Internet ens ha portat a l'avanç més impressionant de la història de la humanitat en moltíssims aspectes. Però no en tots, però algunes de les eines que fem servir per explotar aquesta creativitat ens sorprenen amb actituds pròpies de societats reprimides per foscos interessos en segles passats.

El Moviment d'Ajuda al Càncer de Mama (MACMA) ha iniciat una campanya de conscienciació sobre la importància de detectar en l'estadi inicial la malaltia, que cada any afecta 18.000 dones a Espanya, a través de les xarxes socials. L'original vídeo de la iniciativa, anomenat 'TetasxTetas', té com a objectiu evidenciar la necessitat que hi ha de comunicar "clarament i sense censura la manera com les dones es poden examinar els pits per cuidar-se i autoconèixer-se". Hon fan sabedors que  xarxes socials com Facebook o Instagram, dues corporacions  que practiquen la censura més incomprensible sense que se'ls caigui la cara vergonya, no els censuraran el video fet d'aquesta manera, ja que un vídeo per informar sobre la prevenció del càncer de mama no pot ser emès en aquestes xarxes per que hi apareixen "mugrons". 
Però compte, mugrons femenins. Sembla ser que els mugrons dels homes sí que poden d'aparèixer davant els ulls de les seves audiències, encara que com en el cas del video siguin francament desagradables de visualitzar. Per això, evitar aquesta censura, en aquest anunci sobre el cáncer de mama, han utilitzat dues mamelles masculines com a substitutiu de les mamelles femenines.
I és que la obssessió amb el pitram femení de Facebook o Instagram és malaltissa, a mi no m'ofèn veure els pits turgents d'una senyora en un anunci i en canvi si, per lletjos, els pits peluts d'un home, almenys els de l'anunci, i estic parlant d'una pura qüestio d'estètica.
No he acabat d'entendre mai perquè es poden ensenyar  els pits dels homes, i els de les dones no, deu ser una qüestió de volum i pel, o potser es tracta victorianes perversions ocultes.