Un Lexus no tripulat amb sensors i càmeres Google va col·lidir contra un cotxe a una velocitat de 27 qm. per hora, quan el prototip es va aturar en un semàfor en verd. Cap dels dos vehícles va registrar danys significatius. Em pregunto com es pot programar un robot, no ja per conduïr un vehicle, sino per que assumeixi la responsabilitat de prendre decisions sobre la marxa més enllà del sentit comú, decisions que poden afectar a l'ètica sobre si prendre una determinació o una altra en una situació extrema. Un robot no anirà més enllà de la rutina a l'hora de conduir un vehicle, però no serà capaç de triar la millor opció per exemple si ha d'escollir entre col·lidir amb un altre vehicle, uns vianants o amb una motocicleta - per exemple -, com se li poden programar decisions i prioritats étiques?.
No ho tinc gens clar, i de fet ja tenim cotxes no tripulats, s'en diuen taxis i dic no tripulats, per què el taxista és part integrada dins el vehicle i és el taxi un mitjà de transport urbà molt pràctic i amb conductors capaços de triar la millor opció en un cas extrem, encara que no sempre encertin en la elecció.
Aquesta seria la solució urbana, quan a la radial, a la sortida exterior fora ciutat, hi ha un invent meravellós, net, polit i pràctic si es cuités i fins i tot millorés el seu servei, s'en diu tren, i quan més es potencíi menys cotxes circularàn, per què són el cotxes igualment com els camions de gran tonatge el mitjà antiquat, obsolet que hauria de desaparèixer, per onerós i contaminant, i lesiu, vegeu sinó les xifres de morts de cada any a les carreteres.
No ho tinc gens clar, i de fet ja tenim cotxes no tripulats, s'en diuen taxis i dic no tripulats, per què el taxista és part integrada dins el vehicle i és el taxi un mitjà de transport urbà molt pràctic i amb conductors capaços de triar la millor opció en un cas extrem, encara que no sempre encertin en la elecció.
Aquesta seria la solució urbana, quan a la radial, a la sortida exterior fora ciutat, hi ha un invent meravellós, net, polit i pràctic si es cuités i fins i tot millorés el seu servei, s'en diu tren, i quan més es potencíi menys cotxes circularàn, per què són el cotxes igualment com els camions de gran tonatge el mitjà antiquat, obsolet que hauria de desaparèixer, per onerós i contaminant, i lesiu, vegeu sinó les xifres de morts de cada any a les carreteres.
Per mi, els cotxes també haurien de desaparèixer però l'alternativa -almenys actual- és insuficient i incòmode (transport públic) o massa cara (taxi). Potser cotxes sense conductor que anessin a velocitats molt més reduïdes i amb sensors que els impedissin topar amb res ni ningú? Però molta gent, no jo que no condueixo, diria que la seguretat mataria la diversió.
ResponEliminaloreto: per Sabadell, que en aquest sentit es una ciutat assequible, m'he mogut sempre, fins i tot quan no estaba de moda, amb bicicleta, des dels 10 anys, i sense cap problema, o a peu, qiue tampoc és una ciutat tan gran, però és que n'hi ha que agafen el cotxe per anar a la cantonada a comprar el diari o el pa, I AIXÓ ÉS EL QUE NO POT SER.
ResponEliminaY el seguro ¿ a nombre de quien se pone ?
ResponEliminaHola, vengo a asegurar a R2D2 . Edad 1000 gigas. Nacionalidad China.
jejeje
Sera el futuro más o menos cercano, en camiones y sobre todo en autobuses ya hay pruebas reales de funcionamiento.
ResponEliminaSeguramente tendrán como opción "Insultos varios", que sera demandada.
aquests aniran sense assegurança Miquel, com els que no necessiten permis de conduïr, con lisensia a atropellar.
ResponEliminaYA SE QUE TU VENDES CAMIONES DANIEL, pero la cantidad de tres ejes de 25 toneladas que circulan por Europa cada día es una barbaridad
ResponElimina