28/5/15

PROU PREPARADES


Quan a l'any 1982 varen guanyar les seves primeres eleccions els socialistes de Felipe González, semblava que la cosa aquesta d'Espanya s'havia d'ensorrar: fuga de capitals, adéu a les inversions estrangeres, la banca preocupada així com els grans empresaris, l'esglesia enfurismada olorant sofre per tot arreu.... I varen començar a Governar i a topar amb la realitat: No va haver-hi fuga de capitals, les inversions varen continuar, la banca es va quedar tranquil·la i els empresaris tambè, ah! i vàrem dir SI  a l'OTAN, quan abans era NO!, amén de renovar el concordat amb la Sant Seu. 
O sia que mes o menys, tot va seguir igual fins que va acabar com va acabar perdent les eleccions enfront de José Maria Aznar (el águila de Quintanilla de Onésimo), que tambè va anar fent fins que va perdre les eleccions  enfront de Jose Luis Rodriguez Zapatero (més conegut com ZP), que tambè va anar fent fins que va perdre les eleccions enfront Mariano Rajoy (el plasma). Aquest no va fer res, inaugurant una nova manera de gobernar que consisteix en laissez fer i a veure que passa, que qui dia passa legislatura empeny.
Arribats fins aci i després de les municipals del passat dia 24, tenim al personal esvalotat amb Ada Colau i Manuela Carmena, sobretot la 'derechona' que estàn que trinen, considerant que aquest parell de senyores duràn amb elles com a minim l'apocalipsi, el desideratum i el acabose. I dic jo que com a mínim se'ls hi hauria de donar a ambdúes els cent dies de marge de rigor, no escrits però utilitzats normalment en política. Pitjor que els seus antecessors dificilment ho podràn fer i tant Colau com Carmona no són dues aprenentes de bruixot acabades d'arribar, rere seu i ha un llarg bagatge que els hi hauria de donar la força i serenitat per Governar amb encert els seus respectius territoris, un encert en el que si estic segur és que hi predominarà la lògica i el sentit comú. Temps al temps i no cal desitjar-els-hi sort, no crec la necessitin, estàn prou preparades.

SHARE THIS

13 comentaris:

  1. Mira, hermano, el Trias tiene en nómina :
    Es mucho más rentable ser consejero de la Generalitat que ministro del Gobierno. Los consejeros del Ejecutivo autonómico cobran hasta 35.000 euros más que los integrantes del nacional. En concreto, los doce consellers perciben 103.176,38 euros al año y Artur Mas llega a los 136.834,78 euros. Los ministros cobran entre 68.981 y 77.502,89 euros y el presidente del Gobierno, Mariano Rajoy, recibe 78.185 euros. Datos que cualquier ciudadano puede consultar tanto el Portal de la Transparencia del Estado, dado a conocer la pasada semana, como en el Portal de la Transparencia catalán que la Generalitat puso en marcha hace un año.

    Los sueldos de estos cargos de la Generalitat oscilan entre los 103.000 euros de los consejeros y los 79.000 euros que reciben una treintena de cargos de diferentes departamentos

    En efecto, la Administración catalana publicó los salarios de todos sus puestos directivos doce meses atrás. Y, como entonces reflejó este diario, hay más de medio centenar de altos cargos que cobran más que Rajoy. En concreto, ahora mismo 56 miembros de la Generalitat, incluido Artur Mas, tienen un sueldo superior al que cobra el presidente del Gobierno y sus ministros. Las cantidades oscilan entre los 103.000 euros de los consejeros y los 79.000 euros que reciben una treintena de cargos de diferentes departamentos, pasando por algunos puestos que también rozan los 100.000 euros. Así consta en los datos de 2014 que pueden consultarse en el portal de la transparencia catalán.

    Ya nos vale ¡¡
    Dejemos a la buena moza cien días de asueto a partir del 13 de junio. Después a la carga.
    YO NO LA HE VOTADO, pero como si lo hubiera hecho.
    Representa el valor espiritual (metafísico), versus el valor neopositivista de Trias y sus acólitos.
    Un abrazo y Salut

    ResponElimina
  2. No creo que Colau tenga el mínimo de preparación para ser alcaldesa pero tampoco es que vaya a arruinar la ciudad, Montilla tampoco la tenía y Cataluña sigue en pie. Es en el único trabajo que no te piden requisitos mínimos. Carmena me parece mucho mejor, una persona de grandes capacidades, no las veo comparables.

