Cioran era molt fan de Bach que es diria ara, d'ell deia entre altres coses: Sense Bach, Déu... quedaria disminuït. Sense Bach, Déu seria un tipus de tercer ordre. Bach és l'única cosa que et fa l'efecte que l'univers no és un fracàs. Tot en ell és profund, real, sense teatre. Després de Bach, Liszt resulta insuportable. Si hi ha un absolut, és Bach. No es pot tenir aquest sentiment amb una obra literària, hi ha textos, però no són formidables. El so ho és tot. Bach dóna un sentit a la religió. Bach compromet la idea del no-res en l'altre món. Quan escoltem la seva crida, no tot és il·lusió, però Bach és l'únic que ho fa. Sense Bach, jo seria un nihilista absolut ». I afegia: Només la música pot crear una complicitat indestructible entre dos éssers. Una passió és perible, es degrada com tot allò que participa de la vida; mentre que la música pertany a un ordre superior a la vida i, per descomptat, a la mort.
Ara, a veure qui és el 'macu' que va i li explica al senyor Cioran el canvi de sexe de les variacions Goldberg, no crec que li fes gens de gràcia, no era precisament molt feminista el filòsof romanés. Per descomptat, jo no li penso dir....
"Segons el professor de la Universitat Charles Darwin d'Austràlia Martin Jarvis, la segona esposa de Johan Sebastian Bach, Anna Magdalena va escriure l'ària de 'Variacions Goldberg' i el primer preludi d''El clavicordi ben temperat: Llibre I'. A més, en la investigació refuta la tesi que Anna Magdalena es limités a transcriure les obres de l'últim període de Bach, ja que mitjançant una anàlisi de la lletra es pot veure que l'escriptura no té la "calma" ni el "pes" d'un simple dictat o còpia. Per això, en el documental s'argumenta que la lletra és una evidència que Anna Magdalena va ser la principal compositora d'algunes de les obres més famoses de Bach."
No conozco la obra de Bach y no le veo yo excesiva importancia a quien lo ha escrito, si la obra es buena trasciende a su autor.
ResponEliminaPoco puedo opinar, tampoco yo conozco la obra de Bach, y estoy con Temujin en el argumento.
ResponEliminaUn abrazo
ara em descoloqueu tots dos, Bach, Mozart, Beethoven, Wagner, poc o molt tothom els coneix i ha escoltat. El concert de Brandeburgo o les Variacions Goldberg diria que les coneix oltísssima gent. O potser vaig errat. Jo a casa escolto sovint Bach, sobretot el concert de Brandenburgo o les variacions Goldberg de Jacques Loussier, jazz en ritmo Miquel, que t'en parlava l'altre dissabte.
ResponEliminaTantes coses devien fer les dones que firmaven els homes, i fins fa quatre dies, quadres, llibres,música. El fet és que gairebé s'hi veien obligades i obligats per les circumstàncies i la mentalitat de l'època.
ResponEliminaDe vegades la gent coneix les obres però no les identifica, són clàssics populars, gairebé. El tema de les dones té mèrit perquè a més a més acostumaven a parir cada any i a alletar durant una bona temporada si no tenien dides.
Jo crec que sí que té molta importància l'autoria, un altre tema és que es pugui demostrar de forma absoluta hores d'ara.
ResponEliminaPer exemple, també es pensa que la dona de Tolstoi, que li copiava els manuscrits, escrivia al dictat i moltes coses més -i tenir un munt de fills- és qui va fer i refer alguns o molts passatges de les novel·les com Guerra i Pau.
ResponEliminasi que es important Júlia, car tan venerar Bach i si molta música seva la va escriure Anna MAGDALENA, el mérit i el reconeixement per a ella. Lo de Tolstoi ja ho havia sentit a dir. Suposo quer hi deu haver molts més casos de dones qwue han fet molta feina i se l'han atribuït els homes, Madame Curie n'ès un altre exemple.
ResponEliminasalut
Sí,però el senyor Curie ho reconeixia i fins i tot reivindicava la senyora quan podia. L'obra pot ser la mateixa però jo crec que la perspectiva, quan hi ha un canvi d'autoria, és diferent, com mirar el mateix paisatge des d'un terrat o des de la porta d'entrada, per posar un exemple tonto.
ResponEliminapotser va ajudar que ell morís primer i ella continués les investigacons.
ResponElimina