{ads}

# BLOC D'EN FRANCESC PUIGCARBÓ - ACTUALITAT - INFORMACIÓ - OPINIÓ - POLÍTICA - COLLONADES - NOTICIES CURIOSES - CONTEXTO - SUE...

NO ESTHER!, NO TOTS SOM TAXISTES


Els taxistes continuen drets, i no es rendeixen. Me n’alegro, i molt. Crec que tots ens n’hauríem d’alegrar. No estem acostumats que sectors de treballadors, cada dia més colpejats per la crisi, precaritzats, empesos a l’atur s’aixequin, s’organitzin i plantin cara. Per sort, els taxistes han dit "prou".
Només volen poder treballar, guanyar-se la vida. La seva lluita és la nostra. La seva dignitat ens representa... Ho escriu Esther Vives a el periódico sota el títol Tots som taxistes. No hi estic d'acord, em sembla molt més encertat i realista l'anàlisi de Joisep-Francesc Valls al mateix mitjà. No! No tots som taxistes.

DRETS CONTRA DRETS - Josep-Francesc Valls

En comptes d'aprendre de les 'apps', els taxistes opten per l'autodefensa d'una professió que no es pot exercir de la mateixa manera en el futur immediat.

D’entrada, la meva solidaritat és amb els taxistes en vaga, un dret inalienable en una societat democràtica. Tenen les seves raons. Ara bé, el model d’exercitar aquesta vaga xoca contra altres drets, tan inherents a les persones com els altres. Tot i que el repartiment capitalista no es dirimeix en les meses de negociació dels convenis col·lectius, les vagues i les amenaces resulten indispensables per assolir les conquestes laborals. Però el taxi és un servei públic. Està regulat pel sector públic, utilitza l’espai comú i disfruta d’infraestructures que financem tots. Els clients són els qui opten per aquest mitjà de transport davant d’altres. Per tant, exercir el dret a la vaga, amb serveis mínims coberts i respectant l’ús i el gaudi de la ciutat a tothom, sí. Però crear indefensió entre els usuaris –habitants i turistes que desitgen utilitzar el servei públic–, generar violència de carrer, col·lapsar el centre de les ciutats i perjudicar la imatge de la població, no. No poden pesar més els drets dels taxistes que els dels usuaris i els ciutadans.
La virulència del sector del taxi es veia venir. La legislació sempre va molt més lenta que els canvis tecnològics. Tant de bo que quan començaven fa 10 anys a desenvolupar-se per tot el món les aplicacions –'apps’ com Uber, Cabify i moltes altres en 'start-ups’ que venen–, el sector públic i els partits polítics haguessin sensibilitzat la població de la seva bondat i haguessin ajudat a crear entorns d’aplicació al sector del taxi.
S’han demonitzat les 'apps’. ¿Com podem estar en contra d’unes eines que milloren les prestacions, abarateixen els serveis i creen nous llocs de treball que substituiran, sense cap dubte, molts d’anteriors? El problema és que les administracions timorates, lentes de reflexos davant de gran part de les novetats, amaguen el cap sota de l’ala. Només reaccionen –si finalment passa– quan es produeixen conflictes greus com l’actual.
Milers de taxistes en peu de guerra. ¿Com no defensaran el que és seu? Però els han fet creure que les 'apps’ són els seus enemics. Els seus enemics són les condicions en les quals els obliguen a exercir la professió 10 o 12 hores al dia: costos excessius de llicència, d’assegurances i d’un altre munt de gravàmens.  En comptes d’aprendre de les 'apps’, apropiar-se’n per reconvertir el seu model de negoci –com han començat a fer alguns–, els taxistes opten per l’autodefensa d’una professió que no es pot exercir de la mateixa manera en el futur immediat.

Es requereixen respostes immediates a: 
1) L’equilibri de les llicències entre uns i altres, a nivell autonòmic i local, sabent que els clients s’estan decantant molt ràpidament; 
2) L’abaratiment de les llicències tradicionals, buscant una sortida digna per a aquells que les han pagat caríssimes,
3) La reducció de la resta de condicions i impostos que el leviatan sostreu a aquest tipus de negocis.

