Itàlia vol prohibir la publicitat de les cases d'apostes. Un decret aprovat aquesta setmana, farà que els operadors de joc no puguin, a grans trets, anunciar el seu negoci, amb la idea de contenir la ludopatia. A Espanya, només el joc en línia mou més de 8.000 milions a l'any, segons l'Anuari d'Estadístiques Esportives 2017 del Ministeri d'Educació.
"M'encantaria veure alguna cosa com el d'Itàlia a Espanya, confesso que em molesten els anuncis d'que inciten a apostar sobretot abans dels partits de futbol, ​​més encara si l'anunci el protagonitza Vicente del Bosque. El joc patològic té una prevalença mica menor a l'1% a Espanya, segons els càlculs dels investigadors, un percentatge que s'estimava més gran, però que, en tot cas, suposaria "diversos centenars de milers de persones, un important nombre d'afectats, amb els problemes que comporta per a ells, les seves famílies i altres persones, així com per al sistema sanitari, especialment per a l'assistència en salut mental ", escrivia l'investigador de la Universitat de Santiago Elisardo Becoña.
Només cal observar tots els diners que es gasta en aquesta publicitat per veure el cabal addictiu que tenen aquests missatges. Les associacions de jugadors en rehabilitació posen molt l'accent en la utilització de figures rellevants com a reclam de la cases de joc. "Els anuncis recorren de personatges o esportistes famosos, la gent pica. I més si ofereixen bons per seguir jugant", afirma el president de Apal. "Utilitza la figura de Cristiano Ronaldo o Rafael Nadal fa veure el joc com una cosa positiva", afegeix el tècnic de Fejar.
No només són aquests dos noms, hi ha molts més: Ronaldo, Neymar, Piqué, Capdevila, Navarro, José Coronado, Vicente del Bosque .... la llista de figures que donen imatge al joc és molt llarga. Al cap ia la fi, pràcticament el 50% dels diners que va a joc en línia es dedica a apostes esportives, uns 4.000 milions d'euros, segons l'Anuari d'Educació. La Travessa supera per poc els 200 milions.
Itàlia posa a les autoritats espanyoles davant del mirall: "Tenen un cabal de joc semblant i també molt de joc públic, com a Espanya. Perquè no s'ha de posar el focus només a les cases privades". El que demanen és una regulació "que prohibeixi o restringeixi, això seria qüestió de debatre", però que, sobretot, "prevalgui la limitació d'accés i incorpori un missatge de prevenció". Encara que entenc seria millor prohibir qualsevol tipus de pulicitat en qualsevol mitjà, evitaria la ruïna de moltes famílies.