ÚLTIMS ESCRITS

8/recent/ticker-posts

I UN VAGÓ PATINET/BICI?



Des del dia 1 de febrer quedarà prohibit accedir al transport públic amb patinets o monocicles elèctrics. Així ho ha confirmat aquest dimarts l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), que afirma que aquesta mesura és temporal. Concretament, tindrà una duració de sis mesos i durant aquest temps s’elaborarà una proposta de regulació sobre l’accés i seguretat dels patinets elèctrics i altres vehicles de mobilitat personal en el transport públic. Aquesta prohibició, que ja es va avançar, però sense especificar la data i va aixecar una gran polèmica, s'ha implementat arran de l'explosió de la bateria d'un patinet elèctric en un vagó en un tren d'FGC, el passat mes de desembre. 

De fet, l'ATM ja va instar als operadors a "estudiar" quin havia de ser l'ús dels patinets elèctrics en el transport públic el passat desembre. L'incident que va provocar aquesta mesura va ser l'explosió de la bateria elèctrica d'un patinet el passat 17 de desembre, que no va provocar cap ferit, però que va "posar en perill" els viatgers i operadors del comboi, com va afirmar l'ATM en el seu moment. Ara, aquesta proposició s'ha cristal·litzat en una prohibició de 6 mesos mentre s'estudia quin ha de ser el reglament respecte a l'ús d'aquests vehicles en el transport públic.

Amb la prohibició temporal, l’ATM segueix l’exemple de ciutats com Londres, que té prohibit l’accés dels patinets elèctrics així com altres Vehicles de Mobilitat Personal (VMP) com els monocicles elèctrics, al transport públic des de desembre del 2021, precisament també arran de diversos incendis d'aquest tipus de vehicles, que també han provocat incendis en habitatges privats, normalment durant el procés de recàrrega. Cal tenir en compte que en l’actualitat el trasllat dels VMP en transport públic només està contemplat als FGC, mentre que la resta d’operadors simplement no en fan cap referència en les seves normatives.

Tot plegat, per què un patinet trucat es va encendre dins un vagó, o sigui com passa últimament, l'administració se l'agafa amb paper de fumar, i prohibeix que és el és fàcil. Potser, una possible solució seria habilitar un vagó nomès per a patinets i bicicletes, que també en pugen al ferrocarril, i como són dos mitjans de transport urbà cada vegada més habitual, potser molta més gent usaria el ferrocarril amb el seju patinet o bicicleta. De la mateixa manera que hi ha vagons de silenci, un vagó bici patinet podria resultar.

Publica un comentari a l'entrada

12 Comentaris

  1. Cap problema, pero hay un pero. Es un vehículo que debe de tener un seguro. Cada día hay atropellados por estas máquinas. Son medio de trasporte que pueden causar mucho mal.
    Si uno lleva seguro este se hará cargo de las costas si pasa algo. No hay más. Todo es sencillo, ya hay leyes para ello.
    Uno quiere patinete eléctrico. Bien, pues un seguro y no que pague la responsabilidad civil subsidiaria a costa de todos.
    Y apa, al tren o autobús, siempre plegados y si se incendia, el segur es el responsable de los costos que pudiera ocasionar.
    salut

    ResponElimina
    Respostes
    1. Seguro y casco, y a los trucados caña. Ahir la va palmar un a l'eixample que va xocar amb un autobús, poc a poc no debia anar dic jo, ni pel carril bici.

      https://www.elperiodico.com/es/barcelona/20230111/muere-conductor-patinete-eixample-barcelona-avenida-roma-urgell-81016006

      Elimina
  2. En beneficio de todas no quiero hablar de esos seres que van en patinete y se apropian de los derechos de los conductores para algunas cosas y de los peatones para otras. Digamos que si desaparecieran todos los patinetes eléctricos del mundo no iba a pasar nada.

    Un saludo

    ResponElimina
  3. Mejpr desaparecen los coches y motos Daniel. Con los patinetes pasa como con los ciclistas, hay de todo, incuso a uno que pillaron en patinete en Vigo a 110 por hora. Hay que regular los patinetes, casco obligatorio y seguro. AH! yo de pequeño en mi bici tenia una matrícula que se recogia en el ayuntamiento. Si no recuerdo mal costaba 5 pesetas.

    ResponElimina
  4. Ni patinetes, ni bicicletas en los vagones. En hora punta son un autentico incordio, sobre todo las bicicletas, que a pesar de tener un área de los vagones destinada a ellas, los ciclistas se empeñan en ignorarla y meterte una rueda en la entrepierna.

    ResponElimina
    Respostes
    1. https://www.truecalia.com/blog/funciona-coche-vagon-silencio-renfe/

      Elimina
  5. Per aixó dic un vagó només per a ells, de la mateixa manera que hi ha vagons de silenci antimobils.

    ResponElimina
  6. Pasa como con los perros. El problema no son los patinetes. El problema son los dueños.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tinc una veïna que va amb el patinet com si anès a la Guerra:. Casc.genolleres colzeres.

      Elimina
  7. jajajaja por lo de tu vecina ; )

    ResponElimina
    Respostes
    1. y me sabe mal decirlo, pero estoy seguro que esta se pega una castaña.

      Elimina
  8. Como aquí no tenemos transporte público, no puedo opinar ... aquí todo el mundo tiene, bici, motocicleta, patinete, moto carro, coche, burro, lo que pilla jajaja

    ResponElimina