    ResponElimina
  3. Miquel: cent dies i en parlem, encara que el primer que s'haurà de veure es quin sou es posa la nova alcaldesa, serà ja una pista de per on aniran els trets.

    ResponElimina
  4. Francis, no se estudia en ningún sitio para ser Alcalde, de hecho se trata solo de gestionar una ciudad, y tampoco es tan complejo, al fin y al cabo como tu dices Montilla fué President de la Generalitat y no paso nada, o Ana Botella alcaldesa de MADRID y la villa y corte ha sobrevivido a ella, diría que incólume.
    En canto a Carmena, tiene un problema, y se llama Esperanza Aguirre.

    ResponElimina
  5. cent dies i en parlem ¡¡¡¡¡¡
    Completament d´acord
    Salut

    ResponElimina
  6. Hombre es complejo. Aguirre me repugna pero no a la altura de Aznar que se lleva la palma entre mis fobias, Aguirre va segunda y luego tercero Felip Puig.

    ResponElimina
  7. Lo que no puede ser, FRANCIS BLACK, es que los recortes lleguen hasta suprimir el agua a los pacientes del hospital. Lo que no puede ser es que no haya dinero para becas de comedor. Lo que no puede ser es que escatimen ayudas a los minusválidos , supriman la hidroterapia, las ayudas a inválidos, los quiromasajes...Lo que no puede ser es que supriman Educadores sociales porque no hay dinero..No hay dinero ¡¡¡
    ¿ NO HAY DINERO ? Para colocar trapos a 100.000 euros la acción sobra ( Castillo Montjuïc, Borne, Radas/Concordia -Poble Sec-....) Primero es el hombre, el ser humano, solventar lo inapelable, para eso son los impuestos. No hablo de subvenciones, hablo de prioridades.
    Vivimos rodeados de indecencia...es que han hecho las alcantarillas del Paral lel ¡¡¡ si, ahora, después de 4 años de poder y porque las elecciones estaban en la puerta.
    No he votado a la Colau, insisto, pero le doy cien días, el Trias ha tenido cerca de 1500...y no me ha convencido.
    Salut

    ResponElimina
  8. Miquel, el problema de Colau es si els poders fàctics la deixaran fer, subvencionar Montmelo per una cosa tan antiquada e inùtil com la Fómula 1, NO TÉ CAP SENTIT, COM NO TENEN CAP SENTIT AQUESTES CARRERES DE COTXES a les alçades en que estem, per avorrides i obsoletes.
    Y com aixó altres coses que no tenen importancia, donem-li 100 dies, fara feina, ja ho veuràs.

    ResponElimina
  9. ah! Francis, Felip Puig, diuen d'ell que una vegada va dir la veritat i va enrojolir, és 'taimado y astuto' i rasputineja. El tinc al número dos després d'Aznar.

    ResponElimina
  10. No quiero pensar, amigo Francecs, en que falle. Y no por ella, sino por mi, porque cogería otra depresión de caballo.
    Es necesario que haya alguien sano, (y pienso en Gabilondo y en la Carmena de la misma manera por Madrid).
    es necesario y en este tiempo imprescindible. Sería un desastre moral, moral. Es por eso que necesitamos que cumplan o al menos que den ejemplo del buen hacer...
    Un abrazo

    ResponElimina
  11. no haurien de fallar, però fallaran Miquel, els tres, per què no els hi ho posaran fàcil i per què en això intervé el factor humà, del que es tracte és de que no fallin a l'engrós, ja es veurà.....

    ResponElimina
  12. Viendo a ANa Cafe con Leche in Madrid, cualquier otro español de los 47 millones que somos lo puede hacer mejor.

    ResponElimina
  13. no lo creo Daniel, tiempo al tiempo.

    ResponElimina

About Me