Entre el més de gener i el de maig d'enguany, les quatre primeres cadenes espanyoles, més l'autonòmica catalana, van emetre prop de 80.000 espots menys que el mateix període del 2010. Segons un informe realitzat per Barlovento Comunicación, sobre dades de Kantar Media, la cadena que més ha perdut en aquests cinc mesos ha estat Antena 3 TV: un 18,9% d'insercions publicitàries menys que l'any passat. Molt a prop de la televisió de Planeta hi ha Tele 5, que ha tancat aquests cinc primers mesos amb un 18% menys d'anuncis que l'any passat.

La noticia és preocupant, car sense la publicitat, el món retornaria a l'Edat Mitjana, o gairebé. No estic dient cap bajanada, només cal adonar-se que, sense publicitat no hi hauria esports d’elit com la Fórmula 1, Motos, rallyes, Futbol, Basquet, Tennis, ciclisme, atletisme, etc etc. Tampoc tindríem diaris, ni de paper ni digitals, ni Televisió, tampoc o a penes hi haurien ràdios, llevat d'alguna d'àmbit local. Si realment sobrevivia algun d'aquests medis seria amb diner públic i per tant controlat per l'aparell de l'Estat. Molts dels productes de consum actuals desapareixerien en no poder fer publicitat, i malgrat l'estalvi no se jo si baixarien de preu els productes de consum en estalviar-se les despeses de publicitat atès els hi baixarien les vendes i possiblement encara s'hauria d'augmentar el seu preu de PVP. Tot plegat significaria un profund canvi en els nostres hàbits, havent de renunciar a moltes banalitats de les que actualment fruïm, lo qual ben mirat tampoc estaria tan malament.