Publica un comentari a l'entrada

17 Comentaris

  1. Doncs estic totalment d'acord amb l'article del Sr. Valls. No respecten als usuaris del taxi ni als usuaris d'altres transports públics i això els passarà factura. Dret a vaga, si, però respectant els serveis mínims i sense violentar a la gent, que la gent no és qui ven les llicències ni qui genera la mafia que entre tots han construït, la gent, son els que us donen els calerons per seguir fent i desfent però clar, amb tot el cul a l'aire com tenen, potser més d'un s'ho pensarà si agafar un taxi o aplicar-se amb Cabify que aquets t'esperen fins i tot amb una ampolleta d'aigua. I lo dels right shaow ( realment no sé com s'escriu) hauria d'estar prohibit en una ciutat com Barcelona. És vergonyós que acceptem homes que fan de bous tirant un carro de turistes amb maletes o sense, no entenc que hi hagi gent que pagui per això i que això es permeti.

    ResponElimina
    Respostes
    1. així ho entenc jo, a banda que tota vaga que és faci contra els ciutadans per a mi és ilegal, sempre perjudiquen als mateixos, als més dèbils trepitjant els seus drets com a ciutadans, com el de desplaçar-se lliurement tant soi és temps de lleure com laboral.

      Elimina
  2. Bueno,tiene detalles el artículo,pero no se ha estudiado el tema,normal en el periodismo de hoy día.Las licencias se emiten a un precio,por el Ayuntamiento (bajo),como cualquier otro hecho administrativo y luego la oferta y demanda es la que rige el precio del traspaso,libremente.cómo quieres que el Ayuntamiento pueda bajar el precio de un traspaso libremente pactado entre partes.Siempre está la intervención, pero sería el colmo,todo puede pasar,pero luego están los juzgados,para que queden en ridículo,como en el caso del independentismo.

    ResponElimina
  3. Tot això de 'tots som nosequè' em fa ràbia i angúnia, la veritat. Sobre el tema de les vagues, s'han desvirtuat i segons la meva opinió una vaga és 'conservadora i de dretes' quan enlloc de perjudicar empresaris capitalistes perjudica gent més humil i desafavorida que els que fan la vaga, gairebé sempre grups que tenen el poder de fer pressió i soroll i paralitzar el que sigui. Caldria meditar sobre tot plegat i no tenir por de plantejar aquesta mena de coses.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Totos som gilipuà, podriem dir, tot va començat amb Charlie Hebdo, crec, o va ser de les primeres vegades que es va fer servir.
      Ara, imagina't una vaga així feta per CDR's, el cristu que s'hauria muntat.

      Elimina
  4. ¿Imaginem com es sentiria el propietari d'un bar quan un "llauner" s'instal·la a la porta del seu negoci venent begudes a meitat de preu, i sense pagar gairebé impostos, sense despeses de personal?.

    ¿Com es sentiria l'amo d'una sabateria si un "manter" s'instal·la permanentment davant de la seva botiga venent sabatilles esportives?.

    Llibertat de mercats, si, però amb regles, perquè si no hi ha regulacions, no és altra cosa que capitalisme salvatge. Ens estem jugant bastant més que el que sembla en aquesta vaga. Ens estem jugant l'estat del benestar i l'equilibri social que hem conegut fins ara.

    Ja fa uns mesos, durant l'última vaga dels taxis, el preu de les carreres dels Cabify des del centre de Barcelona a l´aeroport, ​​va pujar des dels 20-25 Euros del dia anterior, ¡¡,a 80-90 Euros !!.

    Això si que es llibertat de mercat i "low cost", o pagas, o te fots.

    ResponElimina
    Respostes
    1. d'acord, però no estem parlant d'aixó. ja s'havia regulat el tema VTC d'acord amb ambdues bandes, pero com ho han aturar els dels TSJ, aqui s'ha complicat tot. Dit això, aquesta vaga és inadmisible i s'ha d'aturar en sec, si fos Govern, no parlaria de res si primer no s'acababa la vaga.

      Elimina
    2. ¿ I com protestarias contra una llegislaciò mal feta, injusta i que va en contra dels teus interesos ?. A vegades, només queda el remei de donar un cop de puny sobra la taula, perque si tens que confiar amb las bones paraules dels politics....

