Carlo Rovelli, va concebre la física quàntica de bucles; ha publicat '¿I si el temps no existís?'. ¿Edat? La vida eterna seria una maledicció: alegrem-nos. Vaig néixer en un espai temps, com tots: veurem pares que van en una nau espacial i quan tornin veuran els seus fills molt més vells que ells. I serà tan natural com avui veure des d'aquesta nau que la Terra gira: una cosa que era impossible d'entendre antany.

-Doctor Rovelli: ¿creu saber i envelleix o vol vostè saber i rejoveneix? 
-Per començar, amb els anys tinc menys ganes de trencar-ho tot. Però jo crec que és a l'inrevés: són els joves els que creuen que ja ho saben tot. Perquè els grans hem anat descobrint que no sabíem res. 
Quan era jove, estava molt més segur de les meves opinions. Però no perdo la curiositat. Tinc el problema oposat: he de esforçar-me per contenir-me; perquè si no, llegiria tot, aniria a tot arreu i parlaria amb tothom i no acabaria res. Per això, sovint, em sorprenc a mi mateix llegint un llibre que no té res a veure amb el meu i em renyo: "Carlo, para ja, no pots aprendre-ho tot. Deixa estar el llibret"...

"És impossible que el cervell humà s'hagi creat


... a la contra de la Vanguardia l'han entrevistat...



Pot ser un bon moment per recordar a Hans Hörbiger...