Cioran era molt fan de Bach que es diria ara, d'ell deia entre altres coses: Sense Bach, Déu... quedaria disminuït. Sense Bach, Déu seria un tipus de tercer ordre. Bach és l'única cosa que et fa l'efecte que l'univers no és un fracàs. Tot en ell és profund, real, sense teatre. Després de Bach, Liszt resulta insuportable. Si hi ha un absolut, és Bach. No es pot tenir aquest sentiment amb una obra literària, hi ha textos, però no són formidables. El so ho és tot. Bach dóna un sentit a la religió. Bach compromet la idea del no-res en l'altre món. Quan escoltem la seva crida, no tot és il·lusió, però Bach és l'únic que ho fa. Sense Bach, jo seria un nihilista absolut ». I afegia: Només la música pot crear una complicitat indestructible entre dos éssers. Una passió és perible, es degrada com tot allò que participa de la vida; mentre que la música pertany a un ordre superior a la vida i, per descomptat, a la mort.

Ara, a veure qui és el 'macu' que va i li explica al senyor Cioran  el canvi de sexe de les variacions Goldberg, no crec que li fes gens de gràcia, no era precisament molt feminista el filòsof romanés. Per descomptat, jo no li penso dir....

"Segons el professor de la Universitat Charles Darwin d'Austràlia Martin Jarvis, la segona esposa de Johan Sebastian Bach, Anna Magdalena va escriure l'ària de 'Variacions Goldberg' i el primer preludi d''El clavicordi ben temperat: Llibre I'. A més, en la investigació refuta la tesi que Anna Magdalena es limités a transcriure les obres de l'últim període de Bach, ja que mitjançant una anàlisi de la lletra es pot veure que l'escriptura no té la "calma" ni el "pes" d'un simple dictat o còpia. Per això, en el documental s'argumenta que la lletra és una evidència que Anna Magdalena va ser la principal compositora d'algunes de les obres més famoses de Bach."