Em vaig apartar de la filosofia, es lamentava Cioran, en el moment en què es va fer impossible descobrir en Kant cap debilitat humana, cap accent de veritable tristesa; ni en Kant ni en cap dels altres filòsofs. Enfront de la música, la mística i la poesia, l'activitat filosòfica prové d'una saba disminuïda i d'una profunditat sospitosa, que no guarden prestigis més que per als tímids i els tebis. D'altra banda, la filosofia - inquietud impersonal, refugi al costat d'idees anémiques - és el recurs dels que esquiven l'exuberància corruptora de la vida. Si fa no fa tots els filòsofs han acabat bé: és l'argument suprem contra la filosofia. La fi del mateix Sòcrates no té res de tràgic: és un malentès, la fi d'un pedagog, i si Nietzsche es va enfonsar va ser com a poeta i visionari; va expiar els seus èxtasis i no els seus raonaments.

No anava desencaminat el filòsof romanès, vegeu sinó que deia Byung-Chul Han no fa molt de temps: 

"Cada època ha tingut les seves malalties. Segons el filòsof, en el passat hi havien els bacteris o virus, però en el segle XXI, les malalties són neuronals: depressió, trastorn per dèficit d'atenció amb hiperactivitat, trastorn límit de la personalitat o la síndrome de desgast ocupacional. El motiu d'aquestes malalties es deu a l'excés de positivitat, és a dir, la llibertat de poder fer el que un vulgui. La desaparició del que és viral implica la desaparició de l'alteritat; el que ataca l'home no ve de l'exterior, sinó del seu interior."

Al llarg la societat del cansament, Byung-Chul Han va desenvolupant de manera senzilla la idea de la violència de la positivitat, que es tradueix en violència neuronal, una violència saturativa i exhaustiva, i com a conseqüència d'ella, en la modernitat tardana, l'home pateix un sobreescalfament del jo.

Suposo que Byung-Chul Han, si pogués, esborraria de les hemeroteques, blogoteques i llibres una part del seu discurs sobre la desaparició del que és viral. En ell, tenim la prova que la pandèmia ha agafat a tothom amb el pas canviat, filòsofs inclosos.