Madrid, París, Ciutat de Mèxic i Atenes han acordat prohibir la circulació dels vehicles dièsel a partir del 2025. Els alcaldes de les tres capitals -Manuela Carmena, Anne Hidalgo i Miguel Ángel Mancera- així ho han pactat aquest dijous, en un acord sense precedents, en el marc de la cimera de Mèxic en què participen 86 alcaldes. L'objectiu no és altre que "millorar la qualitat de l'aire per als ciutadans".
En aquesta cimera Carmena ha ressaltat que "la qualitat de l'aire que respirem a les nostres ciutats està directament relacionada amb les nostres accions contra el canvi climàtic".
Els alcaldes també han anunciat que demanaran la col·laboració del sector i demanaran a les empreses de la indústria automotriu que contribueixin a la transició de vehicles tradicionals a elèctrics i híbrids.
  • 'Cuan largo me lo fiáis', diria el Quixot, i és que aquest tipus de mesures són poc més que un brindis al sol, l'any 2025 és molt lluny i la mesura arribarà si s'arriba a dur a terme, molt tard, hauria de ser d'aplicació immediata o en un termini com a molt de sis mesos o un any.
El cotxe a ciutat, sobra, no és ni ha estat mai el seu territori i s'ha d'eradicar, és més, per a mi el cotxe, llevat de tot el que sigui transport públic, sobra en general com a concepte obsolet i contaminant de transport. Podria posar molts exemples, pero amb un n'hi ha - diria - prou:
  • Ahir vaig baixar a Barcelona en Renfe, a cinc minuts de casa tinc l'estació de la Plaça d'Espanya i la parada a Plaça Catalunya a cinc minuts de l'Ateneu. Cost del bitllet d'anada i tornada 6.80€, durada del trajecte 35/40 minuts. Ara, penseu si hagués fet el mateix recorregut en cotxe, més temps i molt més car. Benzina, parking i paciència.
Entenc que la gent que viu a Barcelona per sortir de la ciutat creu que necesita si o si de l'automòbil, però aqui van errats, o dit d'una altra manera això ja no és o no hauria de ser posible, com a molt s'haurien d'habilitar a les afores de les megàpolis uns grans aparcaments i els ciutadans s'haurien de desplaçar en transport públic fins allí, i, a partir d'aquest lloc anar a escampar la boira amb aquest mitxà de transport obsolet dit: el seu cotxe. Perquè l'automòbil com a tal és insostenible, contamina molt i costa molt de manteniment i tambè pel seu consum de petroli, i encara que surtin veus d'il·lustres ignorants com Gonzalo Bernardos dient que això és impossible, que eliminar l'automòbil és crear milers d'aturats afectats d'aquesta industria, nomès es tractaria d'una reconversió industrial més com tantes altres s`han fet, a banda que fora d'aquí, sobre tot els països en desenvolupament continuaràn sent consumidors d'automòbils, car cauran en el mateix error que nosaltres quan ens vàrem desenvolupar, i per tant el procès de pèrdues de llocs de treball no seria inmediat.
Si us hi fixeu, ni al món feliç, ni a 1984 la gent es desplaça en automòbil, a veure si en som conscients i es prenen ja les mesures oportunes pel bé de tots o gairebé tots, i l'administració millora i augmenta la cobertura de transport public i per tant afavoreix a la mobilitat de la gent. A Foment ja estàn donant passos en aquest sentit a Otero de Sanabria.
Share To:

Francesc Puigcarbó

comentaris:

4 comentaris:

  1. Pocos están dispuestos a desprenderse del coche, FRANCESC, pocos.
    Es a base de multas y precio de gasolina, sino no lo harán.
    Hace años que me vendí el coche, y soy un tipo feliz.
    Salut

    ResponElimina
    Respostes
    1. ja en som dos sense cotxe, realment no el necessito. Aquest és el problema, entre avui i demà diuen que sortiran 500 mil cotxes de Barcelona, es un a bestiesa.....

      Elimina
  2. ¿ Que els de la Bonanova renunciarán a portar els nanos a escola amb els seus 4X4 que contaminan tant com sis turismes ?.

    Em costa creure-ho.

    Salutacions

    ResponElimina
  3. hauran de començar a acostumar-s'hi

    ResponElimina

About Me