Espanya i la seva política van canviar de cop el juny de 2018. Les exigències als governants han augmentat dràsticament, també les seves responsabilitats.
L'assassinat de Khashoggi ha tornat evident el que tots els governs sabien però no poden seguir ignorant sense tacar-se les mans de sang - Antón Losada.
Fins i tot en aquests temps líquids quan sembla que un pot estendre el seu programa i els seus postulats fins inundar tot l'espai disponible, com fa l'aigua, de vegades no queda més remei que plantar els peus en algun lloc si no vols que la força del corrent et arrossegament, com succeeix en les inundacions. Faria bé el president del govern a preguntar-se si no ha arribat el moment d'agafar-sòlidament a alguna cosa, costi el que costi.
Pedro Sánchez va arribar a la Presidència per governar d'una altra manera. Per fer "real politik" i explicar-nos que governar és molt difícil ja teníem a Mariano Rajoy, que a més ho feia millor i amb més gràcia. O marca la diferència o hauria de començar a tenir present que, el mateix corrent de cansament i cansament moral que s'ha portat al Marianismo per davant si més del que esperava, es pot dur a Sanchismo el dia menys pensat. Espanya i la seva política van canviar de cop el juny de 2018. Les exigències als governants han augmentat dràsticament, també les seves responsabilitats. Qui no ho entengui o ho oblidi, el passés malament.
No es pot estar amb els drets humans i vendre armes a dictadors i sàtrapes com la família reial saudita. No es pot defensar un sentit ètic de la política i després seguir facturant mentre s'exigeix que altres ho apliquin primer. No es pot reclamar el lideratge a Europa i després fer-te el mort fins que decideixin els altres i així poder tirar-los la culpa. No es pot jugar a ser líder i deixar que vingui després Angela Merkel a ensenyar com es comporten els grans. O millor dit, es pot fer tot això, però s'acaba pagant car. L'assassinat de Jamal Khashoggi ha tornat tan brutalment evident el que tots els governs sabien però no poden seguir ignorant sense tacar-se les mans de sang. Així són les coses. Podem ignorar la carnisseria de milers d'anònims iemenites, però no tolerem el crim d'un ciutadà saudita amb signatura al Washington Post.
La demanda internacional de construcció naval porta pujant cinc anys i el sector naval espanyol no ha deixat de créixer, fins a tornar a col·locar-se entre els primers de la UE. Ni són les úniques fragates ni els únics contractes que es poden buscar per portar feina i riquesa a Cadis, amb o sense eleccions andaluses. La disjuntiva entre "fragates o drets humans" és tan falsa com el clàssic dilema entre "canons o mantega". Però encara que ho fos, Pere, un líder d'esquerres i compromès amb la regeneració i la dignificació de la política ho tindria clar: drets humans, sempre. Parlar és gratis però la llibertat sempre costa cara.
Sobre el que tinc dubtes és si el fet de seguir venent armes i fragates a l'Aràbia Saudita és per les eleccions andaluses o perquè pugui cobrar la comissió el Bourbon.
Malauradament tenia raó Rusiñol quan ironitzava sobre la solidaritat, va escriure que per salvar un amic deixaríem que morissin cent llunyans xinesos. I ja no tan sols per l'amic, per la nostra seguretat i la nostra butxaca, vaja.
ResponEliminala pela és la pela, no nomès a Catalunya.
Eliminame gustaría que en vez de escribir yo, desde Barcelona, lo hiciera Chiqui, el alcalde de Cadiz, desde allí.
ResponEliminaHasta el más tonto sabe que no se construirán barcos de pesca en esos astilleros, por varios motivos, el primero es porque la flota ha sido reducida a golpe de talonario por el Mercado Común. El segundo porque la cuota de pesca es cada vez menor para España. El tercero es porque los caladeros que dan a aguas juridiccionales (Marruecos por ejemplo) se dan al mejor postor, o sea al final los subvencionamos, y China y Rusia pagan más que nosotros para pescar allí.
En fin, que diga Chiqui que quiere poner en los astilleros. Quizá una plantación de marihuana, como dicen los de Podemos, por lo que parece ya han estudiado que si dan libertad a la "maría" y la pasan por hacienda se podría recaudar 1.800 millones d euros al año.
Venga, ánimos, a dar ideas.
Así como lo dices,Miquel,prefiero la maría(marijuana,en andaluz),por las condiciones cli
Eliminamáticas de la bahía de Cádiz( que bonita es).Ya hay muchos países donde es legal, perteneció a la farmacopea española,hace mucho bien a las personas con cáncer.Claro,que los astilleros han sido siempre el sustento de muchos gaditanos.De todo esto ya veremos,mucho bla,bla,pero nada.La Merkel,ya lleva mucho tiempo en el poder,lo mismo se quiere ir a su casa,quedando como una piadosa señora.
Desde el Puerto de Santa María a Cádiz hay un parque natural,pero se puede recorrer andando o en bici(como en mi caso).Era la zona de los encuentros,entre las tropas francesas y españolas,con toda la literatura que eso ha dado lugar,vale la pena verlo.
"Con las bombas que tiran los fanfarrones
Se hacen las gaditanas tirabuzones."
Doncs si no tenen feina que els tanquin, i que plantin Maria. Tambè et diré que aqui hi ha molta hipocresía, no és el de Kashogi un cas aïllat, ja fa temps que Arabia Saudí fa el que fa dins de casa seva, al Iemen i a altres llocs, finançant ISIS, etc.
EliminaQue tengo un amor en La Habana
Eliminay el otro en Andalucía,
no te he visto yo a ti, tierra mía,
más cerca que la mañana
que apareció en mi ventana
de La Habana colonial
tó Cádiz, la Catedral, La Viña y El Mentidero...
Y verán que no exagero
si al cantar la habanera repito:
La Habana es Cádiz con más negritos,
Cádiz, La Habana con más salero.
Habaneras de Cádiz https://g.co/kgs/8igpv2
EliminaMe encanta la versión de Carlos Cano.
Eliminaele mi niño ¡¡¡¡
Eliminaahora podríamos cantar..
En Cadiz tengo mi amor
al que le llaman "maría"
y desprende tal olor
que a su lado el alcanfor
parece colonia fina ¡¡¡¡¡
eleeeeeeeeeee ...oleeeeeeeeeeeeeeee ¡¡¡ estoy que me salgo ¡¡¡
de Antonio Burgos, aunque suene a extraño
EliminaCarlos Cano era copla en estado puro, aunque también hay una versión de Maria Dolores Pradera.
EliminaEl otro problema que subyace detrás del contrato saudí de Navantia, es que es pan para hoy y hambre para mañana.
ResponElimina¿ Cuando se entregue la ultima unidad, que pasará con los astilleros ?. Unos astilleros orientados solo a la construcción de buques de guerra son inviables a dia de hoy, y Navantia ha perdido la carrera con los astilleros orientales en la construcción de barcos mercantes.
Queda el "nicho" de buques especializados en actividades concretas, como perforación petrolífera, cableros, sondeos submarinos, cruceros, etc. actividad en que los noruegos, por ejemplo, nos podrían enseñar mucho.
Pero parece que a los directivos de Navantia no les pagan por pensar y buscar alternativas.
Ja fa tempos que sento a dir que s'hauria de reorientar l'especialització d'aquestes drassanes, i si no són rendibles, doncs que les tanquin.
Elimina