Des del dia 1 de febrer quedarà prohibit accedir al transport públic amb patinets o monocicles elèctrics. Així ho ha confirmat aquest dimarts l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), que afirma que aquesta mesura és temporal. Concretament, tindrà una duració de sis mesos i durant aquest temps s’elaborarà una proposta de regulació sobre l’accés i seguretat dels patinets elèctrics i altres vehicles de mobilitat personal en el transport públic. Aquesta prohibició, que ja es va avançar, però sense especificar la data i va aixecar una gran polèmica, s'ha implementat arran de l'explosió de la bateria d'un patinet elèctric en un vagó en un tren d'FGC, el passat mes de desembre. 

De fet, l'ATM ja va instar als operadors a "estudiar" quin havia de ser l'ús dels patinets elèctrics en el transport públic el passat desembre. L'incident que va provocar aquesta mesura va ser l'explosió de la bateria elèctrica d'un patinet el passat 17 de desembre, que no va provocar cap ferit, però que va "posar en perill" els viatgers i operadors del comboi, com va afirmar l'ATM en el seu moment. Ara, aquesta proposició s'ha cristal·litzat en una prohibició de 6 mesos mentre s'estudia quin ha de ser el reglament respecte a l'ús d'aquests vehicles en el transport públic.

Amb la prohibició temporal, l’ATM segueix l’exemple de ciutats com Londres, que té prohibit l’accés dels patinets elèctrics així com altres Vehicles de Mobilitat Personal (VMP) com els monocicles elèctrics, al transport públic des de desembre del 2021, precisament també arran de diversos incendis d'aquest tipus de vehicles, que també han provocat incendis en habitatges privats, normalment durant el procés de recàrrega. Cal tenir en compte que en l’actualitat el trasllat dels VMP en transport públic només està contemplat als FGC, mentre que la resta d’operadors simplement no en fan cap referència en les seves normatives.

Tot plegat, per què un patinet trucat es va encendre dins un vagó, o sigui com passa últimament, l'administració se l'agafa amb paper de fumar, i prohibeix que és el és fàcil. Potser, una possible solució seria habilitar un vagó nomès per a patinets i bicicletes, que també en pugen al ferrocarril, i como són dos mitjans de transport urbà cada vegada més habitual, potser molta més gent usaria el ferrocarril amb el seju patinet o bicicleta. De la mateixa manera que hi ha vagons de silenci, un vagó bici patinet podria resultar.