Itàlia vol prohibir la publicitat de les cases d'apostes. Un decret aprovat aquesta setmana, farà que els operadors de joc no puguin, a grans trets, anunciar el seu negoci, amb la idea de contenir la ludopatia. A Espanya, només el joc en línia mou més de 8.000 milions a l'any, segons l'Anuari d'Estadístiques Esportives 2017 del Ministeri d'Educació.
"M'encantaria veure alguna cosa com el d'Itàlia a Espanya, confesso que em molesten els anuncis d'que inciten a apostar sobretot abans dels partits de futbol, més encara si l'anunci el protagonitza Vicente del Bosque. El joc patològic té una prevalença mica menor a l'1% a Espanya, segons els càlculs dels investigadors, un percentatge que s'estimava més gran, però que, en tot cas, suposaria "diversos centenars de milers de persones, un important nombre d'afectats, amb els problemes que comporta per a ells, les seves famílies i altres persones, així com per al sistema sanitari, especialment per a l'assistència en salut mental ", escrivia l'investigador de la Universitat de Santiago Elisardo Becoña.
Només cal observar tots els diners que es gasta en aquesta publicitat per veure el cabal addictiu que tenen aquests missatges. Les associacions de jugadors en rehabilitació posen molt l'accent en la utilització de figures rellevants com a reclam de la cases de joc. "Els anuncis recorren de personatges o esportistes famosos, la gent pica. I més si ofereixen bons per seguir jugant", afirma el president de Apal. "Utilitza la figura de Cristiano Ronaldo o Rafael Nadal fa veure el joc com una cosa positiva", afegeix el tècnic de Fejar.
No només són aquests dos noms, hi ha molts més: Ronaldo, Neymar, Piqué, Capdevila, Navarro, José Coronado, Vicente del Bosque .... la llista de figures que donen imatge al joc és molt llarga. Al cap ia la fi, pràcticament el 50% dels diners que va a joc en línia es dedica a apostes esportives, uns 4.000 milions d'euros, segons l'Anuari d'Educació. La Travessa supera per poc els 200 milions.
Itàlia posa a les autoritats espanyoles davant del mirall: "Tenen un cabal de joc semblant i també molt de joc públic, com a Espanya. Perquè no s'ha de posar el focus només a les cases privades". El que demanen és una regulació "que prohibeixi o restringeixi, això seria qüestió de debatre", però que, sobretot, "prevalgui la limitació d'accés i incorpori un missatge de prevenció". Encara que entenc seria millor prohibir qualsevol tipus de pulicitat en qualsevol mitjà, evitaria la ruïna de moltes famílies.
No té el mateix pes però el mateix pel que fa als anuncis de loteria, malauradament molts 'famosos' es presten a fer aquesta publicitat i els governs, contents.
ResponEliminala loteria es diferent, és com la ONCE, les apostes ja són una altra història.
EliminaIntento huir del fútbol, lo intento, pero es como el alcohol, a cada paso un bar, un "amigo" presto a invitarte una "birra", un "colega" dispuesto a "tomar una copa". Así, que con estas, en casa de mi hijo hube de ver el comienzo de un partido, el de Francia con otro (no recuerdo). Pero antes la publicidad. Seis casas de apuestas, 6, conté.
ResponEliminaUna barbaridad. Un desmadre y un descontrol, pensé. Se lo comente a Mayte, y también le pareció exagerado.
Creo que como todo y como a todo, se nos ha ido de las manos. También se pagará caro. También.
Como a Paco Martinez Soria...esto no es para mi. Me agobia.
Salut
encara que no t'agradi el futbol igualment pots apostar, o jugar al Bingo, o al Poker, tot online.
EliminaHay todo un mundo económico,de consumo,alrededor del fútbol.Queremos democracia y libertad(digo yo).Así como el mundo del regalo(perfumen,ropa...)aprovecha el día de la
ResponEliminamadre,del padre,del tío,del sobrino,para activar sus mensajes publicitarios,el mismo derecho tienen las casas de apuestas online,coincide con el de las bebidas,bocatas,pizzas...Es lo que hay.No vamos a eliminar los anuncios de pizzas,porque puede crecer el número de obesos.No se puede eliminar el consumo de apostar,por la posibilidad de que puede aumentar el número de ludópatas..Es un tema delicado,pero al igual que se ha hecho con el tabaco,se puede llegar a intentar con el
juego en general.Lo veo muy,pero que muy difícil.Recuerdo la época de los anuncios:"la
droga mata".No consiguió nada,al contrario se activó el consumo.Pero es una realidad,que el círculo económico,se cierra, con empresas de tratamiento de la obesidad,tratamiento de alcohólicos y en este caso de la ludopatía.Vamos tirando,que no es poco.
con el tabaco no ha ido mal, el consumo ha bajado mucho, lo del juego és aún más grave, afecta a muchas familias, lo que sucede es que estas casas de apuestas fiancian geneoramente con sus anuncios a las cadenas, és como los anuncios de prostitución en los periódicos, sólo dejo de publicarlos 20 minutos, el resto los siguen publicando, y es que la pela es la pela.
EliminaEs más fácil hacer campañas y anuncios, a veces incluso campañas institucionales muy bien pagadas que se encargan a conocidos y saludados, que no atajar los problemas de alguna manera, si es que se puede, también hay el peligro de caer en el paternalismo y de qué nos traten a todos todas como escolares tontos.
ResponElimina