L'ENFONSAMENT


En algun moment entre les quatre i les cinc de la tarda d'ahir, l'era de Rajoy va començar a difuminar-se lenta però inexorablement a l'hemicicle. Abans que Aitor Esteban anunciés el suport del PNB a la moció de censura, va caure la realitat sobre el grup parlamentari del PP i el banc blau com una boira densa que anunciava el pitjor. Esperaven un ajut que no podia arribar perquè l'il·lusionisme polític amb el qual Mariano Rajoy ha sobreviscut a tantes situacions impossibles en la seva carrera s'havia quedat ja sense res en el que sostenir-se.
No hi hauria més ajudes des de llocs insospitats. Els partits de l'oposició que amb les seves baralles van concedir una pròrroga inesperada al PP al desembre de 2015 no anaven a repetir l'estranya jugada aquesta vegada.
El seu líder estava desaparegut, el que tenia un punt d'humiliant per als diputats del PP que li aplaudeixen d'allò més com si fos una estrella del rock. Rajoy no va tornar de dinar, sense que estigués molt clar llavors si s'havia quedat a La Moncloa o estava en un restaurant amb els seus assessors en una d'aquestes sobretaules interminables de cafè, copa i puro, i una altra copa perquè a hores d'ara tant se val. A la nit, es va saber que havia passat vuit hores en un restaurant d'on va sortir content i somrient. O això semblava. L'escó del president romandre buit fins que Sáenz de Santamaría va posar en ell la seva bossa. Almenys que servís per a alguna cosa.

Aquest matí, amb el dubte de si hauria un Tamayazo d'última hora semblava que tot el peix estava venut, però fins que el marcador no ha mostrat els 180 vots a favor del candidat, crec que és quan tots hem respirat a fons. A hores d'ara tots els analistes polítics, tertulians i marianolegs en general han d'estar presentant la seva dimissió, inclosos els periodistes d'esports que segueixen al Reial Madrid.

Si fa una setmana, una setmana! algú d'aquest àmbit pronostiqués o pronostiqués que demà hauria Govern de la Generalitat, Pedro Sánchez President del Govern espanyol i que Zidane hauria presentrado la seva renúncia a entrenar el Reial Madrid, li haurien dit de tot menys bonico, La conseqüència de tot aquest assumpte, és que de la mateixa manera que les enquestes ja no tenien des de fa un temps cap credibilitat, els politòlegs, opinadors, i fins i tot els marianólegs, tampoc en tenen cap.
Diuen els opinadors esmentats que el substitut de Mariano Rajoy, serà a mig termini Alberto Núnez Feijoo; marededéu!, el de les vaques! no podria Rajoy escollir un succesor més inepte, d'aquells de 'inútil presentarse sin referencias' com a l'acudit, de fet Feijoo ja ho és un acudit en si; si es confirma el Pp tardarà segles a tornar a Governar.

16 Comentaris

  1. Rodericus

    L´Aitor Esteban va ser vist amb un sac buit a les mans deambulant pels passadissos del Congrés, i cridant "Qui dóna més ....?.
    Sempre cauen de peu.

    Reply Delete 01 de juny, 2018
  2. Francesc Puigcarbó

    Pujol quan podia feia el mateix, amb el peix al cove. La puta i la ramoneta, vaja!

    Reply Delete 01 de juny, 2018
    1. car res

      Pues anda que no consiguió cosas el Pujol con la puta y la ramoneta,entonces
      estaba en activo,que aprendan,que aprendan los de ahora.

      Reply Delete 01 de juny, 2018
  3. Gemma

    I Torra es querella contra Mariano Rajoy i Soraya per prevaricació. No estic contenta del que ha fet Sánchez la veritat, no sé per què es tan difícil en aquest pais que algún polític faci algo ben fet. Que convoqui eleccions i les guanyi i si no pot sense el PNV i les seves exigències doncs mira que faci política desde la oposició però lo d'avui és començar amb molt mal peu. I ja saps que no li tinc cap simpatia al PP, cap ni una, però les coses no es fan així i menys quant tens tota la merda del PP super escampada. Bon cap de setmana, ja anirem veient.

    Reply Delete 01 de juny, 2018
    1. Francesc Puigcarbó

      jo diria que es tracta d'una querella retòrica, que acabará en no res.

      Bon cap de setmana.

      Reply Delete 01 de juny, 2018
  4. Tot Barcelona

    I Torra es querella contra Mariano Rajoy i Soraya per prevaricació. No estic contenta del que ha fet Sánchez la veritat, no sé per què es tan difícil en aquest pais que algún polític faci algo ben fet. Que convoqui eleccions i les guanyi i si no pot sense el PNV ...."

    Puñetas, GEMMA....¿ es que es tan difícil ????
    Y como decía FRENANDO FERNAN GOMEZ...¡ a la mierdaaaaaaaaaa¡....y ya está.
    Amb tu sense cap mena de preambuls.
    Coño ¡¡¡ que las cosas son lo que nos dan a representar, no lo que ellos quieren que nosotros pudieramos intuir ¡¡
    Un beso

    Reply Delete 01 de juny, 2018
    1. Francesc Puigcarbó

      bon cap de setmana Miquel,

      Reply Delete 01 de juny, 2018
  5. Tot Barcelona

    Estoy cabreado...y hasta las narices del PNV...son peores que los buitres carroñeros..

    Reply Delete 01 de juny, 2018
Més recent Anterior