L'artista nord-americà Ron English va adquirir per 650.000 euros l'obra Slave Labor subhastada a Los Angeles la setmana passada només per destruir-la. Almenys, és el que el seu propietari, el nord-americà Ron English, ha indicat a l'agència britànica PA: "Això és un cop per a l'art de carrer. No s'ha de comprar ni vendre". Per això, el també artista de carrer, va decidir comprar el Banksy subhastat la setmana passada a Los Angeles per 650.000 euros per a "pintar a sobre d'ell" i incloure-ho en "una de les parets" de casa seva. Tot i això, tampoc descarta tornar a vendre la peça "reconvertida": "Per descomptat que vendré la pintura 'blanquejada' per un milió de dòlars. Estic boig però no sóc estúpid", va assegurar.
La peça en qüestió, va ser pintada per Banksy el 2012 en una botiga situada al nord de Londres. No obstant això, va ser retirada per algú desconegut mesos després de la seva creació i subhastada el 2013, cosa que va enfurismar als residents del districte de Wood Green, on hi havia el mural. Finalment, després de transitar per diferents cases de subhastes, va arribar fins Julien 's Actiond a Los Angeles, on va ser comprada per Ron English. Quedarà per comprovar si la seva suposada destrucció acaba sent una protesta al mercat o si, per contra, igual que va passar amb Girl with balloon, acaba duplicant el seu valor.
Parlar d'art de carrer és relatiu, un paisatge pintat al natural, és art de carrer o de camp en aquest cas?, o els quadres hiperrealistes de carrers són art de carrer?, ho dic perquè el Bansky va ser pintat al carrer però com si d'una tela es tractés va anar a parar a una casa de subhastes i pel que diu English un cop emblanquinat a una paret de casa seva.
Tot plegat sembla una bajanada, ja que English que diu que l'art de carrer no s'ha de comprar ni vendre, ell, primer l'ha comprat i després pretén vendre'l. Més que una bajanada sembla una manera de cridar l'atenció i pel que es veu, fins i tot de fer negoci amb l'obra.
Hay un libro que te recomendaría encarecidamente que leyeras, Autobiagrafía de Alice B. Toklas, escrita por Gertrude Stein.
ResponEliminaEn realidad G.S. era una judía americana que vio como la obra de los "impresionistas de Paris" tendría futuro.
En París, financió comprando los primeros cubismos de Picasso, que no se vendían, compró montones de Juan Gris , se hizo con Marinettis (futuristas italianos), compró Picabias cuando no se vendían e hizo una cosa increible, promocionó a Matisse.
Matisse hizo una exposición donde la primera semana no vendió nada. Al lunes de la semana siguiente estaba todo vendido. Se sabe que absolutamente todos los cuadros los había comprado G.S. de escondidas ordenándolo a un criado.
Inmediatamente Matisse se puso muy contento y volvió a pintar con más fuerza, y se volvieron a vender todos los cuadros, y todos a la misma persona sin que lo supiera este. Se hizo con tanta fama que creó un movimiento, el fovismo, y sus cuadros empezaron a cotizarse, y no poco.
esto viene a cuento con la obra de teatro del tal Banksy, o como se apellide. Se le puede comprar como objeto, dado que sabemos lo que vale, pero no como concepto, pues sabemos que su pieza nos aburrirá al cabo del tiempo en el comedor.
Salut
No coneixia tan a fons la història de Gertrude Stein ni la seva enorme influencia amb els impressionnistes.
EliminaEsto del arte si que es una burbuja...
ResponEliminaUn saludo
Otro libro de obligada lectura debería ser "El arte visto por los artistas" (de Robert Goldwater y Marco Treves) donde se constata cómo grandes pintores se descalifican y destrozan mutuamente. Del libro se extrae la enseñanza inequívoca de que un pintor, de no tener sumo cuidado, lo más probable es que acabe siempre diciendo tonterías cuando hable de pintura. Y eso mismo yo lo veo aplicable a cualquier ámbito de la vida.
ResponEliminaNo sólo sucede con los pintores, los poetas o los escritores también se destripan entre ellos. Es una lucha de egos, también hay un libro muy interesante de Oscar Wilde, sobre el arte y el artista.
ResponElimina