La noticia és terrible, és de les que produeixen un calfred, sembla que no pugui ser, i és que a vegades la realitat supera la ficció. Si ens expliquen en una novel·la o pel·lícula el succés d'aquesta notícia, hauriem pensat que el guionista és un exagerat que per a res el seu guió sembla real. Però si ho és de real, Un home n'ha matat a un altre per ser feliç. Matar per matar, sense motiu real, ni cap penediment, heus ací l'home: Said Machaouat.
Said Machaouat |
Els fets van passar el 23 de febrer a Torí, quan la víctima Stefano Leo de 33 anys passejava plàcidament per la ribera del riu Po. L'assassí és un tal Said Machaouat de 27 anys d'edat, que després d'aquesta horrible i macabra acció va decidir lliurar-se a la policia. En la seva confessió del crim, va assegurar als agents: "Vaig triar a aquest jove entre les moltes persones que passaven perquè semblava massa feliç, i no suportava la seva felicitat".
"Jo volia assassinar a un noi com jo, treure-li tot el futur que tenia, els fills, arrabassar-lo als seus amics i als seus parents". Aquestes paraules van ser transcrites pels carrabiners en les declaracions de l'assassí.
Francesco Rizzo comandant dels carrabiners i encarregat de la investigació del cas, va assegurar que van confirmar la presència de l'acusat pels voltants del crim. Pel que sembla l'assassí tenia problemes i no tenia habitatge i treball. La qual cosa no hauria portar a ningú a assassinar a una altra persona, i menys per considerar-la extremadament feliç. O sigui que en aquest terrible cas hi ha dues víctimes, Stefano i el seu botxí Said, però nomès una d'elles és innocent.
Giovanni Papini tenia un conte sobre matar sense cap motiu, però nomès era un conte.
Giovanni Papini tenia un conte sobre matar sense cap motiu, però nomès era un conte.
Gog, de Papini, al que citas, es un libro que hace pensar. Su conversación con Henry Ford es de lo más suculenta.
ResponEliminaEsta noticia no deja de ser un pensamiento puesto en práctica.
El ser humano es un depredador. Atarlo justo quizá es lo más benévolo. Sus padres nunca pensaron en que un pensamiento como el de su hijo se llevaría a cabo, y sin embargo, la realidad se ha cumplido. Pocos hombres hay que no hayan soñado en acabar con algún congénere. Pocos.
Lo de este señor va un poco más allá. No soportaba la idea de ver feliz a una persona. Papini se vería superado.
Es la decadencia de la sociedad en su efectividad.
Una variedad emparentada con los "zumbados" de Al-Qaeda, pero sin "inspiración" coránica.
ResponEliminaCon diferencias sutiles, RODERICUS.
ResponEliminaLa religión te promete un más allá eterno de leche y mil, y huries, no se cuantas, pero muchas. Además de hacer algo que agrada al creador (con minúsculas).
Este acto no. Este lo hace por puro egoísmo, sólo por no ver feliz a otro. No hay promesas de redención, de premio, de esperanza ni de trascendencia, aquí sólo hay odio hacia si mismo, porque como yo no puedo ser feliz, tu...tampoco.
esto ya es rizar el rizo.
Un abrazo
Miquel, ya sabes que yo considero a todas las religiones como sucedáneos de las drogas. Y a los islamistas, en el fondo lo que les fastidia, es que los "pecadores" vivan felices ajenos a sus "culpas". Y dado que Alá no interviene personalmente para "castigar" a los "infieles", se consideran legitimados para poner fin a tanta felicidad "pecaminosa".
EliminaMiquel i Rodericus: diria que aquest assassinat no té res a veure amb la religió, ni tan sols com a excusa com ha passat en altres atemptats fets per persones solitaries del món de les drogues o el fracàs. Si ens atenim a les declaracions de Said, aquest assassinar l'ha comés -víctima ell també - de la seva frustració, miseria i fracàs.
EliminaCompletamente de acuerdo contigo: Psicopatía y frustración a partes desiguales.
ResponEliminapor eso digo que Said es también una victima, aunque no inocente.
EliminaEn el fondo es envidia, un motivo habitual para matar, maquillado con razones de todo tipo, en las guerras se mata mucho por envidia, Ripley es un envidioso, por ejemplo.
ResponEliminasi la envidia fuera tiña, diu la dita, cuantos tiñosos habría.
EliminaMe voy a cargar al feliz,como pudo ser al feo.En el fondo no me creo nada de esa noticia.Es que estos digitales(se dicen
ResponEliminaellos periódicos),no hacen nada más que contaminar.Bulos,incluso ya ha salido una web para desenmascarar los bulos.
Hoy día, con la magnitud de impactos informativos,que recibimos al día,es difícil llamar nuestra atención,algo muy conveniente que usamos como defensa.Terminariamos locos.Así que procurar cerrar puertas al cerebro.De vez en cuando,como terapia, un rosario contemplativo.
si, la web es el cazabulos, pero diria que no es este el caso, sale en muchos medios como la vanguardia, la razón, msn. etc. Además, gracies a Collonades he desarrollado un cierto olfato para detectar las noticias falsas, aunque no digo que no sea falsa esa, pero diria que no.
ResponEliminaFrustración, insatisfacción, inestabilidad mental.....
ResponEliminaEn este caso, en estado puro y sin coartada, pero no diferente a los que utilizan motivos religiosos, políticos o raciales.
El mal sin disfraces.
Sempre hi ha una coartada, altra cosa es que sigui válida, però m'agradaria insistir en que Said és tambè una víctima a banda de botxí.
ResponElimina