{ads}

# BLOC D'EN FRANCESC PUIGCARBÓ - ACTUALITAT - INFORMACIÓ - OPINIÓ - POLÍTICA - COLLONADES - NOTICIES CURIOSES - CONTEXTO - SUE...

EN EL JARDÍ D'EPICUR


Tenim al Ministre Garzón relativament preocupat pels anuncis que inciten a les apostes a la tele i radios, i el seu perniciós efecte sobre els ludòpates i no ludòpates. De  moment s'ha quedat a mitges i no crec que se'n surti, massa poder tenen aquestes empreses, i sobre tot massa diners inverteixen en publicitat als mitjans per incitar a la gent a consumir.
Això és l'efecte de la publicitat. La publicitat consisteix en informarnos de l'existència d'unes coses que no necessitem i que gràcies a la seva persuasió i insistencia acabem necessitant i per tant, adquirint. Intenteu no comprar res que sigui publicitat, és dificil. De fet, sense la publicitat, la nostra societat tornaria a l'edat Mitjana, o gairebé, i no estic dient cap bajanada. Només cal adonar-se què, sense publicitat no hi hauria esports d’elit com la Fórmula 1, Futbol, Motos, Basquet, Tennis etc. Tampoc tindríem diaris, ni de paper ni digitals, ni Televisió, a penes hi haurien ràdios, llevat de l'Estatal i alguna d'àmbit local. Si realment sobrevivia algun d'aquests medis seria amb diner públic i per tant controlat per l'aparell de l'Estat (més o menys com ara). Molts dels productes de consum actuals desapareixerien en no poder fer publicitat per vendre'ls, i malgrat l'estalvi no se jo si baixarien de preu els productes de consum en estalviar-se les despeses de publicitat atès sel's hi reduirien les vendes i possiblement encara s'hauria d'augmentar el seu preu de venda al públic.
L'atur augmentaria exponencialment en deixar-se de fabricar molts productes i ensorraria les economies emergents asiàtiques. Tampoc tindríem revistes del cor, ni series de TV, ni Cinema, ni res d'una enorme tirallonga de coses de les que gaudim ara amb naturalitat i de les que ens hauríem d'acostumar a prescindir-ne per força, aspecte que en molts dels casos potser s'hauria de considerar, i a la llarga no seria tan dolent, ans al contrari, morariem en la Vita beata dins el Jardi d'Epicur.



Publica un comentari a l'entrada

6 Comentaris

  1. Bueno, esto de las casas de apuestas se ha ido de las manos, porque lo mismo que prohibieron la publicidad del tabaco se puede prohibir esta, solo que cuando lo hagan, ya sera, posiblemente, tarde. Y si, estoy de acuerdo con lo que dices de la pubicidad, vivimos en un mundo que si dejas de dar pedales te caes de la bici, pero a todos nos gusta refrescarnos la cara con el aire del paseo, por eso no se para.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Lo de las casas de apuestas es una vergüenza, no ya la publicidad de famosos, sinó de periodistas de deportes machacando para que apuestes, antes durante y después del partido.

      Elimina
  2. La Cocacola siempre ha dicho que si deja de hacer publicidad, en tres años nadie sabría que era esa bebida.

    ResponElimina
  3. Com deia el Perich: Dios está en todas partes, bueno, la Coca Cola también.

    ResponElimina
  4. Pues no estaría de más una campaña de alfabetización sobre el azar y sus i-rregularidades. El juego solo arruina a los que no saben matemáticas.

    ResponElimina
  5. El azar es concupiscente y voluble, siempre negativo.

    ResponElimina