El director del Servei Català de Trànsit, Joan Josep Isern, té una autèntica obsessió amb aquest tema. Des que va arribar al càrrec ha insistit que l'antiguitat del parc mòbil posa en risc la seguretat viària i que, per evitar-ho, els conductors han de ser cautelosos amb el manteniment dels vehicles i passar la inspecció tècnica de vehicles (ITV) preceptiva. Ho ha explicat amb dades. Ha enviat cartes als suposats infractors, avisant-los. Però des de demà començarà a multar després d'haver ampliat la xarxa de control.

Actualment a Catalunya hi ha un milió de vehicles (dels cinc que hi ha) sense la revisió feta o bé amb l'examen suspès, cosa molt més greu, ja que significa que no es troba en condicions de circular. Ara la xarxa per caçar-lo serà molt més gran. Als 227 radars repartits per les autopistes, autovies i carreteres catalanes s'hi sumaran ara els denominats LPR, que són equips de lectura de matrícules. N'hi haurà 19, de moment, i un altre col·locat en un cotxe camuflat de la policia autonòmica.

Malgrat el que acabo d'explicar, ni per un moment penseu que el sr.Isern ha pres aquestes mesures pel bé dels ciutadans - no se sap del cert si és un psicòpata compulsiu - no us enganyeu, no és més que afany recaptatori disfressat de moralina d'estar per casa. Això és la ITV, un impost revolucionari encobert, on per la mòdica xifra de 60 euritos més o menys donen una ullada superficial al teu vehicle, al que en senyal d'agraïment li posen una enganxina. 
Pitjor encara i ja fregant l'atracament a bata blanca armada, és la revisió mèdica per renovar el carnet de conduir, aquí es tracta ja de recaptació pura i dura, amb prevaricació inclosa, sense dissimular, ho sabeu prou bé els que heu hagut de renovar el vostre carnet de conduir. És el que passa quant un viu en un país manat per barruts, molt ben vestits i aparentment molt seriosos i ben educats, vetllant sempre pels nostres interessos - millor dit, els seus - o sia, al cap i a la fi, barruts. Molt barruts.