COTXES NO TRIPULATS


Un Lexus no tripulat amb sensors i càmeres Google va col·lidir contra un cotxe a una velocitat de 27 qm. per hora, quan el prototip es va aturar en un semàfor en verd. Cap dels dos vehícles va registrar danys significatius. Em pregunto com es pot programar un robot, no ja per conduïr un vehicle, sino per que assumeixi la responsabilitat de prendre decisions sobre la marxa més enllà del sentit comú, decisions que poden afectar a l'ètica sobre si prendre una determinació o una altra en una situació extrema. Un robot no anirà més enllà de la rutina a l'hora de conduir un vehicle, però no serà capaç de triar la millor opció per exemple si ha d'escollir entre col·lidir amb un altre vehicle, uns vianants o amb una motocicleta - per exemple -, com se li poden programar decisions i prioritats étiques?.

No ho tinc gens clar, i de fet ja tenim cotxes no tripulats, s'en diuen taxis i dic no tripulats, per què el taxista és part integrada dins el vehicle i és el taxi un mitjà de transport urbà molt pràctic i amb conductors capaços de triar la millor opció en un cas extrem, encara que no sempre encertin en la elecció.

Aquesta seria la solució urbana, quan a la radial, a la sortida exterior  fora ciutat, hi ha un invent meravellós, net, polit i pràctic si es cuités i fins i tot millorés el seu servei, s'en diu tren, i quan més es potencíi menys cotxes circularàn, per què són el cotxes igualment com els camions de gran tonatge el mitjà antiquat, obsolet que hauria de desaparèixer, per onerós i contaminant, i lesiu, vegeu sinó les xifres de morts de cada any a les carreteres. 

6 Comentaris

Més recent Anterior