Tampoc veig el 33 Miquel. sóc molt de la radio.
ResponEliminaAixó ho cantaba la Trinca Joam, i quan a l'edat mitjana, hi havia un pel·lícula de l'edat mitjana (no recordo el títol) que el protagonista a l'armadura lluia l'emblema de Nike.
ResponElimina