Deien els mitjans i opinadors en general que aquesta dramàtica experiència de la Covid-19 ens canviaria, que en tota crisi hi ha una oportunitat, que els virus ha vingut per quedarse, etc etc. Em temo que aquesta crisi no ens canviarà gens. És cert que la por provoca momentanis sentiments de bondat i solidaritat, però la irritació i el ressentiment són una benzina social molt més poderosa que la por. Una benzina molt destructiva. La irritació pot ser la metxa d'un incendi polític de dimensions incalculables. Les manifestacions al barri de Salamanca de Madrid són les primeres escaramusses del nou procés polític que va començar amb l'ascensió de Podem al Govern d'Espanya, i tot això que fins ara havia estat soterrat, comença a surar i no s'ha de menystenir.
Tot sembla apuntar a que ens encaminem cap a una tardor calenta (una més), que només es podria refredar si el coronavirus rebrotés amb força. Però fins i tot en aquest cas, s'haurà de veure si el malestar social se sotmetrà a un segon imperi dictatorial de la salut pública. És més probable una tardor explosiva que una tardor confinada.
Andreu Claret sostenia a El Periódico que la mobilització del malestar la rendibilitzarà Santiago Abascal, el líder de Vox. No solament perquè les esquerres, en formar part del Govern, perdran força al carrer, sinó sobretot perquè la iniciativa antisistema està en mans de l’extrema dreta arreu del món. Totes les idees negacionistes que corren per les xarxes socials sobre la Covid-19 estan instrumentalitzades per l'extrema dreta: la negació de la perillositat del virus, els antivacunes estimulats per les teories de la doctora Judy Mikovits, la sospita que el SARS-CoV-2 és un virus artificialment creat pel capitalisme global o pels xinesos amb l’objectiu de dominar el món, etcètera. Són els terraplanistes del coronavirus, però es deixen sentir i fan soroll, o fressa més aviat, una fressa que provoca esgarrifances.
Es que no tienen lógica.
ResponEliminaVamos a ver: ¿Cómo se puede creer que Sanchez quiera perjudicar a Madrid por no permitir que pase de una fase durante una semana más que a otra provincia?
¿Quién se quiere escupir hacia arriba?
¿No ven que si Madrid se vuelve a reproducir la cantidad de puestos de trabajo, dinero, sanidad, problemas hospitalarios y gastos a go-go sería terrible?
¿Qué los sanitarios no están preparados y que muchos no podrían soportar otro peso como el anterior?
¿O es que se creen que al Sanchez le hace gracia tener las tiendas cerradas y que no se mueva la pasta para recaudar iva que es lo que necesitamos?
De verdad que cuando no se argumentan las cosas da asco leerlas, porque sólo se va a llevar la contraria.
Y a mi, conste en acta, Sanchez no me gusta, pero me gusta menos que unos idiotas enarbolados detrás de trapos reclamen libertad...Nunca se tuvo más que ahora. Jamás.
Salut
Facin el que facin, hi haurà un rebrot del bitxo, ha estat així a tot arreu. La gent es relaxa, nomès cal donar un tomb pels carrers, es veu cada cosa que deu n'hi do.
EliminaLa mezcla de las nuevas redes sociales y las "ocurrencias" de algunos políticos es pura nitroglicerina.
ResponEliminaHace un rato Casado mezclaba en un tuit a los terroristas y el COVID, a un hipotético pacto PSOE-PNV para acercar terroristas en prisión a cambio de apoyar quince dias mas de estado de emergencia.
Si Casado, supuesto "centrista" suelta estos rebuznos en las redes, ¿ que no van a decir los de VOX ?.
Lo patético no es que rebuznen, lo peor son quienes les votan a pesar de todo esto.
Es que ostras, RODERICUS...¿quién no querrá que anden los aeropuertos, las maletas, los trenes,...que abran los bares y las terrazas y los hoteles..que de ello depende y trabaja mucha gente..
ResponEliminaQue no vengan estos de Salamanca diciendo que Sanchez odia a Madrid porque es tan débil el argumento que asquea el oirlo.
Esto será duro, muy duro, y cierto es que el que no tenga unos duros ahorrados lo pasará mal, pero de seguro estos del barrio pijo no lo notarán tanto.
Cuidate
salut
Yo creo que es al reves, es Diaz Ayuso que odia a Pedro Sánchez, y este rollo lo usa sólo para perjudicarle, Madrid y sus ciudadanos le importan un bledo.
EliminaSalut
En el fondo, lo de Ayuso y Casado es una táctica de desgaste rastrera contra Sánchez, y Pedro Sánchez no es santo de mi devoción que digamos. Se trata de rebañar votantes de Ciudadanos, y igualar las sandeces de los de VOX para que nadie los acuse de tibios y blandos.
ResponEliminaSiento sana envidia de Portugal, donde gobierno y oposición van de la mano en la gestión de esta peste, y de Alemania, donde la señora Merkel procura consensuar con todo el espectro político y administrativo sus decisiones.
Pero aquí, somos herederos del "morbo gothorum", aquello de "yo me hundo, pero te arrastraré conmigo". Lo jodidos visigodos se podrían haber quedado tranquilamente en Italia, y haber dejado Hispania en páz, joder.