A voltes amb els patinets y la prohibicio per sis mesos de pujar amb ells als transports publics, el director de elperiódico Albert Saez, posa el dit a la nafra en el seu article.
"Per a gent d'una certa edat i una certa extracció social, els patinets són una joguina per a nens. La realitat, avui, en una conurbació com Barcelona, és una altra de ben diferent. El patinet elèctric és el mitjà de transport de la darrera milla per a desenes de milers de treballadors. Són els que no tenen el transport públic a la porta de casa seva i que tenen el seu lloc de treball en un polígon industrial incomunicat si no és amb cotxe o amb moto. Són els que saben que el planeta els necessita i entenen que combinar el transport públic amb el patinet és més sostenible que fer servir el cotxe o la moto que cremen combustibles fòssils. Són els que compren patinets homologats per la UE i els condueixen responsablement sense saltar-se les normes de trànsit ni per a vehicles ni per a vianants. Però tota aquesta gent no existeix per als tecnòcrates de l'Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona que, presos d'un atac de pànic per l'incendi d'una bateria de patinet, han decidit prohibir-ne l'ús als trens, metres i autobusos de la capital catalana. La mesura, comprensible si només es pensa en els riscos i les responsabilitats en un nou accident, ignora una realitat social evident per a qualsevol usuari de la xarxa pública. Estaria bé que, abans de decidir una cosa així, es passegessin pels serveis que regenten". El que haurien de fer aquests tecnòcrates, és lesgislar perquè els dels patinets portessin casc, matrícula identificatoria i tinguessin una asegurança, el que hauria de ser extensible als ciclistes, y no només als riders de Glovo i altri, sinó en general.
Más claro agua.
ResponEliminaSolo puedo hablar por lo que veo. Ayer, como muchos otros días, hice el trayecto entre Sils y Girona, esta vez, en un tren de Rodalies (20 mint.) cuando por regla general lo hago en un MD (16 mint). No es por la diferencia de tiempo que es escasa, sino porque es más cómodo.
ResponEliminaEl diseño de los vagones de Rodalies es más propicio a tener espacio para bicicletas, carritos de bebé, o patinetes. Hubo un tiempo en que las bicicletas solían ir sujetas en arneses dispuestos para ello. Ahora nadie usa los arneses. Pues bien, ayer en ese espacio medio entre asientos (no me refiero al pasillo, sino al espacio que hay donde solo hay asientos que miran hacia adentro) conté 3 bicicletas y 4 patinetes. Solo un chico sujetaba su vehículo. Una bicicleta se aguantaba en las escaleras de la puerta de entrada. El resto estaban "tirados en el suelo"
No hace falta mucha imaginación para saber que pasaría en un frenazo o un choque, por mínimo que fuera.
Per aixó deia ahir que potser hi hauria d'haver un vagó per bicis i patinets.
EliminaEste asunto me recuerda lo que sucedió ( al menos aquí en Galicia) para evitar que los perros defecaran en las playas, donde los bañistas tomaban el sol, se les prohibió la entrada. Lo cual pareció injusto a mucha gente. Es cierto que hay mucha gente que no sabe o no quiere saber que todo uso genera unas responsabilidades, si como dice NOXEUS, la gente pasa de todo cuando entra en el metro o el tren con patinete o bici, lo que deben hacer es obligar a los usuarios a tomar sus medidas, matricular y asegurar los vehículos y en definitiva responsabilizarse de los posibles daños que puedan generar a terceros. Supongo que tras estos 6 meses la administración sacará un reglamento que regule todo esto y después, si hay que habilitar un vagón exclusivamente para vehículos, pues que se haga. Lo malo es que mientras se hace y no, muchos que a lo mejor eran responsables con el uso de sus patinetes pagarán por los cabra locas que no lo han sido hasta ahora..
ResponEliminaUn abrazo fuerte ! ¿ y tu vecina que hace? ¿sigue con el patinete en modo combate o se ha asado a la bici? ; )
La vecina sigue Igual, además és cuqui, ayer iba toda ella con un chandal color de rosa.
EliminaNo sé quan es comença a aplicar la normativa, però avui al tren de rodalies hi havia diversos patinets. Penso que aquesta normativa serà igualment eficaç com la d'usar mascaretes als transports públics. Els joves continuaran pujant amb ells i ningú no s'atrevirà a dir-los res, com està estès que gairebé ningú no porti mascareta. No hi ha empleats públics que estiguin per la feina de fer complir les normes. Així que ho veig força inútil.
ResponEliminaComença a partir de l'1 de febrer - crec -, la multa en porincipi es de 200 euros, però no es la solució, parafrasejant a un tertulià, el patinet ha vingut per quedar-se..., mentre els cotxes s'en van anant de la ciutat.
Elimina