El director del Servei Català de Trànsit, Joan Josep Isern, té una autèntica obsessió amb aquest tema. Des que va arribar al càrrec ha insistit que l'antiguitat del parc mòbil posa en risc la seguretat viària i que, per evitar-ho, els conductors han de ser cautelosos amb el manteniment dels vehicles i passar la inspecció tècnica de vehicles (ITV) preceptiva. Ho ha explicat amb dades. Ha enviat cartes als suposats infractors, avisant-los. Però des de demà començarà a multar després d'haver ampliat la xarxa de control.
Actualment a Catalunya hi ha un milió de vehicles (dels cinc que hi ha) sense la revisió feta o bé amb l'examen suspès, cosa molt més greu, ja que significa que no es troba en condicions de circular. Ara la xarxa per caçar-lo serà molt més gran. Als 227 radars repartits per les autopistes, autovies i carreteres catalanes s'hi sumaran ara els denominats LPR, que són equips de lectura de matrícules. N'hi haurà 19, de moment, i un altre col·locat en un cotxe camuflat de la policia autonòmica.
Malgrat el que acabo d'explicar, ni per un moment penseu que el sr.Isern ha pres aquestes mesures pel bé dels ciutadans - no se sap del cert si és un psicòpata compulsiu - no us enganyeu, no és més que afany recaptatori disfressat de moralina d'estar per casa. Això és la ITV, un impost revolucionari encobert, on per la mòdica xifra de 60 euritos més o menys donen una ullada superficial al teu vehicle, al que en senyal d'agraïment li posen una enganxina.
Pitjor encara i ja fregant l'atracament a bata blanca armada, és la revisió mèdica per renovar el carnet de conduir, aquí es tracta ja de recaptació pura i dura, amb prevaricació inclosa, sense dissimular, ho sabeu prou bé els que heu hagut de renovar el vostre carnet de conduir. És el que passa quant un viu en un país manat per barruts, molt ben vestits i aparentment molt seriosos i ben educats, vetllant sempre pels nostres interessos - millor dit, els seus - o sia, al cap i a la fi, barruts. Molt barruts.
Pitjor encara i ja fregant l'atracament a bata blanca armada, és la revisió mèdica per renovar el carnet de conduir, aquí es tracta ja de recaptació pura i dura, amb prevaricació inclosa, sense dissimular, ho sabeu prou bé els que heu hagut de renovar el vostre carnet de conduir. És el que passa quant un viu en un país manat per barruts, molt ben vestits i aparentment molt seriosos i ben educats, vetllant sempre pels nostres interessos - millor dit, els seus - o sia, al cap i a la fi, barruts. Molt barruts.
Els putos mossos no se sap quin afany persegueixen, però ja porten una quants morts. I molta impunitat. Quin model de país ens proposen? Una Espanya petiteta?
ResponEliminaPero si yo llevo un desfibrilador y pasé la revisión del carnet...y ni se enteraron ¡¡¡¡
ResponEliminaOtro impuesto revolucionario ¡¡¡
Quan em va caducà el carnet de conduir vaig preguntar si em podien donar un termini d'un o dos anys per renovar-ho (ho vaig fer per voluntat pròpia perquè no em trobava en disposició de conduir) El mateix metge em va dir que era igual: "Pots tenir el carnet i no conduir "
ResponEliminaCom és possible que donin carnets a qui els està dient que no poden conduir -els vaig dir-
Total:"no tinc carnet"!!
La puta pela, Francesc.
la policia Lluís, sempre acaba sent perjudicial per a la salut dels ciutadans.
ResponEliminai jo una vegada sense les ulleres que les tenia trencades, Miquel
ResponEliminaputa pela Josep,l'ùltim cop em sembla em va costar 80 o 90 euros.
ResponEliminaSobre ITV puedo escribir un libro, pero te voy a dejar un dato real.
ResponEliminaEn Julio sale una normativa realizada por algún imbecil aburrido y sin ni puta idea de lo que es un camión.
Hay que poner un medidor de presion del circuito del aire del frenado, los camiones tienen un sistema que cuando no hay aire, el camión se queda frenado por seguridad y es la presion del aire la que libera los frenos, por eso veras algunos camiones que cuando arrancan están unos minutos hasta que el sistema "hace aire" ya que si no, están frenados. Tu puedes tener la presión del circuito perfecta, pero no tener pastillas, por ejemplo, asi de claro.
Esta es la "peña" que hace las leyes Francesc y respecto a ITV ¿a cuanto sale la hora de ese "taller"? ¿A ciento veinte euros? ¿no es un poco caro?, podía hablarte de como se homologan algunos camiones y con que criterio, la ultima actualización de las homologaciones para los pequeños supuso un aumento de costes de 600 euros de media, pero sin ninguna justificación técnica ni de mejora de seguridad, para hacer lo mismo 600 aurelios más..
Aqui lo que lleva ruedas y matricula (importante la localización en tiempo real del paganini) es un campo abonado de impuestos.
Un saludo.
Temujin: intuïa que serias un experto en ITV, no deja de ser un impuesto directo eso de la ITV. El hijo de Jordi Pujol se ve que entiende mucho de las ITV.
ResponEliminaAlgun dia voy a abrir un blog de todas estas estupideces, llevo 23 años viendo estupideces, como cuando me examine del carnet de camion que me instruyeron sobre carburadores (no hay camiones con carburador) y no hablaron de sistemas de inyeccion o las propiedades de los carburantes (tan importantes para ahorrar dinero), o los sistemas de aire (antes mencionados) o sobre chasis. Esto es nuestra formación.
ResponEliminay si los camiones no llevan carburador ¿porqué instruyen sobre ello?. No hace falta que respondas, me imagino que antes debían llevar y las instrucciones nadie se ha molestado en modernizarlas.
ResponEliminaBarreiros se fundo cambiando motores de gasolina a ciclo diésel, imagínate los años que hacia que no se fabricaban, décadas. Pero ¿que lo mismo da, Francesc? aquí da igual todo, menos cobrar, que para eso se actualizan que no veas..
ResponEliminapaís, que diría Forges
ResponElimina