      També es "va liberalitzar" l'assumpte dels lloguers. i ja veus com ha acabat tot per manca d'una mínima regulació. Al final, qui acaba pagant més és el consumidor.

      Elimina
    3. Crec que haurien de començar per saber com funcionen les VTC, quer aquí hi ha molta desinformació interesada, però si sabem com funciona la mafia del taxi, que no ho declafren tot - per exemple - i la sobreexplotació dels propietaris de llicencies. A més., ja ho vaig dir ahir, el concepte taxi actual té els anys comptats i no en seràn gaires.

      Elimina
  5. Doncs que posin un preu fixe per trajecte tan per l,àrea metropolitana com per la perifèria per tots igual una tarifa plana entre el low cost i els preus d,escàndol hi hagi trànsit o no un preu fixe per trajecte i si no fóra llicències.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gemma, per Cabify un preu fixe no es negoci. A l´ultima vaga de taxis, van a arribar a cobrar 90 Euros per una carrera del centre de Barcelona a l´aeroport, cuan el dia abans eren 20-25 Euros. Segons ells, es la "lley de l´oferta y la demanda".

      Ho torno a repetir, també es van lliberalitzar els lloguers, i ja veus com estem. El lliberalisme sense normas, es depredació economica pura y dura, i explotació laboral

      Elimina
  6. Doncs si tots estan obligats a tenir una tarifa fixe, s,acaba amb els problemes de competència per preu no hi hauria amb qui competir. Cabify i qui sigui, tots els que tinguin llicència i portin un taxi preu fixe i s,ha acabat la competència i l,abús d,uns per sobre d,uns altres no creus?

    ResponElimina
    Respostes
    1. No ho sé, com sempre, parlem i opinem sense conèixer del que parlem. El que si crec és que molta gent que no en sabia res de les VTC, ara si en sap, i pel que diuen, funcion a molt bé, potser perqupe és un sistema operatiu del segle XXI, mentre que el món del taxi s'ha ancorat al XX.

      Elimina
    2. Jo si que conec de que parlo. Per contractar un Uber o Cabify tens que tindre una aplicación en el móvil on detallaras el recorregut a fer. Desde la central t´indiquen la tarifa vigent en aquell moment, i per contractar la carrera tens que donar la teva conformitat. El pagament, el fas amb una tarja de credit o débit associada, i no admeten cap reclamació. Desde el moment en que dones la conformitat, et carregan el cost al teu comte.

      No tenen una tarifa fixa, tot depen del dia i l´hora i la disponibilitat de cotxes. Llogicament, un dimarts a las once del matí, es mes barat que un servei el divendres a las vuit de la tarda.

      No hi ha una tarifa fixa ni regulada, poden cobrar el que ells vulguin.

      Elimina
    3. Pero ho tenen que declarar tot en ser el pagament amb targeta, cosa que en el món del taxi no és així, i aqui si que se de que parlo, per un veí que tenia taxista. Aqui del que es tracta es de conviure les dues maneres d'oferir un servei i acabar amb el monopoli dels taxistes. L'ajuntament ja ho havia conseguit pero el TSJ ho va aturar i en això estem ara. De totes maneres si jo fos administració, la condició sine quanon per arreglar alguna cosa és aturar inmediatament la vaga.

      Elimina
  7. SEñores....señoras.....ambidextros todos.
    Soy feliz.
    No taxis.
    No contaminación.
    No ruidos.
    NO problemas en el semáforo de abajo casa.
    Calles más anchas.
    Más tranquilidad.
    POR FAVOR...porfa ¡¡¡ que siga la huelga...que sigaaaaaaaaaaa...
    Pedritooooooooooo ¡¡¡ hazte el loco e intenta no tocar nada...que sigan rezando los unos y hamacándose al pairo los otros...y todos quietos.
    Ahhh , eso si, cuando yo necesite un taxi que venga rápido.
    salut

    ResponElimina
    Respostes
    1. pots anar amb el cotxe de san Fernando, un rato a pié, y el otro andando.

      Elimina